هاشمیان: فوتبال ایران آن ‌زمان این قدر کثیف نبود

به گزارشافکارخبر،وحید هاشمیان مرد اول میدان در آخرین خاطره ما از برتری مقابل ژاپن در ورزشگاه آزادی، بود. دیداری که ١ ‌سال بعد از آن، ‌ هنوز هم تمام صحنه‌های آن جشن ١ ‌ هزار نفری را مقابل چشمانش دارد.

هاشمیان که به اعتقاد خودش بهترین بازی ملی‌اش را در نوروز ١٣٨۴ مقابل ژاپن سپری کرده، از پیروزی دو بر یک مقابل سامورایی‌ها در مقدماتی جام‌جهانی ٢ ۶ گفته است.

* بهترین و بدترین خاطره


وی صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: «یکی از بهترین خاطرات زندگی‌ام در آن بازی رخ داد ولی اتفاق تلخی که برای تعدادی از هموطنان‌مان افتاد، کام همه اعضای تیم را تلخ کرد. ما بازی اول را مقابل بحرین با ارایه یک بازی بد مساوی کرده بودیم و اگر اشتباه نکنم، ژاپن قبل از آن بازی ٥ سالی بود که در آسیا شکست نخورده بود. با بازیکنان هم‌قسم شدیم که ژاپن را شکست دهیم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.»

* مو به تنم سیخ شد


او در ادامه به جو پر از شور و هیاهوی ورزشگاه آزادی در پنجمین روز از نوروز ٨۴ اشاره کرد: «بازی‌های ملی زیاد انجام دادم اما وقتی برای آن بازی وارد زمین شدم و سکوها را دیدم، مو به تنم سیخ شد. تشویق هواداران باعثشد در دقایق پایانی با پاس خوب مهدوی‌کیا به کریمی و بعد از آن ارسالی که برای من شد، گل دوم را بزنیم. آن ضربه سری که تبدیل به گل دوم شد را با تمام وجود زدم.»

* بهترین بازی ملی‌ام را گذراندم


مهاجم اسبق تیم‌ملی درخصوص تاثیرگذاری‌اش در آن بازی خاطرنشان کرد: «واقعا بهترین بازی ملی‌ام را تجربه کردم. طبق معمول هم وقتی از زمین بیرون آمدم، ‌ تماس مادرم را دیدم که می‌خواست بگوید به خانه بیا تا ببینمت اما متاسفانه ما می‌خواستیم به اردوی چین برویم و از آنجا راهی کره‌شمالی شویم و به خاطر همین گفتم نمی‌توانم بیایم. آن دیدار یک بازی خاطره‌انگیز برای کل ایران بود و شاید یکی از آخرین خاطرات خوب من از فوتبال ایران محسوب می‌شود.»

* فوتبال‌مان این‌قدر کثیف نشده بود


هاشمیان در پاسخ به این سوال که از آن بازی ١ ‌ سال قبل تا حالا چه تفاوت‌هایی در فوتبال ایران به وجود آمده، ‌ گفت: «آن زمان فوتبال ما هنوز این‌قدر کثیف نشده بود. متاسفانه از آن به بعد نفراتی کنار تیم‌ملی و فوتبال آمدند که جو فوتبال ما رو به فساد رفت. از آن پس فقط به فکر کسب نتیجه هستیم و به هر قیمتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.»

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان تاکید کرد: اصلا ما با این هزینههای ناسالم جامجهانی هم برویم و قهرمان آسیا هم شویم، آیا فوتبال ما پیشرفت کرده است؟ مثلا اگر آلمان تا ٢ سال دیگر قهرمان جهان نشود، فوتبالش دچار افت میشود؟ خیر، فوتبال کشوری مثل آلمان همیشه در حال پیشرفت است اما ما به دنبال نتیجهای هستیم که برای مسئولان فوتبال ما مثل آسپرین است. فوتبال ما هماکنون مثل درختی است که داخلش را دیو خورده و فقط ظاهرش زیباست.