به گزارش افکارخبر، دن گاسپار اظهار پس از پایان دوره مربیگری دروازه بانی داشت: از بدو ورودم به ایران این صحبت ها مطرح بوده که کلاس هایی برای توسعه فوتبال در ایران برگزار شود به همین منظور این کلاس در زمینه دروازه بانی برای توسعه دروازه بانی در ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: جلسات زیادی با آقایان جباری و بشرزاد برگزار کردیم و امیدوار هستم این یکی از چندین کلاسی باشد که در آینده نیز برگزار شود.

مربی دروازه بانی تیم ملی گفت: از معینی، محصص، جباری و بشرزاد تشکر می کنم.

وی درباره انتقادهایی که از او می شود و اینکه مایلی کهن گفته است او تخصص مربیگری ندارد اذعان داشت: من وقت آنچنانی برای توجه به این انتقادات ندارم. اگر کسی انتقادی دارد می تواند با پروفسور کارلوس کی روش در رابطه با عقبه من صحبت کند و یا این که با دوستانی در این کلاس بودند از نظر فنی صحبت کند. وقت من بسیار با ارزش است که بخواهم به این گونه مسایل توجهی کنم.

گاسپار افزود: این تنها ابتدای این مسیر و راه است. رویای ما این است که با گذشت زمان و از درون این کلاس ها پیشرفت کنیم و سطح دروازه بانی ایران را بالا ببریم. اگر فوتبال ایران بازیکنانی بزرگ چون دایی، کریمی و مهدوی کیا داشته است و آن ها را به جهان معرفی کرده است، این سوال مطرح می شود که چرا دروازه بانان بزرگی در ایران نبوده اند که در سطح جهان مطرح شوند. این مساله، بیشتر در ابعاد  تاکتیکی و روحی روانی  مطرح است نه از نظر فنی.

وی ادامه داد:  این بحرانی است که در شرایط و سال های بازی در تیم های پایه به وجود می آید. همیشه شکستن عادت سخت تر از یاد گرفتن آن مهارت است و به همین دلیل اگر بازیکنی از سطوح پایه به مشکل بخورد، بعدها نیز این مشکل ادامه خواهد یافت.

مربی دروازه بانی تیم ملی تصریح کرد: تلاش ما این است که بهترین دروازه بان جهان را در ایران پیدا کرده و او را تمرین دهیم. باید از سطوح پایه تا فوتبال حرفه ای روی دروازه بان ها کار کنیم. ابتدا لازم است بهترین دروازه بان آسیا را باید در ایران داشته باشیم. زیرا عدم حضور دروازه بان ها آسیایی در فوتبال اروپا یک معضل است. در حال حاضر این مشکلی است که فوتبال آسیا با آن مواجه است. از این قاره تنها دروازه بان عمان و علیرضا حقیقی از آسیا در اروپا حضور دارند.

گاسپار در ارتباط با شرایط فنی و نیمکت نشینی علیرضا حقیقی در تیم روبین کازان افزود: حقیقی الان در روسیه است و تمرینات عالی را انجام می دهد. او با بازیکنان کلاس جهانی تمرین می کند. وقتی حقیقی انتخاب شگفت انگیز ایران در جام جهانی شد، عملکرد خوبی داشت. او روند خوب خود را در جام ملت های استرالیا ادامه داد. البته الان که بازی نمی کند قطعا در شرایط او تاثیر خواهد گذاشت. حقیقی هم موافق است که بازی کردن مهم ترین مساله است و باید در جایی حضور داشته باشد که بازی کند. او دروازه بان خوبی بود و الان هم این طور نیست که بد شده باشد. فقط نیاز به بازی کردن دارد. ما همچنان به او اعتماد داریم البته همواره در جستجو هستیم با بهترین گزینه ها را پیدا کنیم. در بین دروازه بان های مورد نظر ما، بیرانوند، مکانی، مظاهری و چند نفر دیگر که سابقه حضور در تیم های ملی را داشته اند می توانند با تمرین بهتر شده و سطح دروازه بانی فوتبال ایران را بهبود بخشند.