آقای درخشان این بار درباره جام حذفی نظر دادند

به گزارش افکارخبر، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حال انجام است و تنها دو بازی از این مرحله باقی مانده است.

از دو بازی باقیمانده بین تیم‌های استقلال اهواز، کارای شیراز، نفت تهران و دیانا باقرشهر دو تیم دیگر به جمع سایرتیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اضافه می‌شوند ولی این جام خالی از اتفاقات عجیب نبوده است.

ابتدا می توان به بی نظمی جام حذفی اشاره کرد. جایی که تقریبا هر سال زمان برگزاری بازی‌ها در مراحل مختلف از قبل پیش بینی نشده است و بعضا فاصله‌های زیادی بین در بازی وجود دارد که باعثمی‌شود خیلی از تیم‌ها انگیزه خود را از دست بدهند.

اما از شکایت قابل توجه جام حذفی در این فصل می‌توان ابتدا به حضور تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک هشتم نهایی اشاره کرد. این دوره از معدود دروه‌هایست که تمام تیم‌های غیر لیگ برتری در آن حذف شده‌اند و شگفتی را از این جام گرفته‌اند.

ما می‌توانیم با یک مقایسه کوچک با دو دوره قبل شاهد یک رکورد خاص باشیم. بیش از این در فصل ۹۲-۹۳ نه تیم در فصل ۹۱-۹۲ ده تیم از تیم‌های مرحله یک هشتم نهایی را لیگ برتری تشکیل دادند. در صورتی که در این فصل بدون در نظر گرفتن نتایج بازی باقیمانده صد در صد تیم‌ها لیگ برتری هستند.

اما دومین نکته‌ای که امسال قابل توجه است میزبانی تیم‌های لیگ برتری در تمام بازی‌هاست. این اتنفاق در حالی است که در بیش‌تر کشورهای جهان بازی‌های جام حذفی را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا تیم‌ها دسته پایین‌تر میزبانی باشند به این جهت که هم هواداران بیش‌تری از جذب فوتبال می‌شدند و هم این که رقابت‌ها سخت‌تر شده و امکان صعود تیم‌ها دسته پایین‌تر به مراحل بالاتر وجود دارد. به طوری که ما در سال‌های گذشته در همین کشورمان شاهد رسیدن تیم‌های دسته پایین حتی تا فینال هم بوده‌ایم.

در همین خصوص حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس تهران در گفتگو با خبرنگار ما پاسخگوی سوالاتی بود.

۱ - ‌اقای درخشان نظر شما در مورد برگزاری جام حذفی چیست؟ آیا لازم است که این جام برگزاری شود؟

- بله به نظر من لازم است که برگزاری شود. به هر حال مسابقات جام حذفی برای تیم‌ها مفید است و علاوه بر آن که در جریان مسابقات قرار می‌گیرند می‌توانند باعثافزایش کیفیت بازی‌ها در دسته‌های پایین‌تر شود.

۲ - به نظر شما اینکه تنها تیم‌های لیگ برتری میزبان بوده است خوب است؟

- به هر حال برگزاری این بازی‌ها باید برای تیم‌های کوچک و بزرگ پوئن‌هایی داشته باشد. اگر ما به دنبال کتک کردن به تیم‌های کوچک‌تر هستیم باید میزبانی در زمین آن‌ها انجام شود. ولی همه این‌ها زمانی امکان پذیر است که تیم‌های دارای شرایط مناسب باشند و امکانات سخت افزاری خوبی داشته باشند.

۳ - بهتر است بازی تک حذفی باشد یابه صورت رفت و برگشتی؟

- برگزاری مسابقات به صورت تک حذفی بهتر است چون امکانات لازم برای برگزاری بازیها به صورت رفت و برگشت نیست. علاوه بر آن در حال حاضر تیم ملی ما دچار مشکلات مالی هستند و این رفت و آمدها میتواند تا حدودی تیمها را اذیت کند.