به گزارش افکارخبر، این موضوع تقریباً هیچ راه فراری ندارد و می‌توان به احساسی بودن بازیکنان پرسپولیس مرتبط دانست‌؛ بحث محرومیت بازیکنان. از ابتدای فصل و تقریباً در همه بازی‌ها، پرسپولیسی‌ها یک یا چند بازیکن‌شان را در اختیار نداشتند و این قضیه هرگز به سود برانکو نبود زیرا فشار عصبی روی تیم ایجاد می‌کرد. در 13 بازی گذشته، پرسپولیسی‌ها 18 بازیکن خود را محروم دیدند و در هفته بعد نیز دو بازیکن دیگر برای بازی مقابل گسترش فولاد محروم هستند. این مسئله در تیم‌های حرفه‌ای جا افتاده که بازیکنان باید کاملاً مراقب رفتارشان در زمین و حتی بیرون از زمین باشند و به راحتی کارت‌های رنگی نگیرند تا مربی مجبور نباشد هر هفته به ترکیب تیمش دست بزند اما در پرسپولیس، شرایط به گونه دیگری است. بازیکنان این تیم مدام محروم می‌شوند و این مسئله جدا از مصدومیت‌های گاه و بی‌گاهی است که به سراغ سرخپوشان می‌‌آید. در همین فصل، چند بار شاهد مصدومیت بازیکنانی از جمله لوکا ماریچ، مایکل اومانا، بابک حاتمی، هادی نوروزی و... بودیم و این مسئله واقعاً نگران‌کننده است. حالا بازیکنان مصدوم را در کنار بازیکنان محروم بگذارید تا متوجه شوید آمار چقدر عجیب و غریب می‌شود.

برانکو در ابتدای فصل بارها عنوان کرده بود اگر بتواند با ترکیب اصلی‌‌اش بازی کند، پرسپولیس را به تیمی مهارنشدنی بدل خواهد کرد که در هر بازی می‌تواند با گل‌های زیاد، حریفانش را شکست دهد اما تقریباً هرگز شاهد نبودیم که این تیم با ترکیب اصلی خود، یعنی دقیقاً آنچه در ذهن برانکو است راهی زمین شود. شاید بازی با ذوب‌آهن در هفته چهارم لیگ، دیدار با سایپا در هفته هفتم و بازی با استقلال در هفته یازدهم یک استثنا باشد ولی در باقی مواقع پرسپولیس حداقل یک محروم را در لیست خود داشته است. با این حساب می‌توانیم این بهانه را از برانکو قبول کنیم که نتیجه نگرفته چون ترکیب اصلی‌‌اش را در 10 هفته از لیگ در اختیار نداشته است. گرچه او می‌تواند ده‌ها بهانه دیگر بتراشد از جمله تأثیرگذاری داوران که به خاطر اشتباهات‌شان حتی پای وزیر ورزش هم به میان آمد تا خودش را خلاص کند اما این یکی واقعاً قابل قبول است‌؛ اینکه پرسپولیسی‌ها راحت کارت زرد و قرمز می‌گیرند و اگر این اتفاق هم رخ ندهد، کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند تا محروم شوند.

برانکو چند روز قبل از شروع اردوی کیش و در یک محفل خصوصی از این ماجرا ابراز نگرانی کرده بود. او می‌گفت: «نمی‌دانم باید برای مبارزه با این قضیه چه کاری انجام دهم. حتی در روزهایی که ما‌ برتر از حریف هستیم و بازی را می‌بریم، باز هم بازیکن محروم می‌دهیم و این اصلاً عادلانه نیست.» حرف‌های او را که شنیدیم، به سراغ آمار رفتیم تا ببینیم درد واقعی پرسپولیس از نظر برانکو چیست و او چرا از محرومیت‌ها شاکی به نظر می‌رسد. این شد نتیجه آنچه به دنبالش می‌گشتیم.

در 14 هفته قبل، پرسپولیسی‌ها 20 محروم داشته‌اند. این شاید یک رکورد برای بداخلاق‌ترین تیم فصل پانزدهم قبل از اتمام نیم‌فصل اول باشد. تیمی که جدا از کارت‌های بی‌شمار زرد و قرمز، محرومیت‌های انضباطی زیادی هم داشت. پرسپولیس تا پایان هفته سیزدهم 26 کارت زرد و 3 کارت قرمز را در کارنامه خود به ثبت رساند. سوشا مکانی 4 جلسه، علیرضا نورمحمدی 2 جلسه و امید عالیشاه یک جلسه محرومیت انضباطی داشتند که مجموعاً 7 جلسه نیز محرومیت انضباطی در کارنامه تیم درج شد. با این کارنامه، می‌توان به پرسپولیس برچسب زد: «یکی از بداخلاق‌ترین تیم‌های لیگ پانزدهم». برانکو حق داشت نسبت به اخلاق این تیم ابراز نگرانی کند.

هفته اول

پرسپولیس 2 - پدیده مشهد 2

محروم‌های پرسپولیس: سوشا مکانی، امید عالیشاه، علیرضا نورمحمدی (به خاطر ایجاد درگیری در دربی 80 در آخرین بازی فصل قبل) و مهدی طارمی (به خاطر اخراج در آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان)

هفته دوم

استقلال خوزستان 2 - پرسپولیس یک

محروم: سوشا مکانی (به خاطر ایجاد درگیری در دربی 80 در آخرین بازی فصل قبل)

هفته سوم

سپاهان 4 - پرسپولیس 2

محروم: سوشا مکانی (به خاطر ایجاد درگیری در دربی 80 در آخرین بازی فصل قبل)، هادی نوروزی (دریافت کارت قرمز مقابل استقلال خوزستان)

هفته چهارم

پرسپولیس یک - ذوب‌آهن 2

محروم: بدون محروم

هفته پنجم

فولاد خوزستان صفر - پرسپولیس 2

محروم: محسن بنگر (دریافت کارت قرمز مقابل ذوب‌آهن)

هفته ششم

پرسپولیس یک - سایپا 2

محروم: بدون محروم

هفته هفتم

تراکتورسازی تبریز صفر - پرسپولیس یک

محروم: بابک حاتمی (به خاطر سه اخطاره شدن)

هفته هشتم

پرسپولیس یک - صبای قم یک

محروم: فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه (هر دو به خاطر سه اخطاره شدن)

هفتم نهم

سیاه‌جامگان یک - پرسپولیس 2

سوشا مکانی (محرومیت انضباطی به خاطر درگیری در بازی جام‌حذفی مقابل ملوان) علیرضا نورمحمدی (محرومیت به خاطر دریافت کارت قرمز مقابل صبای قم)

هفته دهم

پرسپولیس 2 - ملوان بندرانزلی صفر

علیرضا نورمحمدی (محرومیت انضباطی به خاطر درگیری در بازی با صبای قم)، مهدی طارمی (به خاطر سه اخطاره شدن)

هفته یازدهم

استقلال یک - پرسپولیس یک

محروم: بدون محروم

هفته دوازدهم

پرسپولیس یک - استقلال اهواز صفر

محروم: ایمان صادقی (به خاطر اخراج مقابل ذوب‌آهن در جام‌حذفی. او ساعاتی قبل از شروع بازی بخشیده شد)

هفته سیزدهم

نفت تهران یک - پرسپولیس یک

محروم: امید عالیشاه (دو اخطاره شدن پس از یک‌باره سه اخطاره شدن)، کمال کامیابی‌نیا (به خاطر سه اخطاره شدن)

هفته چهاردهم

پرسپولیس؟ - گسترش فولاد تبریز؟

محروم: مهدی طارمی و علی علیپور (به خاطر سه اخطاره شدن)