به گزارش افکارخبر، غفوری در خصوص شرایط فعلی سپاهان، شانس قهرمانی این تیم و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 

به نظر تو سپاهان امسال هم مدعی جدی قهرمانی است؟

شک نکنید که امسال هم مدعی خواهیم بود. فاصله 6 امتیازی با صدر جدول زیاد نیست که ناامید شویم. پارسال هفت هفته به پایان لیگ، 7 امتیاز از تیم صدرنشین عقب بودیم ولی در نهایت قهرمان شدیم. مطمئن باشید در نیم‌فصل دوم یک سپاهان جدید خواهید دید.

فکر می‌کنی چه دلایلی باعث شد تا در حد انتظار نتیجه نگیرید؟

مهم‌ترین دلیلش کمبود بازیکن بود. ما نتوانستیم از شیمبا و پادوانی استفاده کنیم و حاج‌صفی را که تأثیرگذارترین بازیکن تیم بود از دست دادیم. محرم نویدکیا هم در ابتدای فصل با تیم نبود و از طرفی مصدومیت‌هایی سراغ بازیکنان ما از جمله خودم آمد که شرایط را سخت‌تر کرد.

اصلی‌ترین رقیب سپاهان برای قهرمانی چه تیمی است؟

استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصلی‌ترین رقیبان ما هستند.

کار کردن با استیماچ چطور است؟

او یک مربی کاربلد و حرفه‌ای است که چیزهای جدیدی به ما یاد می‌دهد.

چرا باشگاه سپاهان و هوادارانش با مربیانی که از این تیم می‌روند، برخورد خوبی ندارد؟

سپاهان تیم بزرگی است و وقتی نتیجه نمی‌گیرد، هوادارانش به ‌شدت ناراضی می‌شوند. البته این درست نیست و آنها باید تا لحظه‌ای که مربی یا بازیکن در سپاهان حضور دارد از او حمایت کنند. این خوب نیست که مربیان با ناراحتی از سپاهان بروند. اینجا همه از سپاهان توقع قهرمانی دارند و این کار را سخت می‌کند.

در مورد کار کردن با حسین فرکی و اتفاقاتی که منجر‌ به جدایی او شد، چه صحبتی داری؟

حسین آقا از لحاظ اخلاقی در فوتبال ایران همتا ندارد، در ضمن کارنامه مربیگری او هم مشخص است. من از کار کردن با او راضی بودم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

این روزها شایعه شده که شاید کروش دیگر به ایران برنگردد، نظرت در این خصوص چیست؟

این مسائل بعد از آخرین اردوی تیم‌ملی در رسانه‌ها مطرح شد که من البته در این اردو غایب بودم. کروش مربی خوبی است و انسجام خاصی به تیم‌ملی داده است. ما دیگر به تیم‌های آسیایی نمی‌بازیم و حرف اول را می‌زنیم. امیدوارم او بماند.

فکر می‌کنی بازی کردن در جام‌جهانی را تجربه کنی؟

تیم‌ملی ایران از لحاظ امکانات در شرایط ایده‌آل قرار ندارد ولی با این حال پتانسیل این را داریم که به جام‌جهانی صعود کنیم. بازی کردن در جام‌جهانی چیزی نیست که خیلی ساده به ‌دست بیاید. من از همین حالا تمرکز کرده‌ام که در جام‌جهانی بازی کنم و این بزرگ‌ترین آرزوی فوتبالی‌ام است. با تمام وجود تمرین می‌کنم تا به این افتخار دست پیدا کنم.