به گزارش افکارخبر، به نقل از ورزش سه شهباززاده اعتقاد دارد دعوت نشدنش به تیم‌ملی آخر دنیا نیست و دوباره برای رسیدن به این موضوع تلاش می‌کند.  گفت‌وگوی مهاجم نوک استقلال را در ادامه بخوانید.

 

* از شرایط استقلال شروع کنیم، پیش از شروع فصل فکر می‌کردی استقلال تا به اینجای لیگ صدرنشین لیگ باشد؟

ما به عنوان کسانی که داریم کار را در زمین انجام می‌دهیم، هرگز پیش‌بینی نمی‌کنیم. ما می‌رویم طبق برنامه‌ریزی‌هایی که می شود برای هدفمان تلاش می‌کنیم. از اول فصل هم غیر از این نبود. خیلی خوب سعی کردیم بهترین کار را انجام بدهیم و خدا را شکر تا اینجا خوب کار کرده‌ایم اما هنوز خیلی از کارهای سختمان باقی مانده است که در ادامه فصل باید آن را انجام بدهیم.

 

* پس تو فکری می‌کنی از حالا نمی‌شود به قهرمانی و گرفتن جام فکر کرد.

کاملا درست است. ما هوادار نیستیم که بخواهیم پیش‌بینی کنیم یا انتظار داشته باشیم. به عنوان کسانی که کار را پیش می‌بریم، وظیفه‌مان این است که پله پله کار را پیش ببریم. مطمئنا تمام تمرکزمان روی بازی بعدی با سایپا است که کار بسیار سختی داریم چراکه آنها تیم بسیار خوبی هستند. تمام تمرکزمان این است که از این مرحله به خوبی عبور کنیم.

 

* تو در بازی با سایپا برابر تیم سابقت بازی می‌کنی. برای این بازی هیجان یا استرسی داری یا مثل بازی‌های عادی به آن فکر می‌کنی؟

صددرصد بازی با سایپا یادآور روزهای خوب من است. سایپا تیمی است که من در آن پیشرفت زیادی کرده‌ام و جایی است که این امکان را برایم فراهم کردند که بتوانم در آن پیشرفت کنم. خیلی برایم جالب است که در بازی روز دوشنبه دوستان قدیمی‌ام را می‌بینم ولی مطمئنا آنها در قالب تیم خودشان و من هم برای استقلال تلاش می‌کنیم که موفق شویم.

 

* به سایپا گل بزنی خوشحالی می‌کنی؟

من پارسال هم به سایپا گل زده‌ام و البته یک خوشحالی کوچک انجام دادم. مطمئنا اگر این‌بار هم به سایپا گل بزنم خوشحالی نخواهم کرد که در مجموعه بزرگ سایپا بی‌احترامی تلقی شود.

 

* تو همچنان از نظر آمار موثرترین بازیکن فصل استقلال هستی اما خیلی‌ها می‌گویند از نظر گلزنی افت کرده‌ای، دلیل  این مساله چیست؟

از نظر گلزنی چیزی نیست که من بخواهم قبول داشته باشم. آمار می‌گوید که تعداد گل‌هایم پایین بوده است. اما یک موضوعی وجود دارد که من دوست دارم همه در جریان آن باشند. تیم ما شرایطی دارد که همه در آن گل می‌زنند. ما تیمی نیستیم که همه برای یک نفر حمله کند ما تیمی حمله می‌کنیم و در حمله‌های مختلف هر بازیکنی ممکن است گل بزند. من اصلا از بابت گلزنی نگران نیستیم چون در قالب تیمی داریم بسیار خوب کار می‌کنیم. مهم این است که مربی‌ها از من راضی هستند و همین که دارم بازی‌ می‌کنم، همین موضوع را نشان می‌دهد. 

 

* یادت هست که از بعد از بازی با گسترش فولاد چند موقعیت به دست آوردی که نتوانستی گل بزنی؟

واقعا یادم نیست اما نسبت به تعداد بازی‌ها موقعیت‌هایی که به دست آوردم بسیار کم بوده است. البته این موضوع برایم مهم نیست و نکته مهمتر موفقیت تیم است. با این حال باز هم می‌گویم که اصلا نگران نیستم چون به خوبی دارم تمرین می‌کنم و حتی تمرینات اضافه هم انجام می‌دهم. ضمن اینکه فکر می‌کنم در جریان بازی هم تاثیرگذار هستم. وقتی که استقلال می‌برد این خودش ثابت می‌کند که روند تیم مثبت است.

 

* خیلی‌ها می‌گویند دلیل اینکه از نظر گلزنی افت کرده‌ای به خاطر دعوت نشدنت به تیم‌ملی است. خودت این موضوع را قبول داری؟

هرگز از دعوت نشدن به تیم‌ملی و حتی از مسائل بالاتر دلسرد نمی‌شوم. این مسائل اتفاق‌هایی است که من را مصمم‌تر و محکم‌تر از گذشته می‌کند. دلیلی هم ندارد که من بخواهم دلسرد شوم. حالا که به تیم‌ملی دعوت نشدم آخر دنیا نیست بلکه دوباره تلاش می‌کنم. الان هم دارم بهترین تلاشم را می‌کنم و از نظر روحی روانی هم هیچ مشکلی ندارم.

 

 

 

* الان فوتبال ایران نسل فوق‌العاده‌ای در خط حمله دارد، تو این موضوع را بدشانسی برای خودت می‌دانی یا خوش‌شانسی؟

هرگز این موضوع را بدشانسی تلقی نمی‌کنم. به نظر من وجود بازیکنان خوب همیشه انگیزه زیادی را برای رقابت کردن به من می‌دهد. به همین دلیل هم این نیست که من دلسرد شوم یا نخواهم برای تثبت موقعیتم بجنگم. مطمئن باشید من ول کن تلاش کردن و جنگیدن برای موفقیت استقلال نیستم. باز هم بهترین تلاشم را انجام خواهم داد.

 

* آن زمانی که از نظر گلزنی آمار بسیار خوبی داشتی، توقع داشتی که به تیم‌ملی دعوت شوی؟

مطمئنا یک مقاطعی دوست داشتم و البته توقع هم داشتم که به تیم‌ملی دعوت شوم ولی همیشه به نظر سرمربی تیم‌ملی احترام گذاشتم. شاید یک لحظه ناراحت شدم ولی باز هم می‌گویم که این موضوع من را مصمم‌تر کرده است.

 

* تو همشهری بازیکنان بزرگی مثل علی دایی و البته کریم انصاری‌فرد هستی، بازیکنانی که هر دو حضور در فوتبال اروپا را تجربه کرده‌اند. فکر می‌کنی برای خودت هم این اتفاق پیش می‌آید؟

این همه مثل سوال اولتان است. فکر کردن که قطعا فکر می‌کنم اما الان شرایط برای بازیکنان ایرانی برای رفتن به اروپا خیلی سخت شده است. شما می‌بینید که حتی بازیکنانی که در جام‌جهانی درخشیده‌اند نتوانستند به تیم‌های خوب اروپایی بروند. به همین دلیل هم شرایط سخت است اما من در این زمینه هم تلاشم را می‌کنم و سعی می‌کنم کارهایی که لازم است را انجام دهم. امیدوارم این اتفاق خوب برای من بیافتد.

 

* کمی به عقب برگردیم، هنوز هم حرف و حدیث در مورد سیستم استقلال در دربی 81 مورد انتقاد خیلی‌ها هست. قبول داری شاید اگر استقلال کمی رو به جلوتر بازی می‌کرد، این تیم امروز برنده بازی بود؟

خیلی از دربی گذشته است و خیلی نقدها در مورد این بازی شده که به نظر من خیلی از آنها درست بوده و خیلی‌ها اشتباه. قبول دارم از نظر فنی می‌توانستیم بازی را کمی بیشتر حفظ کنیم و برنده شویم. اتفاقا به نظر من موقعیتش را هم داشتیم. اما در چنین بازی مهمی اتفاق‌هایی می‌افتد که شاید نشود خیلی آنها را تحلیل کرد. شاید در دقایق آخر اتفاق‌هایی غالب شد که ما نتوانستیم برنده از زمین خارج شویم و ناخودآگاه عقب کشیدیم. البته بازیکنان جوانی هم در آن لحظات در ترکیب ما بودند. همه آن لحظات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

* در مورد بازی با نفت صحبت کن که در این بازی پراتفاق همه چیز برای استقلال شیرین تمام شد.

به نظر من در بازی با نفت می‌توانستیم روز خیلی راحت‌تری داشته باشیم. ما در 90 دقیقه بازی به جز 5، 6 دقیقه پایانی برتری داشتیم. به نظر من حقمان بود که در 90 دقیقه برنده بازی شویم ولی وقتی در دقایق پایانی گل خوردیم کارمان برای بردن سخت شد چون ما ده نفره بودیم. اما خوشبختانه کار برای ما سخت تمام شد.

 

* مهدی رحمتی هم که حسابی ناجی تیم شما شد. فکر کنم که این بازی برای او یک روز فراموش نشدنی بود؟

دقیقا همین‌طور است. در این چند روزه آنقدر در مورد آقامهدی صحبت شده که من فکر می‌کنم دیگر نیازی به حرف زدن من نباشد. آقا مهدی عملکرد استثنایی داشتند و واقعا نیاز به گفتن من نیست.

 

*  تو که در آن دقایق روی نیمکت حضور داشتی به نظرت مجید صالح شادی عجیبی کرد که آنقدر حاشیه درست شود؟

راستش من بعد از شادی بعد از بازی سریع به رختکن رفتم و ندیدم که چه اتفاقی افتاد فقط صحبت‌هایی شنیدم اما چون صحنه را ندیدم بهتر است صحبتی نکنم.