رضاییان: طارمی نباید پنالتی بزند

به گزارش افکارخبرهر چند بلافاصله پس از سوت پایان بازی، گفت‌وگوی کوتاهی از رامین رضاییان منتشر کردیم ولی با توجه به حساسیت موضوع و ادامه بحثدر مورد داوری، بار دیگر با مدافع راست پرسپولیس تماس گرفتیم که…

با وجود آنکه چند روز از بازی با سایپا گذشته ولی کماکان بحثبر سر پنالتی مشکوک سایپا و توپی که به تو اصابت کرد، ادامه دارد.
چه فایده؟! مگر این بحث‌ها برای پرسپولیس امتیاز می‌شود؟ یک تصمیم اشتباه، تیمی بزرگ را وارد بحران می‌کند و آن وقت تمام دنیا هم بگویند پنالتی نبوده است، چه فرقی می‌کند؟

راهکار چیست؟
من که واقعاً نمی‌دانم چه بگویم؟ آن از بازی با ذوب‌آهن اصفهان که توپ به سینه محسن بنگر خورد و داور به اشتباه علیه پرسپولیس پنالتی گرفت و این هم از بازی با سایپا… کاش فوتبال هم مثل والیبال ویدئوچک داشت!

شوخی می‌کنی یا جدی می‌گویی؟!
کاملاً جدی گفتم. چرا باید زحمات یک تیم به همین راحتی هدر برود؟ چه اشکالی دارد ویدئوچک حداقل برای صحنه‌های حساس وجود داشته باشد و هر تیم بتواند در هر نیمه یک بار از ویدئوچک استفاده کند؟ این جوری کمک می‌شود تا تیم‌ها کمتر متضرر شوند و حق به حقدار برسد.

درباره عملکرد احمد صالحی، داور بازی، چه نظری داری؟
من به عنوان یک بازیکن در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد عملکرد داوری نظر بدهم. به هر حال داور هم انسان است و ممکن است اشتباه کند. همان ‌طور که داوران والیبال اشتباه می‌کنند ولی با ویدئوچک همه چیز عوض می‌شود.

پرسپولیس چرا این ‌طوری بازی می‌کند؟
متأسفانه تا ما یک گل می‌خوریم و بعد می‌رویم جبران کنیم، در ضد حمله گل بعدی را می‌خوریم. اگر گل اول را نخوریم، خیلی از کارها درست می‌شود. این استرس ناشی از گل خوردن باعثمی‌شود جلو بکشیم و باز هم گل بخوریم.

از فرصت‌های خود هم خوب استفاده نمی‌کنید. به طور مثال پرسپولیس از ۴ پنالتی خود در لیگ برتر ۳ ضربه‌اش را هدر داده است.
حق با شماست. ما باید خودمان از فرصت‌ها استفاده کنیم. وقتی گل نزنی، طبیعی است که گل می‌خوری. مهدی طارمی دوست صمیمی من است و پنالتی‌های پرسپولیس را هم خودش می‌گیرد اما یک قانون نانوشته فوتبال می‌گوید کسی که روی او خطا شده، نباید ضربه پنالتی بزند!

چرا؟!
خود برانکو هم بارها این مسئله را متذکر شده که این کار اشتباه است. آن بازیکنی که روی او خطا شده، طبعاً تمرکز کافی ندارد و…

ولی خود تو هم پنالتی خراب کردی.
بله، مشکل از مهدی نیست. من موضوعی را مطرح کردم که خود سرمربی تیم عنوان کرده بود. البته مهدی طارمی بازیکن بسیار مؤثری است و اگر هم ضربه‌ای را خراب کرده، فدای سرش!

با مهدی طارمی آن لحظه صحبت کردی؟
نه، وسط زمین بودیم و شرایطی نبود که بخواهیم حرف بزنیم. بعد از بازی خیلی کوتاه حرف زدیم که مهدی به من گفت توپ خوب روی پایش جفت و جور نشد. البته همان ‌طور که گفتم، وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد، همه عوامل آن مقصرند و نباید مهدی طارمی را سرزنش کرد.

رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ برتر در شأن پرسپولیس است؟
واقعیت امر را بخواهید نیست! ما پرسپولیس هستیم و باید حداقل جزو ۳ تیم بالای جدول باشیم. سوای بدشانسی و برخی اشتباهات سهوی داوری، خودمان هم باید بتوانیم از فرصت‌های به وجود آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. باید تمرکز و دقت خود را در زدن ضربات آخر بالا ببریم.

در جام حذفی چطور؟
باید جام حذفی را جدی بگیریم. این رقابت‌ها، راه میانبر آسیاست و ما با ۴ بازی دیگر هم جام می‌گیریم و هم سهمیه آسیا. چه چیزی از این بهتر؟!

بازی یک‌شنبه مقابل ملوان انزلی را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
بايد ببريم. جام حذفي جاي اشتباه و از دست دادن موقعيت نيست. انشاءا... با حمايت هواداران كه ميدانم خيلي هم آنها را اذيت كرديم، برنده از زمين خارج شده و به مرحله بالاتر جام حذفي صعود ميكنيم.