به گزارش افکارخبر، عرفان اسماعیلاجیچ در پایان تورنمنت چهارجانبه هندبال ایران اظهار داشت: بازیکنانم را به طور کامل در اختیارم نداشتم و بازیکنان اصلی ما یا در اروپا بازی می‌کنند و یا مصدوم هستند. بازیکنان حاضر در تیم بازی رسمی نداشتند و بعد از ۶ ماه هنوز برای تیم ملی بازی‌های زیادی انجام ندادند. باید به یاد داشته باشیم که برای انجام یک کار گروهی زمان زیادی را نداشتیم. هنوز به ترکیب اصلی مورد نظرم که با بازیکنان رسمی تکمیل می‌شود، نرسیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد شاگردانش راضی است، گفت: هیچ وقت راضی نیستم. من معتقدم همیشه باید ناراضی باشم تا بازیکنانم سطح‌شان را بالا ببرند. اگر رضایتم را پایین بیاورم، آنها نیز تلاش زیادی نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی هندبال در خصوص اصلی‌ترین مشکل تیم ملی گفت: بزرگترین مشکل تیم را در اختیار نداشتن بازیکنان اصلی و با تجربه می‌دانم. متاسفانه بازیکنان من که در اروپا در حال بازی هستند، برای تمرین در کنار تیم نیستند.

وی در ادامه افزود: هر بازیکن باید غذا، استراحت و تمرین مناسب داشته باشد، البته بازیکنان ما نیز در تمرینات‌شان تداوم ندارند. بازیکنانی در اختیار داریم که یک ماه تمرینات مناسب نداشتند. مطمئنا در بین تمرینات فاصله ایجاد شود بازیکنان به نقطه قبلی برمی‌گردند. یعنی دو قدم به جلو می‌رویم و سه قدم به عقب برمی‌گردیم.

اسماعیلاجیچ درخصوص ملاقاتش با برانکو ایوانکوویچ اظهار داشت: بیست‌وپنج سال است که با برانکو دوست هستم و در این مدت هم سه چهار بار با وی ملاقات کرده و ناهار خورده‌ام. این بار نیز به هتل شاندیز رفتیم.

وی در خصوص عملکرد برانکو در فوتبال ایران نیز گفت: درباره کار برانکو نمیتوانم نظر بدهم، چون هر کسی براساس تجربیات شخصیاش کار میکند و من نمیتوانم در این خصوص اظهارنظر کنم. ۱۴ سال است که سفر میکنم. برانکو هم مثل من مرتب در سفر است و سعی میکند خودش را با شرایط منطبق کند. من بیست سال در کشور اسلامی بوسنی بودم. خیلی اختلافی بین کشورهای اسلامی نمیبینم و مسلمانان بوسنی، عربها و مصر خیلی اختلافی ندارند اما ایران در مقایسه با این کشورها متفاوت است.