به گزارش افکارخبر، نفت در لیگ پانزدهم نتایج خوبی به دست نیاورده و خیلی ها از جمله کادرفنی نفت تهران غیبت ایمان مبعلی را علت اصلی افت نفتی ها می دانند. مبعلی که از همان هفته های ابتدایی دچار مصدومیت شدیدی شده بود، در بازی دیروز نفت مقابل صبا به ترکیب این تیم بعد از حدود ۳ ماه بازگشت. او توانست تنها پاس گل تیمش را نیز در این دیدار بدهد. البته نکته مهم تر مطرح شدن نام وی برای پیوستن به استقلال این روزها حاشیه های زیادی برای مهندس نفت به وجود آورده است. در ادامه گفت و گو با ایمان مبعلی را که مدتها از سکوتش می گذشت، می خوانید:

*دیروز بعد از نزدیک به ۳ ماه رهایی از مصدومیت در ترکیب نفت به میدان رفتی.

خدا را شکر می کنم که دوباره شرایط حضور در میادین را پیدا کردم. بازی بدی را مقابل صبا انجام ندادیم. کلا در این بازی با دو ترکیب متفاوت بازی کردیم. یک نیمه یک تیم و نیمه دیگر ترکیب مان عوض شد. باید بگویم ترکیب اصلی مان نبود و با تشخیص منصوریان ۲۳ بازیکن در این بازی به میدان رفتند.

*استرس نداشتی؟

باید بگویم کمی سخت بود. اگر بگویم استرس نداشتم دروغ بوده است. درست است که بازی دوستانه بود ولی برای بازیکنی که بعد از مصدومیت شرایط حضور در میادین را پیدا می کند بازی دوستانه و رسمی فرقی نمی کند. وارد بازی که می شوی استرس بازی در جریان بازی روی عملکردت تاثیر می گذارد.

*قبل از بازی با دایی برخوردی داشتی؟

من با علی دایی مشکلی ندارم. اتفاقاتی در گذشته بوده و تمام شده است. من دیگر به گذشته فکر نمی کنم. واقعا به دایی و تیمش تبریک می گویم. نتایج خیلی خوبی گرفته اند و جزو مدعیان هستند.

*شاید شنیده باشی دوباره نامت در لیست استقلال برای حضور در این تیم در نیم فصل به گوش می رسد.

من این موضوع را از طریق یکی از دوستانم شنیدم. باید بگویم من در جریان نیستم و کسی هم در رابطه با این موضوع صحبتی با من انجام نداده است. من با تیم نفت قرارداد دارم و مربی من علیرضا منصوریان است. من بدون اجازه او یا باشگاه هیچ تصمیمی نمی گیرم.

*با توجه به اتفاقاتی که دو سال پیش برایت افتاد و در آخرین روز نقل و انتقالات از استقلال جدا شدی شفاف بگو اگر به تو پیشنهاد بدهند به این تیم می روی؟

بستگی به شرایط دارد. آن اتفاق هم تمام شد. باید در شرایط قرار بگیری تا بتوانی تصمیم بگیری. استقلال همیشه بازیکنان بزرگی داشته است. بازیکنان می آیند و می روند. مربی هم همین طور. تنها چیزی که می ماند نام استقلال است و هوادارانش. من از هیچ کس بابت آن اتفاقات ناراحت نیستم حتی از امیر قلعه نویی، چون مربی تحت هر شرایطی صلاح بازیکن را می خواهد و در همه موارد حق با اوست. قلعه نویی مربی من بوده و من برایش احترام خاصی قائلم.

*با صحبت هایی که انجام دادی، به نظر می رسد خیلی دوست داری به استقلال بازگردی.

استقلال تیم بزرگی است. من در این تیم خاطرات خوبی داشتم. به مقام نایب قهرمانی لیگ رسیدم. در دو دربی به پیروزی رسیدم و از این تیم بعد از چند سال دوباره لژیونر شدم و کلا خاطرات خوبی از این تیم داشتم. اما به این تیم نمی روم زیرا اکنون با نفت قرارداد دارم و می دانم مسئولین نفت و علیرضا منصوریان همیشه خیر و صلاح بازیکنانشان را می خواهند.

*نتایج تیم ملی را دنبال می کنی؟

بازی های اخیر تیم را ندیده ام اما فهمیدم که چه کسانی بازی کرده اند. این تیم امیدوارکننده بازی می کند. ما جوانگرایی خوبی انجام دادیم اما نباید یادمان برود تیم هایی موفق می شوند که تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در ترکیب تیم خود استفاده کنند.

*فکر می کنی این تیم به جام جهانی صعود کند؟

همان طور که گفتم من به آینده این تیم خیلی امیدوار هستم. بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند همگی دارای تجربه حضور در میادین بین المللی را دارند و این به تیم کی روش کمک می کند.

*از زمان حضور کی روش در ایران دو بار به تیم ملی دعوت شدی. فکر می کنی باز این اتفاق بیفتد؟

با توجه به جوانگرایی که کی روش در تیم ملی انجام داده بعید است که باز هم به تیم ملی دعوت شوم. البته که من در بهترین شرایطم در تیم نفت از تیم ملی خط خوردم اما امیدوارم تیم کی روش موفق شود تا هم تیم ملی به جام جهانی صعود کند و هم دل مردم شاد شود.

* در پایان بگو، لقب مهندس که این روزها همه تقریبا تو را به این نام می شناسند اولین بار از کجا به وجود آمد؟

این لقب را اولین بار گزارشگر اماراتی در زمانی که در تیم الشباب حضور داشتم به من گفت. من این لقب را دوست دارم چون هیچ وقت تمایلی به اینکه اسم بازیکنی رویم باشد نداشتم. اکثر پلی میکرهایی که در تیم هایشان بازی می کنند کارشان مهندسی است و من از اینکه مرا با این لقب صدا می کنند احساس خوبی دارم.