به گزارش افکارخبر، حمید استیلی درباره آخرین وضعیت این تیم در تعطیلات لیگ برتر پیش از رویارویی با استقلال خوزستان صحبت کرد. وی همچنین با انتقاد از برنامه پروقفه لیگ برتر و توقف های طولانی مدت لیگ این مهم را به ضرر کل فوتبال دانست. استیلی همچنین درباره بازی تیم ملی مقابل ژاپن، قرار گرفتن پیراهنش در موزه مشاهیر فوتبال جهان در فیفا و سایر مسائل روز فوتبال صحبت کرد. متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

*مشکلات مالی ملوان برطرف شد؟

متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده. قرار بود پیش از این بخشی از مطالبات بازیکنان تا پیش از شروع دوباره لیگ به آنها پرداخت شود که نشد.

*قرار است چند درصد از طلب بازیکنان پرداخت شود؟

هنوز به طور دقیق مشخص نیست ولی این را باید بگویم که آنها تا امروز هیچ دریافتی نداشته اند و جادارد از این بابت از همه آنها تشکر کنم که با تمام وجود در تمرینات حاضر می شوند و کار می کنند.

*با این شرایط کار شما هم سخت تر شده؟

البته که کار برای ما سخت تر می شود. من می دانم که خیلی از آنها بدهکار هستند و با این فکر که از باشگاه پول می گیرند دست مردم چک دارند. مسئولان ئباشگاه باید برای حفظ تمرکز بازیکنان این مسأله را در نظر بگیرند و به فکر رفع مشکل مالی آنها باشند.

*بازی با استقلال خوزستان را چطور پیش بینی می کنید؟

قطعا بازی سختی خواهد بود. ویسی امسال تیم خوبی را جمع کرده و تا اینجا هم فصل را خوب شروع کرده اند. البته ما هم شناخت نسبی از این تیم داریم ولی هنوز تیم مان کامل نیست تا با تمام نفرات تمرینات مان را برگزار کنیم.

*دو بازیکن در تیم ملی دارید؟

بله دو دفاع اصلی تیم ما کنعانی و پورقاز در اردوی تیم ملی هستند و تا فردا شب در تهران و در بازی با ژاپن حضور دارند. ما ۲۳ مهر باید با استقلال خوزستان بازی کنیم و این بازیکنان ۲۱ مهر بازی دارند و فقط یک ۲۲ مهر را که آن هم فردای بازی تیم ملی است را در اختیار داریم. از این رو اصلا فرصتی برای تمرین کردن با این نفرات را در اختیار نداریم. ضمن اینکه آرش افشین هم هنوز به شرایط تمرینی برنگشته است. البته مازیار زارع و پژمان نوری در تمرینات گروهی ما شرکت می کنند و به بازی هم می رسند.

*خبرداشتید که پیراهن جام جهانی تان را به موزه مشاهیر فوتبال فیفا منتقل کرده اند تا کنار لباس زیدان و خیلی های دیگر قرار بگیرد؟

بله! ما چندی پیش این پیراهن را در یک اقدام خیریه با قیمتی بالا فروختیم و سپس آن را به مؤسسه خیریه ای هدیه دادیم. پس از آن مسئولان آن مؤسسه به رییس فدراسیون پیشنهاد دادند تا این پیراهن به فیفا اهدا شود تا در موزه مشاهیر آن قرار بگیرد. علی کفاشیان هم در این زمینه استقبال خود را نشان داد و این لباس را برای فیفا ارسال کرد.

*چه احساسی از این بابت دارید؟

این باعثافتخار من است که توانسته ام برای کشورم کاری انجام بدهم و اینکه قبل از این هم آن را به یک مؤسسه خیریه اهدا کرده بودیم برای من باعثخوشحالی است که لباس یک ایرانی در بزرگترین و معتبرترین موزه فوتبال جهان قرار می گیرد.

*بازی با ژاپن تا چه اندازه می تواند برای تیم ملی مان مفید باشد؟

قطعا بازی با تیم های باکیفیت می تواند باعثپیشرفت فوتبال مان شود به ویژه برای جوانترهایی که در تیم ملی عضو شده اند این قبیل بازی ها می تواند موجب شود تا آنها آبدیده تر شوند. البته این بازی با آن که بازی رسمی نیست ممکن است با شرایط یک بازی جدی تفاوت داشته باشد ولی در کل بازی های ایران و ژاپن همواره مهم و جدی بوده است.

*از شما برای بازی یادبود هادی نوروزی دعوت شده بود؟

بله دوستان زحمت کشیدند و مرا دعوت کردند ولی من به دلیل شرایط کاری ام در انزلی و اینکه باید تیم را برای بازی با استقلال خوزستان آماده می کردم از همه عذرخواهی کردم و امیدوارم که در این بازی یاد و خاطره آن مرحوم برای هم زنده شود.

*از این اتفاق چه درسی باید گرفت؟

اینکه تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم و همه دیدیند که عمر تا چه اندازه می تواند برای انسان ها کوتاه باشد.

*فکر می کنید این اتفاق تلخ چه تأثیری روی تیم پرسپولیس خواهد گذاشت؟

البته باشگاه برای این مهم تمهیدات لازم را در نظر گرفته و کادر فنی با بازیکنان صحبت کرده اند و خود آنها هم کم کم شرایط را درک کرده و برای بازگشت به لیگ آماده می شوند و از این رو فکر نمی کنم که خیلی در روند کاری شان تأثیر بدی داشته باشد ضمن اینکه همه می خواهند برای شادی روح آن مرحوم نتایج خوبی را برای پرسپولیس رقم بزنند.

*از برنامه های باشگاه برای کمک به خانواده نوروزی هم اطلاع دارید؟

نه خیلی دقیق. اما شنیدم که با درایت سرپرست محترم باشگاه تمیهیداتی برای این موضوع صورت گرفته و قرار است که بدهی باشگاه به خانواده آن مرحوم پرداخت شود که فکر می کنم این حداقل کاری است که باید هرچه زودتر انجام شود. نکته دیگر هم ان است که ماباید از این وضعیت درس بگیریم و قدر پیشکسوتان مان را تا زنده هستند بدانیم.

*با تعطیلات لیگ چه می کنید؟

متأسفانه لیگ در این فصل به کرات تعطیل شده و الان هم باز باید پس از ۳ بازی بار دیگر شاهد تعطیلی بلند مدت لیگ باشیم و این لطمه اش فقط به باشگاهها می خورد و ما را اذیت می کند.

*کانون مربیان به این موضوع اعتراضی نمی کند؟

فرض را بر این بگذارید که اعتراض هم بکند اما وقتی ترتیب اثری داده نمی شود چه فایده ای دارد. البته خود کانون مربیان هم خیلی فعال نیست اما وقتی هر تصمیمی از سوی مربیان گرفته شود از سوی مراجع بالادستی مانند فدراسیون و سازمان لیگ وتو می شود دیگر چه فایده ای دارد که ما حرف بزنیم. اگر قرار بر تأثیرگذاری این جلسات باشد باید همه با هم همدل باشند و کنار هم قرار بگیرند. اینکه هر کسی ساز خودش را بزند که کار پیش نمی رود.

*این همه تعطیلی بدنسازی هم لازم دارد؟

البته که دارد. ما در این مدت صبح و عصر تمرین می کردیم تا بازیکنان از شرایط مسابقه دور نشوند و این مسأله سبب شد تا دو، سه تیم با بازیکنان رباط پاره کرده مواجه شوند. برخی مینیسک پاره کردند و خیلی ها دچار کشیدگی عضلانی شدند. الان باید سه هفته بازی کنیم و دوباره لیگ تعطیل می شود.

*مگر کی روش می تواند تا این اندازه کار لیگ را مختل کند؟

باید دید که مسئولان فدراسیون با او چه قراردادی بسته اند. حتما این امتیازات را برایش قایل شده اند که این همه تعطیلی در لیگ ایجاد کرده اند. حالا اگر تیم ملی در بازی اش نتیجه گرفته بود یک چیزی اما تیم ملی برابر عمان هم نتیجه نگرفت. کارلوس کی روش هرچقدر هم که مربی خوبی باشد و از نظر فنی بالا باشد باید به نظم و انضباط مسابقات لیگ احترام بگذارد. وقتی یک نفر برای کل فوتبال ما تصمیم گیری می کند بهتر از این نمی شود. حرف من فقط درباره کی روش نیست و کلی می گویم که فوتبال باید تابع مجمع خودش باشد نه حرف یک نفر. شیوه اداره کدخدامنشی و اینکه بعضا گفته می شود حالا این یک بازی را رد کنیم که نشد کار. نتیجه اش همین می شود که لیگ ۲۰ روز، ۲۰ روز تعطیل است و این مشکلات برای باشگاهها بوجود می آید. باشگاههایی که باید سازنده بازیکن برای تیم ملی باشند ولی همه در حال دست و پا زدن در تعطیلات بلند مدت و مکرر لیگ هستند.