اخراج چند بازیکن معتاد از لیگ برتر!

به گزارشافکارخبر،خبر شناسایی بازیکنانی که در لیگ بر‌تر اعتیاد دارند و البته تعدادشان هم زیاد نیست واقعا شوک آور است که البته گفته می شود این بازیکنان خیلی محرمانه شناسایی و از تیم‌های‌شان نیز کنار گذاشته شده‌اند.

گویا این شناسایی از تست های پزشکی است که ابتدای فصل از بازیکنان شاغل در لیگ بر‌تر گرفته شده است. البته یکی از آزمایش‌ها مربوط به تست مواد مخدر در نمونه‌ بازیکنان بوده است.

منابع آگاه می گویند چند بازیکن معتاد از این راه شناسایی و کنار گذاشته شده‌اند. جالب است بدانید که در میان این بازیکنان کسانی بوده‌اند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های بزرگ و حتی تیم ملی را داشته‌اند.

در هرحال عدم نظارت باشگاه‌ها بر کار برخی بازیکنان باعثشده تا آنها از فرصت سوءاستفاده کرده و دست به مصرف مواد مخدر گران قیمت هم بزنند.

آزمایش‌هایی که باشگاه‌ها انجام می‌دهند نمی‌تواند میزان مصرف قلیان و سایر مخدرات را نشان دهد. چه بسا گفته می‌شود طیفی از بازیکنان هستند که سیگار هم می‌کشند. قرار است از سال ۲۰۱۶ نیکوتین در لیست مواد ممنوعه قرار بگیرد.


سیف، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال این موضوع را تأیید کرد و در این خصوص اظهار داشت: تا سال ۲۰۱۴ که نمونه گیری در اختیار کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بود، چند مورد مصرف مواد مخدر شناسایی شد و بازیکنان خاطی یک و دو سال محروم شدند.

وی افزود: ما به فیفا گزارش دادیم و آنها را محکوم کردیم اما از سال ۲۰۱۴ به بعد در اختیار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ است و برای این که آمار را بدانید باید با این ستاد تماس بگیرید. البته ممکن است در دوره جدید باشگاه‌ها یا ستاد متوجه مصرف چند بازیکن شده باشند.

گفته میشود پزشکان باشگاهها متوجه اعتیاد چند بازیکن شدهاند و آنها را کنار گذاشتهاند. به نظر میرسد باشگاهها باید برای نظارت بر کار بازیکنان و جهت این که آنها در میهمانیها یا دورهمیها سراغ مواد مخدر و قلیان نروند، برنامهریزی ویژهای داشته باشند و قراردادهای سفت و سختی با بازیکنان ببندند.