دفاع تمام قد پرسپولیسی از کی روش

به گزارش افکارخبر، افشین پیروانی در خصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان فوتبال کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه شرایط اردوی تیم ملی خیلی خوبی حاکم است و تنها دغدغه ما مصدومیت چند بازیکن است که احتمالاً نتوانند تیم ملی را همراهی کنند.

بعد از دیدار مقابل ترکمنستان و گوام می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم
وی افزود: ان‌شاءالله بعد از بازی برابر ترکمنستان و گوام اردوهای سخت تیم ملی تمام می‌شود و تا پایان سال این تیم دیگر مسابقه‌ای نخواهد داشت. در این مدت می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم.

بازی در زمین چمن مصنوعی گوام یک نوع کارشکنی است
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال کشورمان با تأکید بر اینکه امکان دارد پرواز چارتر تیم ملی به گوام کنسل شود، خاطرنشان کرد: به احتمال ۹۹ درصد نمی‌توانیم پرواز چارتر به گوام داشته باشیم. ضمن اینکه بازی با این تیم قرار است در چمن مصنوعی برگزار شود که این خودش یک نوع کارشکنی است، اما ما به تیم خودمان بسیار امیدواریم. با پتانسیل بالایی که تیم ملی دارد می‌توانیم در این دیدار یک نتیجه خوب کسب کنیم.

برخی اظهارنظرها در مورد تیم ملی جالب نیست
پیروانی در واکنش به اظهارات اخیر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان مبنی بر اینکه تیم ملی باید افتخار کند که از بازیکنان باشگاهش استفاده می‌کند، یادآور شد: من همین‌جا سلام می‌کنم خدمت آقای باقریان و تأکید می‌کنم که همه ما باید برای تیم ملی و پرچم مقدس ایران احترام زیادی قائل باشیم. تیم ملی مشکلات خاص خودش را دارد و در شأن دوستان نیست که چنین اظهارنظرهایی در مورد تیم ملی داشته باشند. این اظهارنظرها جالب نیست، چرا که تیم ملی جایگاه خودش را دارد. من از دوستان می‌خواهم حرف‌هایی نزنند که در شأن و شخصیت‌شان نبوده و نیست.

تیم ملی، تیم محلی نیست که برای یک بازی فقط ۲ روز به اردو برویم
وی درباره اینکه برخی از مربیان لیگ برتری از جمله مظلومی اعلام کرده‌اند که اردوهای بلندمدت برای تیم ملی لازم نیست و برای بازی‌هایی مثل گوام و ترکمنستان یکی دو روز دور هم جمع شدن برای ملی‌پوشان کافی است، گفت: این حرف‌ها قشنگ نیست، اینکه ما یکی دو روز دور هم جمع شویم و برویم با ترکمنستان و گوام بازی کنیم. مگر تیم ملی تیم محلی است که این‌چنین اردو بزند؟! ما تیم اول آسیا هستیم و همه چیز‌مان باید در شأن تیم اول آسیا باشد. از این رو باید بهترین امکانات، اردوها و بازی‌های تدارکاتی را داشته باشیم. تیم ملی، تیم محلی نیست که بخواهیم برای یک بازی، دو روز دور هم جمع شویم و یا اینکه مثل قدیم و در سال‌های اول حضورم در پرسپولیس ظهر روز بازی در یک رستوران قرار بگذاریم و دور هم جمع شویم.

چرا همه روی بازی با عمان زوم کرده‌اند؟!
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال در واکنش به این موضوع که تیم ملی برای بازی با عمان ۲۰ روز اردو زد، اما آن بازی ضعیف را انجام داد، خاطرنشان کرد: آن بازی شرایط خاص خودش را داشت. عمان تیمی است که از لحاظ فوتبالی پیشرفت بسیار خوبی کرده و نمی‌شود گفت چون در آن بازی ما نتوانستیم برنده شویم پس دیگر نباید اردوی بلندمدت داشته باشیم! چرا هیچ‌کس بازی‌های دیگر تیم ملی را مثال نمی‌زند و یک عده روی آن مسابقه زوم کرده‌اند؟ البته من تأکید می‌کنم که بازی با عمان در شرایط آب و هوایی نامناسب برگزار شد و ما مقابل حریفی قدرتمند به تساوی رسیدیم.

بازیکنان تیم ملی نیاز به حضور در اردو و کسب تجربه دارند
پیروانی درباره اینکه تیم‌های بزرگ دنیا فقط دو سه روز برای مسابقه به اردو می‌روند، نیز یادآور شد: اجازه دهید ما خودمان را هم‌سطح خودمان مقایسه کنیم. تیم‌های بزرگ دنیا بیش از ۱۰ تا ۱۵ لژیونر در کشورهای مختلف دارند که آنها در شرایط بسیار ایده‌آل و چند روز مانده به بازی تیم ملی‌شان در اختیار مربیان قرار می‌گیرند. من همین ژاپن را مثال می‌زنم که ۱۴ لژیونر دارد که در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند و طبیعی است که آنها فوتبال‌شان فراتر از آسیا باشد. ما در تیم ملی جوانگرایی کردیم و بازیکنانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که سابقه بسیار کمی دارند و نیاز است که در اردوی تیم ملی باشند و کسب تجربه کنند.

اگر زمانی کار غلط نتیجه داده است، نباید آن را الگو قرار دهیم
وی با ابراز دلخوری از اینکه بعضی‌ها عنوان می‌کنند حضور بلندمدت بازیکنان در اردوی تیم ملی اتفاق خوبی نیست، گفت: اگر ما چنین اردوهای بلندمدتی برگزار می‌کنیم برای بازیکنان بهترین تمرینات را درنظر می‌گیریم و حتی شرایط بازیکنان بهتر هم می‌شود. اینکه می‌گویند در گذشته این‌طور نبود و بازیکنان تیم ملی دو روز قبل از مسابقه دور هم جمع می‌شدند، اصلاً حرف درستی نیست. ما نباید به گذشته برگردیم و از آن الگو بگیریم. اگر زمانی کار غلط نتیجه داده است، نباید آن را الگو قرار داد. آن موقع شرایط برای برگزاری اردو فراهم نبوده و حتی زمین تمرین مناسب هم در اختیار تیم ملی نبوده که بخواهد تمرینات خود را در آن برگزار کند. ما باید مطابق علم روز دنیا پیش برویم و جلو را نگاه کنیم، نه اینکه به گذشته برگشته و آن را الگو قرار دهیم.

الحمدلله دیگر هیچ‌کس به تمرین تیم ملی نمی‌آید
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه مشکلات باشگاه‌ها ارتباطی به تیم ملی ندارد، افزود: اینکه باشگاه‌ها در ابتدای فصل به خاطر نداشتن مدیرعامل، سرمربی یا بازیکن نتوانستند بدنسازی خوبی داشته باشند به تیم ملی ارتباطی ندارد. اینکه می‌گویند در دو هفته تعطیلی ما قصد بدنسازی داریم حرف منطقی نیست. بدنسازی باید ابتدای فصل صورت بگیرد. یک تیم باید قبل از آغاز فصل ۶۰ تا ۷۰ درصد بدنسازی را انجام دهد و در طول فصل و در این تعطیلات شبیه‌سازی کند نه اینکه صد در صد فشار بیاورد. متأسفانه تا لیگ تعطیل می‌شود یکسری اعلام می‌کنند ما مجبوریم بدنسازی کنیم. من خودم فیزیولوژی ورزشی خوانده‌ام و می‌دانم در کمتر از چهار پنج هفته امکان بدنسازی وجود ندارد، پس بهتر است صحبت‌های‌مان با مردم منطقی باشد، دوستان بیایند در تمرینات تیم ملی و نوع تمرینات ما را ببینند، هرچند که الحمدلله دیگر هیچ‌کس به تمرین تیم ملی نمی‌آید.

نمی‌شود به خاطر مصدومیت یک بازیکن در تیم ملی زمین و زمان را به هم دوخت
پیروانی تصریح کرد: یکی از آقایان اعلام کرده بازیکن را مصدوم از اردوی تیم ملی می‌گیریم. واجب می‌دانم که عنوان کنم بازیکنی مثل سیدجلال حسینی در تمرینات تیم نفت مصدوم شد یا علیرضا جهانبخش در تیم باشگاهی خود مصدوم شد و ما شش ماه است که او را در اختیار نداریم یا اخیراً سردار آزمون به خاطر مصدومیت در باشگاهش شاید نتواند تیم ملی را در دو بازی آینده همراهی کند. می‌خواهم بگویم مصدومیت جزیی از فوتبال است. یک بازیکن ممکن است در تمرینات و یا مسابقات باشگاهی و یا بازی تیم ملی مصدوم شود و نمی‌شود به خاطر مصدومیت یک بازیکن در تیم ملی زمین و زمان را به هم دوخت. بهتر است همه از تیم ملی حمایت کنند، چرا که اتحاد و همدلی رمز موفقیت تیم ملی خواهد بود.

کی‌روش بی‌دلیل علیه کسی مصاحبه نمی‌کند
وی درباره حواشی اطراف تیم ملی و مصاحبه‌هایی که کی‌روش و همچنین مسئولان فدراسیون علیه یکدیگر داشتند، گفت: قول می‌دهم که کی‌روش بی‌دلیل علیه کسی مصاحبه نکند و او در واقع جواب افرادی که علیه‌اش مصاحبه کرده‌اند را داده است. کی‌روش مربی حرفه‌ای است و آستانه تحملش بالاست، اما این صحبت‌ها و انتقادات آرامش او را برهم می‌زند. سرمربی تیم ملی نیاز به آرامش و همچنین فراهم کردن امکانات دارد تا برنامه‌های خود را پیش ببرد. به هر حال باید کمک کرد تا سرمربی تیم ملی با آرامش کار خود را دنبال کند و همان‌طور که گفتم اتحاد همدلی رمز موفقیت تیم ملی است.

صعود تیم ملی به جام جهانی انعکاس زیادی در دنیا خواهد داشت
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام صعود تیم ملی به جام جهانی برای مردم شور و نشاط به بار می‌آورد. وقتی این موفقیت رخ دهد انعکاس زیادی در دنیا خواهد داشت و مردم نیز بسیار خوشحال خواهند شد، پس بهتر است همه کمک کنیم تا تیم ملی بتواند راهی جام جهانی شود. هر فردی در جایگاه خودش صحبت کند و احترام سرمربی تیم را نگه دارد. خدای نکرده صحبت‌هایی نشود که به تیم ملی ضربه بزند.

خود محمدی نیز قبول دارد که اخیراً چندان خوب کار نکرده است
پیروانی در واکنش به صحبت‌هایی که اخیراً پیرامون دلیل خط خوردن میلاد محمدی از تیم ملی مطرح شده است، گفت: ما همیشه کمال همکاری را با سازمان لیگ داشته‌ایم. در زمینه خط خوردن میلاد محمدی و صحبت‌هایی که مطرح شده باید بگویم مسئولان و مربیان را‌ه‌آهن از اینکه کی‌روش گفته باشد محمدی در صورت بازی کردن مقابل سپاهان از تیم ملی خط خواهد خورد، ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند، ضمن اینکه در این زمینه بحثفنی مطرح است و خود محمدی نیز قبول دارد که اخیراً چندان خوب کار نکرده است. باید در این مسائل به سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. راه‌آهنی‌ها حداقل این ادعا را دارند که از چنین موضوعی بی‌اطلاع هستند. ما همیشه با سازمان لیگ نهایت همکاری را داشته‌ایم و بعضی مواقع بیش از حد همکاری کرده‌ایم. خود من این دوران را طی کرده‌ام. مطمئن باشید سرمربی تیم ملی همیشه منافع این تیم را در تصمیماتش در نظر می‌گیرد.

هر بازیکنی که شایسته باشد در لیست کی‌روش قرار می‌گیرد
وی در خصوص مشکلاتی که امکان دارد در آخرین لحظه برای بازیکنان تیم ملی جهت سفر به گوام به وجود بیاید، گفت: ما برای ویزای گوام از دو ماه و ۱۰ روز پیش اقدام کرده بودیم، اما با این حال برای یکسری بازیکنان ویزا صادر نشده است. در این زمینه تمهیدات لازم اندیشده شده است و با نظر سرمربی تیم ملی بازیکنان شایستهای به تیم ملی دعوت شدند و هر بازیکنی که شایسته باشد در لیست کیروش قرار میگیرد. به هر حال ما در مملکتی زندگی میکنیم که ممکن است در دقیقه ۹۰ مشکل سربازی، مالیاتی و یا عدم صدور ویزا برای بازیکن پیش بیاید و امیدوارم روزی را شاهد باشیم که دیگر چنین دغدغههایی را نداشته باشیم.