آقای کفاشیان!دیوانه فوتبال را معرفی کنید

به گزارش افکارخبر، حسین آبانگاه درباره اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه همه این ماجراها در ارتباط با مجادلات رسانه ای بین اعضای کنونی و سابق فدراسیون و تیم ملی به دلیل انداختن سنگی توسط یک دیوانه به داخل چاه است اظهار داشت: برای من جالب است که بدانم منظور از دیوانه چه کسی است. آیا دیوانه خانبان بود که تن به رای کمیته اخلاق نداد یا آن کسی بود که رای را وتو کرد یا کسی که اجازه داد به کی روش حمله شود؟

وی افزود: شاید هم کسی است که با استعفای اعضای کمیته اخلاق موافقت کرد یا کسی که به کی روش این اجازه را می دهد که به هرکسی دوست دارد توهین کند. رئیس فدراسیون واضح بگوید که دیوانه کیست؟ خیلی خوب است که همه این دیوانه را بشناسند.

دبیر پیشین کمیته اخلاق اضافه کرد: حرف من این است که اگر رایی که ما برای آنالیزور تیم ملی صادر کرده بودیم اجرا می شد چه اتفاقی می افتاد؟ آیا این همه پیامد به وجود می آمد؟ آیا این همه جاروجنجال، استعفا و مناظرات رسانه ای رخ می داد؟ شاید منشا همه این مسائل همان رای بود که اجرا نشد. حکمی که همچنان هم پابرجاست و مسئولان جدید کمیته اخلاق که حتما افرادی مستقل هستند باید حالا که عضو کادر فنی تیم ملی از آن تمکین نکرده آن را به دو برابر تشدید و حتما اجرا کنند. اصلا چرا رأی کمیته اخلاق درباره آنالیزور تیم ملی اجرا نمی شود؟

این مقام پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: پس چه بهتر که رای همان زمان اجرا می شد تا سنگی به ته چاه نیفتد که ۴۰ عاقل مثل شما می خواهند آن را از ته چاه بیرون بیاورند. گرچه شاید استثناهایی قائل شده باشید که مثلا اعضای تیم ملی آزاد هستند به هرکس در هر جا و مقامی هرچه می خواهند بگویند.

آبانگاه تاکید کرد: از بروز این اتفاقات همواره خدا را شکر می کنم که در نزد اذهان عمومی جایگاه کمیته اخلاق مشخص شد. شاید اگر صدها سمینار برگزار می کردیم نمی توانستیم اهمیت کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال را این چنین به اطلاع مخاطبان ورزش برسانیم. آقای کفاشیان شاید دیوانه کسی بود که آن صد هزار دلار را گرفت. شاید هم کسی بود که زیر برگه «آل اشپورت» را امضا کرد.

وی اضافه کرد: شاید دیوانه کسی بوده که لباس های تیم ملی را پیراهن عثمان کرد. شاید دیوانه کسی است که بحث«اکسپت اند فالو»(accept & follow) را عنوان کرد. شاید دیوانه موافقان کارلوس کی روش هستند. شاید دیوانه مخالفان کارلوس کی روش هستند. اصلا دیوانه چه کسی است؟ چقدر خوب میشود که دیوانه فوتبال را همه بشناسیم. بی شک اگر این دیوانه را از این فوتبال برداریم خیلی از این مشکلات از بین برود.

دبیر پیشین کمیته اخلاق ادامه داد: شاید دیوانه آن کسی باشد که دبیرکل فدراسیون شما را به استهزاء می گیرد. نکند دیوانه کسی است که به مردم می گوید مرغ طوطی! شاید اصلا دیوانه حرف حق را می زند! چقدر خوب است این دیوانه هرچه زودتر معرفی شود تا علما و صاحبظران مجبور نباشند به ته چاه بروند و سنگی که این دیوانه به ته آن انداخته را بیرون بیاورند.

آبانگاه با اشاره به شرایط فعلی باشگاه های لیگ برتری خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار پارگی رباط صلیبی در باشگاه های لیگ برتری بیداد می کند. آیا علت این همه پارگی رباط به خاطر بدنسازی های مکرر تیم ها نیست؟

وی گفت: اما آقای کفاشیان من میدانم که دیوانه کیست. اگر شما بخواهید حتما اسم آن را به شما خواهم گفت. هرچند که علم و آگاهی من در فوتبال که بیش از ۳۰ سال در این ورزش هستم به اندازه شما نمی شود. از قدیم گفته اند آینه چون قد تو بنمود راست... خود شکن آینه شکستن خطاست برای من و امثال من که هیچ پرونده ای در فوتبال نداریم هر لحظه که این دیوانه زودتر شناسایی شود می تواند کمک بزرگی باشد. چراکه از این طریق می توان جلوی ضرر را پیش پیش گرفت.