پس از باختن در دربی میخواستم خداحافظی کنم

به گزارش افکارخبر، جمعه آینده قرار است تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای هشتاد و یکمین بار در تاریخ فوتبال کشور به مصاف هم بروند تا یک بار دیگر هیجان در قالب برگزاری دیدار دربی پایتخت به اوج برسد.

بر همین اساس و در خصوص شرایط فنی و سایر موارد مربوط به این مسابقه هیچ کس بهتر از بازیکنانی که در گذشته در قالب این دو تیم، دربی را تجربه کرده‌اند نمی‌توانند از فضای این مسابقه حساس صحبت کرده و خاطرات خود را بازگو کند.

بنابراین در خصوص دربی ۸۱ و البته خاطرات مربوط به این مسابقه دقایقی را با پرویز برومند دروازه‌بان سابق استقلال به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

همواره گفته می‌شود که شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی ارتباطی به این مسابقه نداشته و ندارد. الان هر دو تیم در شرایط خوبی هستند. ارزیابی شما از دربی ۸۱ چیست؟

درست است تا شروع مسابقه شرایط دو تیم هیچ ارتباطی به این بازی ندارد. از زمانی که دربی آغاز می‌شود شرایط آن متفاوت است تا زمانی که این مسابقه به پایان می‌رسد. دربی نه به قبل از مسابقه، نه به قوی‌تر بودن دو تیم و نه به سایر مسائل از قبیل خوب یا بد نتیجه گرفتن آنها ارتباطی ندارد و شرایط دربی به واقع متفاوت است.

با این حال در حال حاضر هر دو تیم در شرایط ایده‌آل هستند.

قبول دارم و شرایط استقلال و پرسپولیس در حال حاضر خوب است. استقلال لیگ را خوب شروع کرد اما فراز و نشیب هم داشت با این حال در روز بازی با سپاهان نتیجه خوبی گرفتیم. از سوی دیگر پرسپولیس هم بازی‌ها را خوب آغاز کرد و فقط در نتیجه‌گیری ضعیف بود، سپس این تیم کمی دچار افت شد و الان در شرایط ایده آل به سر می‌برم و فکر می‌کنم به همین دلیل بازی خوب و جذابی را شاهد باشیم.

گفته می‌شود نقطه قوت دربی ۸۱ حضور جوانان در ترکیب استقلال و پرسپولیس است.

اگر هر دو تیم به طور کل جوان شده بودند شاید حق با شما بود اما در دربی، باتجربه‌ها بیشتر به درد می‌خورند. امروز هم هر دو تیم تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها هستند و نمی‌توان گفت که نتایج این فصل آنها با تیمی سر تا سر جوان به دست آمده است. امروز در ترکیب هر دو تیم شاید سه، چهار بازیکن جان حضور داشته باشد اما اگر به واقع ترکیب هر دو تیم جوان می‌شد برای دربی نیز هیجان بیشتری به وجود می‌آمد اما چون باتجربه‌ها هستند، شرایط فرق می‌کند.

یعنی آنها در دربی احتیاط را سرلوحه کار قرار می‌دهند.

در مورد احتیاط صحبت نمی‌کنم. در این دیدار باید منطق داشت. در دربی، اول نباختن مهم است و این موضوع در زمان خود ما هم اهمیت داشت که ابتدا نبازیم و سپس حمله کنیم. امیدوارم این ذهنیت در دربی ۸۱ نباشد و بازیکنان با این ذهنیت که قوی‌تر از حریف هستند در میدان حضور پیدا کرده تا به این ترتیب یک بازی کاملاً هجومی را شاهد باشیم.

پیش‌بینی‌ات از نتیجه دربی ۸۱ چیست؟

فکر می‌کنم یک دیدار جذاب را شاهد باشیم اما هر گاه قبل از دربی اتفاقاتی افتاده که احساس کردیم دربی جذاب می‌شود. این پیش‌بینی‌مان کاملاً برعکس از آب در آمده و حتی به یاد دارم که در زمان خود ما نیز برخی دربی‌ها در حد فاجعه بود. در هر صورت فکر می‌کنم دربی ۸۱ دربی جذابی شود. حتی فکر می‌کنم اگر بازی گل هم نداشته باشد جذاب می‌شود و امیدوارم دربی پرگل و تماشاگر پسندی را شاهد باشیم و ان‌شاءالله استقلال برنده آن باشد.

برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌روی؟

خیر. کاری ندارم بروم. همسرم استقلالی است و دو تایی با هم این بازی را تماشا می‌کنیم.

خیلی از کارشناسان می‌گویند نقطه اتکای این فصل استقلال سیدمهدی رحمتی است. رحمتی چقدر در دربی می‌تواند کمک حال استقلال باشد؟

فکر می‌کنم مهدی روز جمعه ۸۰ درصد می‌تواند کمک تیم باشد. خیلی‌ها می‌گویند یک گلر ۵۰ درصد تیم است اما من می‌گویم رحمتی ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌تواند کمک کند. این درواز‌ه‌بان تا الان خوب کار کرده اما با این حال آن چیزی که من می‌خواهم هنوز نشده است. چون هنوز برای یک گلر خوب شدن جا دارد. رحمتی یک سری ضعف‌های کوچک دارد که اگر آنها را برطرف کند این فصل کاملاً خوب خواهد شد.

شما در چند دربی به میدان رفته‌ای؟

فکر می‌کنم حدود ۱۰ تا ۱۲ که با یک برد، سه باخت و سایر بازی‌ها با مساوی به پایان رسیده است.

یک خاطره از دربی که تا به حال آن را جایی بازگو نکرده‌ای را برای ما تعریف می‌کنی؟

یادم میآید اولین دربیام بود و خیلی از پرسپولیس قویتر بودیم و چند جایی پیشبینی کردم که بازی را ۳ بر صفر میبریم اما یک بر صفر باختیم و کلی ضایع شدم و کار به جایی رسید که حتی میخواستم فوتبال را کنار بگذارم. در آن مقطع در تیم ملی بودم و انواع و اقسام بهانهها را آوردم تا دیگر بازی نکنم و از فوتبال خداحافظی کنم اما منصور پورحیدری با من صحبت کرد و از لحاظ روحی و روانی کاری کرد که از تصمیم خود منصرف شوم.