بهتر بود داور خارجی دربی را قضاوت کند

به گزارش افکارخبر، سیدرضا غیاثی در مورد انتخاب محسن ترکی به عنوان داور دربی ۸۱ گفت: به عقیده من او شایسته‌ترین فرد برای قضاوت در این مسابقه است. با توجه به اشتباهاتی که خودمان داشتیم هجمه‌هایی که ایجاد کردیم و علیرضا فغانی را از دور خارج کردیم به نظر می‌رسد ترکی بهترین انتخاب برای این مسابقه باشد.

وی ادامه داد: او اکنون تجربه و شجاعت برای قضاوت این مسابقه را دارد. از نظر سنی هم جوان‌تر از بازیکنان نیست و یکی از داورانی است که کسوت دارد. تدبیر و درایت لازم را برای این مسابقه پیدا کرده است. البته نمی‌گویم ترکی اشتباه نداشته و اشتباه نمی‌کند و چرا گاهی اوقات اشتباهات سطح پایینی را هم مرتکب شده اما قطعا این اشتباهات بدون قصد و غرض و سهوی بوده. در دربی ۸۱ هم اگر اشتباهی مترکب شود قطعا این اشتباه سهوی خواهد بود.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد اینکه به عقیده او چه کسان دیگری می‌توانستند دربی ۸۱ را سوت بزنند، گفت: باتوجه به فضایی که در داوری در این فصل به وجود آمد نظر من این است که بهتر بود یک داور خارجی از امارات، عمان یا کویت برای این مسابقه می‌آوردیم. حضور داور خارجی می‌توانست دربی را بی‌حاشیه‌تر کند. قطعا دربی تا بازی‌های دیگر فوتبال ما فرق می‌کند. فدراسیون، سازمان لیگ برنامه ویژه‌ای برای این بازی تدارک می‌بینند. بنابراین این بازی به هیچ عنوان مثل بازی‌های دیگر لیگ نیست.

غیاثی تصریح کرد: حضور داور خارجی می‌توانست باعثشود که شرایط بهتر شود و مشکلات کمتری را در فوتبال‌مان شاهد باشیم.

وی در مورد اینکه برخی میگویند با حضور داور خارجی در دربی داوری ما در آسیا زیر سؤال میرود،گفت: اصلا اینگونه نیست. برای قضاوت در دربی داورانی که این مسابقه را سوت میزنند فشار مضاعف و سنگینی را قبل و بعد از بازی تحمل میکنند. رسانهها قبل از بازی کارنامه او را بررسی میکند. اگر مربی نتیجه به سودش نباشد فرافکنی میکند و داور را زیر سؤال میبرد. تماشاگران هم ذهنیت خود را از داور دارند. همه اینها میتواند دست به دست هم بدهد و شرایط را برای داور سختتر کند اما داور خارجی یک روز قبل از مسابقه میآید و بعد هم میرود و اگر این مسابقه خوب و بدون حاشیه برگزار شود میتواند به فوتبال ما بیشتر کمک کند و حرف و حدیث هم پشت فوتبال ما دیگر نخواهد بود.