سیف‌اللهی: در زندگی‎ام اینقدر نترسیده بودم

به گزارش افکارخبر، روح الله سیف‌اللهی جزو افرادی بود که در پروازی قرار داشت که در حال سقوط بود. او می‌ گوید تا به حال چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود.

نمایش خوب به تنهایی فایده ای ندارد
بازی با راه‌آهن خوب بود آنها چند موقعیت گل داشتند که یک شوتشان ما را غافلگیر کرد و وارد دروازه شد. ما از مو قعیت های گل صددرصدمان استفاده نکردیم ولی در کل نمایشی که دادیم راضی کننده بود. اما بازی خوب فایده ندارد چون باید می‌ بردیم و به مرحله بعدی صعود می‌ کردیم. زیرا در جام‌حذفی می‌ توان با انجام ۴،۵ بازی راحت آسیایی شد اما متاسفانه حذف شدیم و امیدوارم در لیگ‌برتر خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم. اگر در تمام بازی های نمایشمان مثل دیدار با راه‌آهن باشد، قطعا با نتیجه هم همراه می‌ شود و ما به هدفمان می‌ رسیم.

من افت نکرده ام
من فکر نمی‌ کنم نسبت به ۴ هفته اول لیگ افت کرده باشم، حالا درست است ۲ بازی ۲ پاس گل نداده ام یا گل نزده ام، مهم نیست چه کسی پاس گل می‌دهد، اگر من خوب بودم قطعا تمام بچه ها زحمت کشیدند. وقتی یک شخص در یک تیم به چشم می‌ آید بدین دلیل است که همه تلاش کرده اند و تاکتیک های تیمی انجام شده امیدوارم روند خوبم ادامه داشته باشد. به هدفم نرسم از تلاش کردن دست نمی‌ کشم.

استرس به جانمان افتاده بود
در مورد اتفاقی که هنگام پرواز از اهواز به تهران رخ داد باید بگویم ما به دو گروه تقسیم شده بودیم و من نیز جزو دسته دوم بودم که قرار بود با پرواز ایران ایر به تهران بیایم؛ گروه اول صحیح و سالم به تهران رسیدند که حدود ۱۱ نفر از بچه ها بودند ولی در پرواز دوم بقیه بازیکنان و کادرفنی حضور داشتند. ما داخل هواپیما نشسته بودیم که گفتند نقص فنی دارد ۴۰ دقیقه بعد آماده پرواز شدیم وقتی که هواپیما پرواز کرد، حدود ۱۰ دقیقه بعد متوجه شدیم چرخ های هواپیما باز شده، احساس کردیم قصد نشستن دارد که ناگهان دیدیم دور زد. ما کاملا ترسیده بودیم و استرس به جان همه افتاده بود. ما فکر می‌ کردیم قرار است هواپیما همان جا روی خاک ها فرود بیاید که یک آن دیدیم سرعتش کم شد و هواپیما بعد از تکان های شدید که موجب گریه مسافران شده بود، دور زد و به فرودگاه اهواز بازگشت.

خارجی هایمان ترسیدند و نیامدند
ما از هواپیما پیاده شدیم و به ما اعلام شد مشکل حل می‌شود و دوباره پرواز می‌ کنیم. خیلی ها اعتراض کردند و گفتند با این پرواز راهشان را طی نمی‌ کنند. گفتند هر کسی مشکل دارد بلیتش را کنسل کند و کسانی که مشکلی ندارند، منتظر بمانند تا با دو ساعت تاخیر و پس از حل مشکل بتوانیم راهی تهران شویم، مجددا خواستیم پرواز کنیم که یک موتور هواپیما سوخت خدا رحم کند که خیلی اوج نگرفته بودیم، اگر اوج می‌گرفت و آن موقع موتور می‌ سوخت شاید ما الان اینجا نبودیم اما خدا به ما و هموطنان عزیزمان رحم کرد. بعد از ۲ ساعت تاخیر خیلی ها بلیت شان کنسل کردند و بازیکنان خارجی ما که بسیار ترسیده بودند با آن پرواز نیامدند ولی ما با اطلاعاتی که کسب کردیم، تصمیم گرفتیم دوباره با همان هواپیما راهی شویم.

تا به حال اینقدر نترسیده بودم
برای بار سوم که سوار هواپیما شدیم هواپیما داشت تیک آف می‌ کرد که ناخودآگاه در هواپیما باز شد. همه داد و بیداد کردند و گفتند ما می‌ خواهیم پیاده شویم واقعا می‌ شد از آن لحظات مستند زیبایی ساخت. همه اتفاق خوب و بد افتاد، هم طنز بود. خلاصه به ما گفتند بمانید و مشکل در درست می‌ شود ولی خیلی ها گفتند هیچ اطمینانی نیست و پیاده شدند. از تیم ما کلا ۴ نفر ماندند که من هم جزوشان بودم و در کل ۳۰،۴۰ بیشتر درون هواپیما نبودیم. آن ۵۵ دقیقه پرواز به مدت ۵۵ سال طول کشید ولی در نهایت به سلامت به تهران رسیدیم ولی امیدوارم این مشکل رسیدگی شود چون با جان افراد بازی می‌ شود. این اتفاق اولین بار نبود که می‌ افتاد، به هر حال پارسال هم چنین اتفاقی رخ داد و نزدیک فرودگاه مهرآباد هواپیمایی سقوط کرد و خیلی از هموطنانمان جانشان را از دست دادند. این مساله شوخی نیست. جا دارد از کاپیتان پرواز تشکر کنیم که باهوش بود و دور زد و به اهواز برگشت چون اگر ما با یک موتور پرواز می‌کردیم معلوم نبود چه اتفاقی فردا رخ دهد. البته نمی‌ خواهیم این مساله را برای عدم صعودمان بهانه کنیم زیرا ما خوب بازی کردیم ولی نبردیم. خدا را شکر اتفاق بدتری نیفتاد من ۱۸ سالم بود که به پرسپولیس آمدم. از آن زمان تا به الان ۵ سال است که با پرواز این‎ور و آن‎ور می‌ روم ولی اولین بار بود که اینگونه ترسیدم.

الکی محروم شدم
از این موضوع که ۳کارته هستم و نمی توانم در دیدار مقابل سیاه جامگان در خدمت تیم باشم ناراحت هستم زیرا دو کارت زرد که گرفتم به ناحق بود، حالا اصلا من می گویم فقط کارت زرد دیدار با سپاهان بجا نبود و باید میبخشیدند ولی محرومیت الکی باعث شد این بازی را از دست بدهم ولی بچه های ما با تمام قوا می روند تا ۳ امتیاز را بگیرند. ما نمی خواهیم از رده سوم پایین تر بیاییم و هدفمان این است که بالاتر برویم. البته به حرف نیست و باید تلاش و خوب بازی کنیم. با تمام احترامی که برای سیاه جامگان قائلیم برای برد در هفته هفتم پا به این بازی می گذاریم.