تیم هفته در قرق هافبک های گلزن

به گزارش افکارخبر، در هفته ای که استقلال در اصفهان دست به کار بزرگی زد و سپاهان مدعی را با نتیجه ای قاطع از پیش رو برداشت و پرسپولیس نیز با بردی روحیه بخش به استقبال دربی رفتند ۱۱ مرد انتخابی این سایت با نظر کارشناسان اینگونه انتخاب شد.
دروازه بان:
مهدی رحمتی(استقلال)



کاپیتان آبی ها بعد از مدت ها موفق شد دروازه اش را در بازی حساس اصفهان بسته نگه دارد و اینگونه نقش به سزایی در پیروزی تیمش ایفا کند. شاید اگر عکس العمل دقایق ابتدایی او نبود استقلال اینگونه طوفانی برابر زردپوشان به برتری نمی رسید و جایگاهش را در صدر تثبیت نمی کرد.
مدافعان:
میثم مجیدی(استقلال)



مدافع چپ آبی پوشان نیز در اصفهان یکی از مهره های قابل اعتنای تیمش بود. مجیدی که اکنون پسوند ملی پوش را نیز یدک می کشد روز خوبی را در اصفهان پشت سر گذاشت و در برابر حملات از جناحین اصفهانی ها موفق عمل کرد تا این حربه حسین فرکی و شاگردانش برای فتح دروازه آبی پوشان بی ثمر شود.


محسن بنگر(پرسپولیس)



کاپیتان این روزهای پرسپولیس باتجربه بالایش در خط دفاعی باعثشد تا حمید استیلی و نقشه هایش برای نفوذ به دروازه این تیم کاملا خنثی شود. محسن چه در نبردهای هوایی برابر فرزاد حاتمی و چه در روی زمین یکی از روزهای خوبش را پشت سر گذاشت تا برانکو نگران غیبت نورمحمدی و اومانیا نباشد و کاپیتان بنگر که این روزها اخلاق را ضمیمه بازی اش کرده اعتماد بیشتری داشته باشد.


امید نظامی پور(گسترش)



مدافع گسترشی ها همچون دیدارهای گذشته تیمش در این فصل با اعتماد بنفس بالا نقش اساسی در بسته ماندن دروازه تبریزی ها را ایفا می کند و دژ محکمی برابر حملات پردامنه و البته خطرناک برادران محمدی ایجاد کرد تا ترمز آنها برای حریفان کشیده شود؛ کاری که تیم های قبلی در انجام آن ناکام مانده بودند.
هافبک‌ها
امید ابراهیمی(استقلال)




هافبک سابق سپاهان در دیدار برابر تیم سابقش رهبری فوق العاده ای در میانه میدان برای استقلالی ها داشت و پاس منجر به گل اول آبی ها نیز روی تیزهوشی او شکل گرفت. امید که همچنان به عنوان هافبک دفاعی بازی تهاجمی را در دستور کار خود دارد با تجربه حضور در تیم ملی و جانشینی نکونام در مرکز زمین اکنون یکی از مهره های تاثیرگذار مظلومی محسوب می شود و البته شاید با توصیفی که قلعه‌نویی در مورد او داشته کمی فاصله دارد. مطمئنا ابراهیمی همچنان راهی طولانی برای بهترین هافبک دفاعی آسیا شدن دارد و کی روش امیدوار است جانشین خلف نکونام را به مهره ای قابل اتکا در جام جهانی روسیه تبدیل کند.


کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)



از اشتباه مهلک در اصفهانی تا کامیابی نیای چند هفته اخیر. مسلما او خیلی زود توانسته با جو پرفشار حضور در پرسپولیس کنار بیاید و اکنون هم در فاز تهاجمی و هم در دفاعی یکی از بازیکنان غیر قابل کنترل سرخ هاست. کامیابی که برای گلزنی در ترکیب پرسپولیس نیز بی تابی می کند به خوبی در چند بازی اخیر در فاز دفاعی عمل کرده و روز پرفروغی نیز برابر پژمان نوری و مازیار زارع داشت تا برانکو به بردی دلچسب برسد.


بختیار رحمانی(تراکتورسازی)



به نظر می رسید به یک شوک نیاز داشت تا همان هافبک دوست داشتنی طرفداران فوتبال تبدیل شود. بعد از اینکه برابر تیم فولاد با عکس العملی که همچنان مجبور به پاسخگویی درباره آن است مورد عتاب طرفداران تراکتور قرار گرفت هنرنمایی اش را در زمین آغاز کرد و ورای نتیجه پایانی دیدار با ذوب یکی از بهترین روزهایش را برابر تیم یحیی که به هافبک‌هایش می‌نازد داشت.


پیام صادقیان(نفت تهران)



به قولی که به منصوریان داده وفا کرده و خیلی زود توانست از جوی که در آن داشت خارج شود. در روزهایی که همه خلا مبعلی را یکی از دلایل نتیجه نگرفتن تیم نفت می دانستند رفته رفته خود را به ترکیب اصلی تحمیل کرد و در دو هفته اخیر نیز تاثیری فوق العاده در نتایج زردپوشان تهرانی داشت. نیمار پرسپولیسی ها که برانکو با توجه به رفتارش به اطرافیانش گفته بود دیگر او را در درفشی فر نبیند به نظر می رسد اکنون بازگشتی فوق العاده به لیگ داشته و باید منتظر تداوم او در این شرایط ماند.


سروش رفیعی(تراکتور سازی)



دیگر مهره تاثیرگذار تبریزی ها در دیدار با ذوب سروش رفیعی بود. مهره ای که کارلوس کی روش نیز به او اعتقاد ویژه ای دارد و منتظر پایان دوری او با توجه به شرایطش از تیم ملی است. سروش که می توان او را در روزهای اوجش در فولاد در قواره یکی از بهترین هافبک های لیگ نامید می توانست نامش را در کنار بختیار به عنوان مردانی که شکست سخت به یحیی تحمیل کردند قرار دهد اما با بدشانسی اندوخته شان را هدر رفته دیدند. با بازگشت سروش به لیگ تونی می تواند بیش از پیش به آینده تیمش خوش بین باشد.


دانیال اسماعیل فر(ذوب آهن)



در کنار معجزه یحیی گل محمدی در بازگشت به بازی باید به مهاجم خالق این اثر هم نمره قبولی داد. دانیال اسماعیلی فر در ثانیه های پایانی دیدار با تراکتور موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند تا زحمات هم تیمی هایش به نتیجه برسد. در روزی که همه چیز در تبریز به شکل عجیبی پیش می رفت این اسماعیل فر که ناجی ذوب و گل محمدی شد تا آنها از شکست ۴ بر سه فرار کنند.

رحیم زهیوی(استقلال خوزستان)



درخشش در دربی اهواز با همراهی پایاپای با بیت سعید باعثشد تا او نیز دو بار نامش به عنوان گلزن ثبت شود. زهیوی جوان در برابر تیمی که همه این روزها بعنوان حریفی برای بالا بردن آوراژ گل به آن نگاه می کنند روز پر فروغی داشت و دو گل از ۴ گل تیمش را ثبت کرد تا نامش در ترکیب ۱۱ مرد متتخب منتخب هفته دهم لیگ قرار گیرد.
مهاجم:
حسن بیت سعید(استقلال خوزستان)



مهمان ناخوانده صدر جدول گلزنان لیگ برتر در دربی اهواز هم گل کاشت و با دو گل برای دیگر مدعیان آقای گلی خط و نشان کشید. بیت سعید که نامش این روزها با گلزنی عجین شده از غیبت طارمی و ناکامی محمدی استفاده کرد تا با دو گلی که در برابر استقلال اهواز به ثمر رساند در عنوان آقای گلی با آنها سهیم شود.


نیمکت ذخیره:
در بین دیگر نامزدهای این هفته می توان از حنیف عمران زاده، محسن مسلمان، ساسان انصاری، یعقوب کریمی، بهنام برزای و احمد نوراللهی نام برد.