اسطوره پرسپولیس:خدا روشکر پسرم از فوتبال رفت!

به گزارش افکارخبر،  در حاشیه این نمایشگاه با علی پروین دقایقی گپ زدیم که ماحصل آن را می‌توانید در ادامه بخوانید.

 

علی‌آقا، تبریک می‌گوییم. به نظر می‌رسد محمد پسرتان حسابی در کارهای صنعتی و اقتصادی موفق شده باشد.

خدا را صدهزار مرتبه شکر، برای محمدِ من خوب شد که از فوتبال رفت تا به زندگی‌اش برسد.

ولی خیلی‌ها معتقد بودند محمد در فوتبال استعداد داشت و می‌توانست...

هرچه بود، گذشت. حالا دارد برای خودش تجارت می‌کند و کار و بار خوبی هم دارد. کارخانه‌دار موفقی شده و حتی در صادرات هم فعال است. همان بهتر که از فوتبال رفت!

این حرف را از ته دل زدید؟

از ته دل! (در ادامه حرف‌هایی می‌زند که به رسم امانت نزدمان محفوظ می‌ماند.)

(در همین اثنا آرش فرزین داماد علی پروین وارد شده و پس از خوش و بش، خبر مذاکره محمد با یک شرکت معتبر آلمانی که روبه‌روی غرفه پروین، غرفه دارد را می‌دهد و لبخند روی لبان اسطوره پرسپولیس می‌نشیند) علی‌آقا، مثل اینکه همه چیز هم دارد به خوبی پیش می‌رود؟

باز هم خدا را شکر. آدم وقتی می‌بیند فرزندانش موفق می‌شوند، انگار دنیا را به او داده‌اند. امیدوارم محمد بتواند همین‌طور خوب جلو برود و پیشرفت کند.

چرا اسم این شرکت را «کاکامی» گذاشته‌اید؟

(محمد فرزند پروین همراه رضا ریاضتی همکار قدیمی و مطبوعاتی‌مان از راه می‌رسد و با ما خوش و بش می‌کند که علی پروین به او می‌گوید تا توضیح دهد) وقتی این شرکت را خریدیم، اسمش همین بود. ظاهراً صاحب آن شیرازی بود چون «کاکامی» در زبان شیرازی به معنای این است که برادرمی! اسم جالبی دارد و ما که راضی هستیم (خنده دسته‌جمعی).

علی‌آقا، مثل اینکه قبل از ما، محمد دادکان اینجا مهمان شما بود. درست است؟

بله، محمد دادکان زحمت کشید و تا اینجا آمد و دقایقی گپ زدیم. فکر کنم در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند و صحبت‌هایی در این زمینه و همین‌طور فوتبال ایران داشتیم.

آیا شما از دادکان حمایت می‌کنید؟

صددرصد، خداوکیلی کی بهتر از محمد دادکان؟ اگر او بیاید، هر کاری از دستم برآید، انجام می‌دهم. محمد دادکان هم دیندار است و هم سلامت و کاربلد.

در هفته اخیر در مصاحبه‌های مختلف از مهدی طارمی حمایت کردید که او هم در مصاحبه با خبرورزشی بابت این موضوع از شما تشکر کرد. صحبتی در این رابطه ندارید؟

آخر مگر بسکتبال است که مهدی طارمی همه موقعیت‌هایش را گل کند؟ بعضی‌ها گفته‌اند مهدی طارمی باید هر 10 موقعیت خود را تبدیل به گل کند. آقا این چه حرفی است؟ همین که این بچه 10 دفعه خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد، خیلی حرف است. کار هر کسی نیست.

مثل اینکه فوتبال طارمی را خیلی قبول دارید؟

مهدی طارمی یکی از بهترین فوتبالیست‌های این مملکت است. تا به حال هم در پرسپولیس و هم تیم ملی نشان داده که گلزن است و شما می‌بینید که تا به حال آقای گل لیگ شده است. حالا چرا این‌قدر این بچه را تحت فشار می‌گذارند؟ از همه می‌خواهم دست از سر این بچه بردارند و بگذارند کارش را انجام بدهد.

شایعاتی هم درباره استعفای احتمالی برانکو مطرح شد. نظر شما درباره سرمربی کروات پرسپولیس چیست؟

من یکی، برانکو را قبول دارم. او هم خیلی باادب است و کوچکتر و بزرگتر سرش می‌شود و هم تیم خوب و جوانی را جمع و جور کرده است. برانکو باید بماند و به استعفا و این حرف‌ها فکر هم نکند. به نظرم یک مقدار بدشانسی باعث شد از جام حذفی کنار بروند و مطمئن باشید پرسپولیس به بالای جدول می‌رسد.

راستی چیزی درباره فوت هوادار پرسپولیس شنیدید؟

خدا رحمتش کند. اگر این هواداران نبودند، من علی پروین نبودم. اصلاً پرسپولیسی نبود و باید قدرشان را بیشتر بدانیم.

شنیدیم شما هم قرار است سری به خانواده مرحوم سیدنجی‌ا... حسینی‌اصل بزنید. درست است؟

منتظرم 10، 15 روز دیگر بگذرد تا همراه چند نفر از دوستان به منزل آن خدابیامرز برویم و ببینیم چه کاری از دست‌مان برمی‌آید تا برای خانواده‌اش انجام دهیم. وظیفه همه ما پرسپولیسی‌هاست که قدر این هواداران را بدانیم.

دادکان و پیروانی در غرفه نان پسر سلطان

همان‌طور که دیروز نوشتیم محمد دادکان به غرفه نان محمد پروین رفت و با سلطان و پسرش دیدار کرد. فرزند علی پروین که بعد از کنار گذاشتن فوتبال وارد دنیای تجارت شده، صنعت نان را در پیش گرفت و اکنون یکی از فعالان قابل اعتنای این صنعت است. محمد پروین که در نمایشگاه نان صنعتی شرکت کرده است از خانواده فوتبال نیز دعوت به عمل آورد تا در غرفه او حضور یابند و در اولین گام افشین پیروانی، محمد دادکان و علی پروین در غرفه نان صعنتی کاکامی حضور یافتند.