طارمی رونالدوی پرسپولیس

به گزارش افکارخبر، مهدی طارمی حالا دیگر به یکی از مهاجمان تراز اول فوتبال ایران بدل شده و در یک ماه اخیر آمار گلزنی بسیار خوبی در تیم ملی و پرسپولیس از خود به جای گذاشته است. وی در خصوص شرایط خود، پرسپولیس و تیم ملی توضیحاتی داد که در زیر می خوانید:

*بازی با پیکان را به سختی پیروز شدید و به مرحله بعدی جام حذفی رسیدید؟

بله. ما پیکان را دست کم گرفتیم و هرچقدر جلوتر رفتیم مشاهده کردیم که پیکان تیم بسیار خوبی است و از نیمه دوم ما بهتر بازی کردیم و به گل رسیدیم. در هر صورت پیکان تیم بسیار خوبی داشت و باتوجه به گل خورده ای که در لیگ هم دارد کار را برای ما سخت کرده بود. خوشحالم که در نهایت این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

*قرعه سختی در اولین بازی نصیب شما شد.

این از بدشانسی پرسپولیس است. همیشه سخت ترین قرعه ها به ما می خورند. مهم این است که ما باید ببریم زیرا در جام حذفی تیم های ضعیف و قوی وجود ندارند و همه می خواهند خودنمایی کنند و هر بازی حکم فینال را دارد.

*پرسپولیس بعد از برد فولاد به دومین برد پیاپی خود هم دست پیدا کرد. فکر می کنی این روند ادامه دار باشد؟

ما بدشانسی های زیادی داشتیم. در هیچ بازی در لیگ نباید امتیاز از دست می دادیم اما یا توپ هایمان گل نشد یا اتفاقات دیگری افتاد. خوشحالم که پیکان و قبل از آن فولاد را شکست دادیم. امیدوارم در بازی با سایپا پیروز شویم تا روند پیروزی های ما ادامه دار باشد. مطمئن هستم که ما امسال قطعا جزو سه تیم اول لیگ هستیم چون تیم ما از بازیکنان باتجربه و جوانی تشکیل شده و مطمئنم جزو کاندیداهای اصلی قهرمانی لیگ خواهد بود.

*سایپا را چطور می بینی؟

سایپا تیم بسیار خوبی است و امسال سوای بازیکنان جوان خود از بازیکنان باتجربه ای استفاده کرد و تا اینجای کار هم بد کار نکردند اما ما باید پیروز شویم و فرق نمی کند که با چه تیمی بازی کنیم.

*روزی که به پرسپولیس آمدی فکر می کردی اینقدر پیشرفت کنی که بتوانی به تیم ملی دعوت شوی و اینقدر محبوب باشی؟

هر بازیکنی که به تیمی می رود برای خود هدفی دارد. من وقتی به پرسپولیس آمدم فقط به این فکر می کردم که خوب باشم و بتوانم به تیمم کمک کنم و به تیم ملی دعوت شوم تا جواب اعتماد مربیان را بدهم. در حال حاضر تنها هدفم آقای گلی است و می خواهم به پیشرفت خودم ادامه دهم.

*پیشمان نیستی که امسال لژیونر نشدی و در پرسپولیس ماندی؟

من هیچ وقت از ماندن در پرسپولیس پشیمان نیستم. من حتی اگر پیشنهاد اروپایی هم داشته باشم و نروم، پشیمان نمی شوم چون در پرسپولیس باقی ماندم. زیرا پرسپولیس مرا به اینجا رسانده و هرچه که دارم از پرسپولیس است.

*هنوز هم به لژیونرشدن فکر می کنی؟

من یکی از اهدافم این است که به زودی لژیونر شوم اما می خواهم که در اروپا فوتبال بازی کنم و به تیم های عربی نخواهم رفت و اولویت من در صورت لژیونرشدن بازی در اروپاست.

*فکر می کنی سبک بازی ات به کدام کشور می خورد و دوست داری در کدام کشور فوتبالت را ادامه دهی؟

من دوست دارم در یک کشور مطرح فوتبال بازی کنم. اما تا به حال به این موضوع فکر نکرده ام و فقط هدفم رفتن به یک تیم اروپایی معتبر است. من آدمی هستم که می توانم خودم را با هر شرایطی تطبیق بدهم و با هر مدل فوتبالی چه سرعتی، چه کند، چه فوتبال پرقدرت فرقی نمی کند، هر فوتبالی خودم را تطبیق دهم و به همین دلیل امیدوارم بتوانم در یک تیم مطرح فوتبال بازی کنم.

*در این مدت مربیان زیادی از تو تعریف کردند به ویژه علی دایی و حمید استیلی.

علی دایی و حمید استیلی به من خیلی لطف داشتند. حمید استیلی برای اولین بار در تیم شاهین در لیگ برتر به من بازی داد و من مدیون جفت شان هستم و برایشان بسیار ارزش قائلم. شک نکنید که روزی محبت های آنها را تلافی خواهم کرد.

*شنیده ای برانکو از کرواسی پیشنهاد دارد؟

من مطمئنم که برانکو از پرسپولیس نمی رود. او خودش هم دوست دارد که در پرسپولیس باقی بماند و مصمم است تیم را قهرمان کند و فکر می کنم اولویتش باشگاه باشد. اگر برانکو بخواهد از پرسپولیس برود مطمئنم دوباره مانند پارسال خواهیم شد و دچار حاشیه می شویم و اتفاقات سال گذشته برای ما تکرار می شود.

*کارکردن با کی روش چگونه است؟

کی روش مربی بسیار بزرگی است و مربی بازیکنان بسیار بزرگی بوده است. افتخار می کنم که توانستم با کی روش کار کنم. او هم از لحاظ روانشناسی و هم از لحاظ فنی مربی فوق العاده ای است. بی دلیل نیست که تیم اول آسیا هستیم.

*پس چرا اینقدر به او انتقاد می شود؟

واقعا من هم مانده ام که چرا اینقدر از کی روش انتقاد می کنند. کی روش اگر خوب نبود مربی رئال یا منچستر نبود. اگر خوب نبود مربی پرتغال نبود. او اگر خوب نبود تیم را به جام جهانی نمی برد و جلوی آرژانتین ایران آن بازی را انجام نمی داد. من فکر می کنم کی روش باعثپیشرفت فوتبال ایران شد.

*زوج تو و سردار آزمون را با علی دایی و خداداد عزیزی مقایسه می کنند؟

اصلا کار درستی نیست که من و سردار را با علی دایی و خداداد مقایسه کنند. این دو بازیکن اسطوره دوران کودکی ام هستند و من الگویم در ایران علی دایی است. اصلا به خودم این اجازه را نمی دهم که خودم را با دایی مقایسه کنم.

*تو خودت سبک کدام بازیکن را در دنیا دوست داری که مثل او شوی؟ خود برانکو سبک بازی تو را با لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ مقایسه کرده.

من همیشه سبک بازی رونالدوی برزیلی را دوست داشتم و عاشق بازی های او بودم. نظر برانکو هم برای من مهم است و لابد چیزی دیده که این حرف را زده است. من شخصا رونالدوی برزیلی را دوست دارم.

*نظرت درباره سبک بازی نورالهی چیست؟

احمد نورالهی یک بازیکن کاملا جنگنده است که فقط در فوتبالش به تیم فکر می کند. فکر می کنم او واقعا جرارد فوتبال ایران است. او کاملا استعداد این را دارد که در اروپا فوتبال بازی کند. من دعا می کنم که هر چه زودتر به تیم ملی بزرگسالان دعوت شود تا در اردوهای تیم ملی هم با هم باشیم.

*به عنوان سوال پایانی به نظر می رسد تو دیگر پنالتی زن پرسپولیس هستی.

قبل از بازی با پیکان بزرگ های تیم مثل هادی نوروزی، رضا نورمحمدی و محسن بنگر به من گفتند که از این به بعد پنالتی را خودت بزن تا آمار گل هایت بالا برود. خوشحالم که این اجازه به من داده شد که پنالتی را خودم بزنم. از همه بازیکنانی که به من برای گل زدن کمک می کنند تشکر می کنم.