رم فاتح دربی «دلاکاپیتاله» شد

به گزارش افکارخبر، در ادامه بازی‌های هفته دوازدهم سری A ایتالیا، امشب(یکشنبه) پنج بازی همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها در مصاف قرمز‌‌ها و آبی‌های شهر رم موسوم به دربی دلاکاپیتاله این تیم فوتبال رم بود که موفق شد لاتزیو را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.

در این بازی تماشایی و پرسرعت که رم میزبان نسبت به لاتزیو تلاش به مراتب بیشتری برای رسیدن به گل داشت، ادین ژکو در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی گل اول را برای رم به ثمر رساند. این پنالتی حاصل فراری بود که این مهاجم بوسنیایی به سمت محوطه جریمه لاتزیو انجام داد، اما جنتیلتی، مدافع آبی‌پوشان او را نقش بر زمین کرد. در شرایطی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌دادند خطا خارج از محوطه رخ داده داور نقطه پنالتی را نشان داد و به این ترتیب ژکو کار نیمه تمامش را تمام کرد.

حملات رم در ادامه بازی باز هم ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه ۶۳ مزد بازی بهتر خود را گرفت. این بار ژروینیو بود که در یک ضدحمله با فراری سریع مارکتی، دروازه‌بان لاتزیو را تسلیم کرد.

رم با پیروزی در دربی دلا‌کاپیتاله ۲۶ امتیازی شد و موقتاً به رده دوم جدول سری A صعود کرد. این شصت‌و‌ششمین پیروزی رم در تمامی بازی‌های رودررویش برابر لاتزیو و شصتمین پیروزی‌اش در دربی‌های دلاکاپیتاله در رقابت‌های رسمی بود. آمار لاتزیو نیز ۴۸ پیروزی در تمامی دربی‌ها و ۴۲ پیروزی در دربی‌های رسمی است.

در دیگر بازی مهم امشب یوونتوس بحران‌زده در خانه امپولی با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید، آن هم در شرایطی گل اول بازی را دریافت کرده بود. ماسیمو ماکارونه در دقیقه ۱۹ گل اول را برای امپولی زد، اما ماریو ماندزوکیچ در دقیقه ۳۲، پاتریس اورا در دقیقه ۳۸ و پائولو دیبالا در دقیقه ۸۴ برای یوونتوس گلزنی کردند تا سه امتیاز این بازی به بانوی پیر برسد. یوونتوس با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و با صعودی سه پله‌ای در رده هفتم جدول سری A قرار گرفت.

نتایج سایر بازی‌های امشب سری A به شرح زیر است:

فروزینونه ۲ - جنوا ۲
پالرمو یک - کیه‌‌وو صفر
ساسولو یک - کارپی صفر

هفته دوازدهم سری A امشب با انجام دو دیدار دیگر دنبال می‌شود که در نخستین آنها از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران ناپولی میزبان اودینزه است و در بازی دوم از ساعت ۲۳:۱۵ فیورنتینا به خانه سامپدوریا می‌رود.

در جدول رده‌بندی سری A، تیم‌های اینتر، رم و فیورنتینا به ترتیب با ۲۷،۲۶ و ۲۴ امتیاز اول تا سوم هستند.

انتهای پیام/