به گزارش افکارخبر، ششمین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال در حالی پیگیری شد که ملی‌پوشان ایران برابر تیم قدرتمند روسیه صف‌آرایی کردند. روسیه به عنوان قهرمان المپیک یکی از تیم‌های مقتدر این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رفت. اگرچه روس‌ها امسال عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی نداشتند اما خود را برای این رقابت ها به خوبی آماده کرده اند.

تیم ملی والیبال کشورمان بعد از یک بازی سخت و سنگین با لهستان، مقابل روسیه قرار گرفت. برخلاف ایران که بازی برده را به لهستان باخت، روسهای متحول شده آرژانتین را نیز شکست داده بودند و با روحیه به دیدار ایران آمدند. این تیم روسیه با تیم لیگ جهانی بسیار فرق کرده بود. شاگردان کواچ که در لیگ جهانی سه بار موفق به شکست روس ها شدند، در ژاپن نتوانستند پرفروغ ظاهر شوند و با ارائه یک بازی نه چندان خوب در سه ست مغلوب حریف شدند. ایران در ست اول بازی نسبتا خوبی انجام داد ولی ۲۶-۲۴ شکست خورد اما در ست دوم اشتباهات مکرر بویژه عملکرد ضعیف سعید معروف باعثشد روسیه ۲۵-۱۸ پیروز شود.

شاگردان کواچ ست سوم را بهتر آغاز کردند و چند امتیاز فاصله ایجاد کردند اما رفته رفته روس ها به بازی برگشتند و توانستند علاوه بر جبران امتیازهای عقب مانده دوباره پیش بیفتند و در نهایت نیز ۲۵-۲۰ پیروز شدند.

تیم ملی والیبال ایران روی بازی میرزاجانپور و امیر غفور تمرکز داشت. پاس‌های بلندی که به امتیاز تبدیل می‌شد و یا با برخورد به دست دفاع روی تور روسیه به بیرون می‌رفت. ایران روی توپ‌های سرعتی همچنان موفق بود. اگر معروف می‌توانست پاس سالم به غلامی و موسوی برساند حتما ایران به امتیاز می‌رسید. اما نقش‌آفرینی مثبت تتوخین و اسپک‌های سرعتی ولدیچ سرانجام بازی خوب موزرسکی را تکمیل کرد.

روسیه همان تیمی بود که در لیگ جهانی از ۱۲ بازی ۱۱ بازی شکست خورد. روس ها زمانی احساس کردن که با مربی قبلی خود به نتایج دلخواه نمی رسند، او را برکنار کردند و توانستند دوباره به اوج برگردند. در مسابقات جام جهانی روسیه از تمام امکانات و بازیکنان خود استفاده کرد. در بازی با ایران روس ها از سرگئی تتیوخین استفاده کردند که چهل سالش بود، تیم ها با بالاترین قدرت خود در این مسابقات حاضر شدند تا راهی المپیک شوند. المپیک جای اشتباه نیست.

به هر حال ما مقابل روسیه شکست خوردیم و باید قبول کنیم که در این دیدار اصلا انتظارات را برآورده نکردیم و بازی خوبی را از بچه های ایران شاهد نبودیم. روسها مثل آب خوردن در سه ست پشت سر هم ما را شکست دادند و به نظر می رسید باخت مقابل روسیه متاثر از شکست بازی مقابل لهستان باشد، باختی که انرژی بچه ها را گرفت و باعثبی انگیزگی آن ها شد. شاید اگر بازی با لهستان را می بردیم بچه ها با انگیزه بیشتری در میدان نبرد با روسیه حاضر می شدند اما آنها ۵ ست دشوار و تحت فشار را مقابل تیم قدرتمند لهستان تجربه کردند.

برتری روسها در آمار

ملی پوشان کشورمان در این بازی ۴۲ امتیاز را از زدن اسپک کسب کردند و این در حالی بود که روسها ۵۷ امتیاز را از این طریق تصاحب کردند. ایران در دفاع ۲ توپ حریف را بلاک کرد و روسیه در این بازی ۶ بار توپ‌های ایران را دفاع کرد.

در بخش سرویس شاگردان کواچ در تیم ایران تنها ۲ امتیاز مستقیم را کسب کردند و روسیه در این بخش بهتر بود و ۶ امتیاز را به دست آورد. در استفاده از اشتباهات نیز ایران ۱۶ بود و و این مورد برای روسیه ۲۷ بود.

موزرسکی یک تنه حریف ایران شد

در دیدار تیم ملی والیبال کشورمان برابر روسیه دیمیتری موزرسکی با کسب ۲۰ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان انتخاب شد. این بازیکن یک تنه حریف ایران شد و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور نیز برای ایران ۱۲ امتیاز کسب کردند. محمد موسوی نیز ۸ امتیاز کسب کرد.

سقوط ایران به رده هفتم جدول


در هر صورت دیگر امیدی به قرار گرفتن در دو رده ابتدایی نداریم و باید خودمان را برای رقابت های سال آینده که در قاره آسیا برگزار می شود و به نوعی می توان سهمیه المپیک را در آن کسب کرد؛ آماده کنیم. تیم ملی والیبال با دو پیروزی و سه شکست و کسب ۷ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی مسابقات قرار گرفت.

ولاسکو و ژاپن بالاتر از ایران


ولاسکو با آرژانتین با سه پیروزی و دو باخت ۸ امتیاز کسب کرده در رده پنجم جای گرفته است. جالب آنجاست که ژاپن هم ۵ بازی کرده است که سه پیروزی و دو شکست بدست آورده و با ۸ امتیاز در رده ششم جدول و بالای سر ایران قرار دارد. آمریکا، لهستان، روسیه و ایتالیا نیز رده های اول تا چهارم را از آن خود کرده اند.

سفر به اوساکا و رقابت با ایتالیا

روزهای دوشنبه و سه شنبه مسابقات تعطیل خواهد بود و تیم ها به شهرهای اوساکا و تویاما سفر خواهند کرد تا از روز چهارشنبه مرحله دوم مسابقات جام جهانی???? والیبال را در این دو شهر پیگیری کنند. ایران چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به مصاف ایتالیا می‌رود.

وطن پرست: والیبالی ها بی ثبات و پرنوسان شده اند


ابراهیم وطن پرست مربی باتجربه والیبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت های جام جهانی می گوید: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم آن بازی واقعی خود را به نمایش بگذاریم. ما مقابل سه تیمی که قدرتمند بودند نتیجه بازی را واگذار کردیم و مقابل دو تیمی که ضعیف تر بودند برنده شدیم این یعنی اینکه هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدیم و انتظار می رفت که بهتر از این نتیجه بگیریم. در این چند وقت اخیر بسیار پرنوسان بازی کردیم. در دیدار با لهستان دو ست نخست را بردیم اما پس از آن به مشکل خوردیم. ما در تورنمنت هایی که برگزار کردیم این مشکل را در تیم دیدیم در جام واگنر مقابل تیم ها باختیم بعد در تورنمنت لهستان برنده شدیم اما کسی به نوسانات تیم توجهی نکرد و همان روند در جام جهانی هم ادامه دارد اینها مسائلی است که باید آسیب شناسی شود.

او درباره اینکه دلیل این نوسانات را در چه می بیند نیز گفت: از آنجاییکه ترکیب تیم همان ترکیب گذشته است و بازیکن خاصی به تیم اضافه نشده به نظر می آید این مشکل به مسائل روحی و روانی بازیکنان برمی گردد. اگر دقت کرده باشید ما ثبات ذهنی را در بازی نمی توانیم تداوم دهیم و از نظر تمرکز به مشکل می خوریم وگرنه وقتی دو ست را برابر تیمی همچون لهستان برده ایم باید برنده از میدان خارج شویم نه اینکه بازی را واگذار کنیم. حل این مشکل به عهده کادرفنی است و باید دقت بیشتری به خرج دهند. به اعتقاد من تیم ملی آن روان بودن سابق خود را ندارد و بازی روانی را به نمایش نمی گذارد حالا دلیلش چیست باید کادرفنی آن را پیدا کند. برابر روسیه هم اصلا بازی خوبی را به نمایش نگذاشتیم و باز هم تیم اصلا تمرکز نداشت.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره دیدار ایران با آرژانتین هم گفت: مشخص بود که در برابر ولاسکو بازی سختی داریم. همه می دانند او بزرگترین تئوریسین دنیاست اما به نظرم کمی این تیم را دست کم گرفتیم و فراموش کردیم که ولاسکو چه مربی بزرگی است. ما توانایی شکست آرژانتین را داشتیم اما نمی دانم چرا نتوانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم شاید اتفاقاتی در خارج از زمین افتاده که ما از آن بی خبریم هرچه هست تیم نوسان دارد و این نوسان باید زودتر برطرف شود. قبل از رقابت ها پیش بینی می کردیم که میدان سختی برای والیبال کشورمان است اما با نتایجی که تا به اینجا گرفته ایم سختی کار بیشتر شد اما روزنه ها بسته نشده و می توان هنوز امیدوار بود. در نهایت هم اگر در این رقابت ها به نتیجه مورد دلخواه نرسیم آسمان به زمین نیامده و در رقابت های بین قاره ای به سهمیه المپیک دست خواهیم یافت.