این داوران قرار نیست دیگر برای استقلال سوت بزنند

به گزارش افکارخبر، حسین زرگر چشمکی می‌زند و توپ را تحویل می‌گیرد و می‌رود! حرکت داور از لحاظ خودش کاملا عادی است! براساس عادت حرکتی انجام داده و به خاطر فشارهای بازی سعی می‌کند خودش را ریلکس جلوه دهد اما آن طرف دوربین، برداشت‌ها از این سکانس آخر فرق می‌کند، آنهایی که آسمان و ریسمان را به هم می‌بافند تا ثابت کنند داوری‌ها به نفع استقلال است، زاویه دیدشان را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند در این کادر چهره مظلومی را هم بیاورند.

کمی نیروی تخیل هم کافی است تا در این سکانس زرگر و مظلومی را در یک قاب بیاورند و در نهایت از چشمک داور این برداشت را داشته باشند: «بازی را خوب برایتان در آوردم؟» برای این نیروی تخیل خود هم ادله دارند. دو پنالتی را می‌گذارند کنار هم بعد هم چشمک زرگر را در همین قاب می‌گذارند و نتیجه می‌گیرند که هیچ چیز اتفاقی نبوده و در این میان سوت داوران رنگی شده است.

این برای نخستین بار نیست که یک داور را به رنگی بودن نسبت می‌دهند. از نظر فوتبالی‌‌ها این تعلقات رنگی در بین داوران هم وجود دارد، کودکی داوران هم در همین دنیای رنگی فوتبال گذشته و پرچم سرخابی‌ها به دست آنها در ورزشگاه‌ها هم بوده است! به همین خاطر هم پیش از زرگر مسعود مرادی و محسن قهرمانی را یک داور رنگی می‌دانستند!

همان روزی که داریوش مصطفوی از قانون نیوتن حرف زد و روزگار برای مرادی سیاه شد، در روزهایی که به دلیل همین انگ رنگی بودن داوری دربی را از مرادی و قهرمانی گرفتند، شایعه تعلق خاطر بعضی داوران به دو تیم پرطرفدار دردسرساز بود. حالا هم جدیدترین گزینه حسین زرگر است! در این شرایط هم کاری از دست کسی بر نمی‌آید یعنی این موج با خودش همه چیز را می‌برد و حتی محرومیت‌ها نیز چاره درد نیست!

بحثرنگی بودن داور اما در فصل جاری برای استقلال دردسر شده و تفکرات را به این سمت و سو برده که داوری‌ها به نفع استقلال است و برعکس به ضرر پرسپولیس. این باور غلط هم در لیگ امسال کاملا جایگاه خود را پیدا کرده! در این میان حساسیت‌ها وقتی بالاتر می‌رود که مهدی تاج هم نقش حامی باشگاه‌ها را پیدا کرده و حرف‌هایش باور غلط فوتبالی‌ها را بیشتر می‌کند! به همین خاطر هم فدراسیون حساسیت خاصی روی بازی‌های استقلال پیدا کرده و کمیته داوران هم برای انتخاب داور این تیم باید بیشتر از گذشته دقت کند. اینکه بعضی از داوران به دلیل تعلقات قلبی به تیمی امکان دارد که عدالت را به مصلحت ترجیح دهند شرایط را برای انتخاب کمیته داوران سخت می‌کند و بیش از هرتیمی استقلال درگیر این مساله است.

شاید بتوان حدس زد که تعدادی از داوران از گردونه بازیهای استقلال حذف شوند. تعدادی که حرکتهای دست و صورت آنها هم برای اهالی فوتبال باعث بحث شده به طور قطع از دایره انتخابات حذف میشوند و شاید فرصت برای جوانترها باز شود. همانطور که بازی استقلال و گسترش را به بیژن حیدری دادند شاید از این پس این سیاست را در بازیهای بعدی استقلال هم اعمال کنند اما آنچه بیش از این باید باعث دغدغه شود اینکه در هفته یازدهم و در بازی دربی چه کسی سوت بازی را در دست بگیرد تا حرکتهایش را به تعلقات قلبیاش ربط ندهند.