کرنرهای انگلیسی؛ هیجان ضربات کاشته‌!+ عکس

گرت ساوت گیت سرمربی جوان انگلیس با تیم جوان و شایسته ای که در اختیار داشت از قرعه مناسبی که نصیبش شد برای رساندن سه شیرها به نیمه نهایی جام جهانی نهایت بهره را برد تا طرفداران این تیم شعار معروف خود پیرامون بازگرداندن جام به خانه اصلی را بر زبان بیاورند، شعاری که با شکست این تیم برابر کرواسی در نیمه نهایی همچنان یک آرزو باقی ماند.


انگلیس در دیدار رده بندی هم نتوانست انتقام شکست مرحله گروهی از بلژیک را بگیرد آن هم با این تفاوت که این بار با تیم اصلی خود مقابل شگفتی سازان این جام مغلوب شد. شیاطین سرخ اروپا در دومین رویارویی خود با سه شیرها بردی قاطعانه تر از بازی اول به ثبت رساندند تا با ایستادن بر سکوی سوم جام جهانی حسرت کسب مدال را بر دل سه شیرها بگذارند تا این تیم دست خالی همچون جام 90 راهی جزیره شود.


سوای از نتایج به دست آمده در مرحله نهایی که توام با دو شکست تلخ بود شاگردان ساوت گیت در این جام صحنه های جدیدی در فوتبال ابداع و به نمایش گذاشتند از جمله کرنرهای جالب توجه این تیم بود که شکلی جدید از برنامه های تیمی را برجا گذاشت. انگلیسی ها از همان اولین بازی در جام جهانی مثل همه سال های گذشته روی استفاده از توپ های هوایی برنامه ریزی خاصی کرده بودند که یکی از این برنامه های در ارسال کرنرها بود تا چیدمان و ایستادن عجیب آنها مقابل دژ دفاعی رقبا صحنه های جالبی خلق کند.


بازیکنان سرزن انگلیس که اتفاقا در تیم جام 2018 کم هم نبود در استفاده از ضربات کرنر با شکلی جدید باعث سردرگمی مدافعان حریف می شدند که روی همین حربه هم به گل های فراوانی رسیدند و اگر کمی خوش شانسی می آوردند همین تاکتیک جدید می توانست آنها را به فینال جام جهانی برساند چون جان استونز مدافع پیش کشیده انگلیس در نیمه اول وقت های اضافه بازی با کرواسی فاصله چندانی با زدن گل برتری سه شیرها نداشت که توپ او از روی خط دروازه توسط ورسالیکو برگشت داده شد.


استونز در این صحنه درست مثل کرنرهای قبلی به خاطر نحوه ایستادن بازیکنان انگلیس در محوطه جریمه باعث گمراه شدن مدافع مستقیم خود در کرواسی شد تا بدون مزاحمت ضربه سر را به سمت دروازه حریف شلیک کند اما ورسالیکو جور سوباسیچ را کشید و اجازه نداد تا شادی به اردوی سه شیرها بازگردد.


با این تفاسیر می توان گفت این تاکتیک و چیدمان منحصر به فرد که بازیکنان انگلیس برای استفاده از قدرت اصلی خود در سرزنی روی ضربات کرنر در جام جهانی به نمایش گذاشتند از این پس در سرلوحه کار بسیاری از تیم های ملی و باشگاهی قرار خواهد گرفت چون همین حربه باعث شد تا سه شیرها به گل های زیاد و سرنوشت سازی در این تورنمنت برسند.