مهرداد پولادی آخرین بار در جام ملت‌های 2015 استرالیا پیراهن تیم‌ملی را پوشید. بازی عراق، آخرین بازی ملی او بود‌؛ مسابقه‌ای که با اتفاقات تلخی برای مهرداد همراه شد. او در نیمه اول بازی کارت قرمز گرفت و در نهایت... تیم‌ملی باخت. پس از این شکست، انتقادات بسیار زیادی از پولادی شد، از او که می‌گفتند نباید همراه تیم‌ملی به استرالیا می‌رفت چون کارت معافیتش تقلبی بوده است. کروش اما پای او ایستاد و مهرداد سرانجام به استرالیا رفت.

پس از بازگشت تیم‌ملی از جام ملت‌ها، پولادی مستقیماً به قطر رفت. از همان لحظه مصاحبه‌ها آغاز شد‌؛ مسئولان نظام وظیفه گفتند پولادی قول داده بود به ایران برگردد و به یک باشگاه نظامی ملحق شود. مهرداد اعلام کرد خردادماه سال 94 برمی‌گردد اما در فروردین امسال اعلام کرد قراردادش با الشحانیه قطر 3 ساله است! این اظهار‌نظر مسئولان نظام وظیفه را برآشفت چراکه به خوبی اطلاع داشتند پولادی قرارداد یک ساله با الشحانیه امضا کرده است.

این مستندات وضعیت پولادی را وخیم‌تر کرد. همان روزها معلوم بود مهرداد دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد و در واقع می‌خواهد زمان بخرد تا تصمیم نهایی‌‌اش را بگیرد. حال در این روزها که بازهم شایعات بازگشت پولادی به ایران مطرح شده، خبرهای قطعی حکایت از آن دارد که او دیگر به ایران بازنمی‌گردد. مهرداد فعلاً بازیکن الشحانیه است و قصد دارد فوتبالش را در خارج از ایران ادامه دهد. حداقل اکثر بازیکنان تیم‌ملی از این بابت مطمئن هستند و می‌دانند که همبازی سابق‌شان دیگر به کشور برنمی‌گردد. یکی از بازیکنان تیم‌ملی که نخواست نامش فاش شود، در این باره می‌گوید: «مهرداد تصمیم خود را گرفته. او می‌داند که اگر به ایران برگردد همه جوره از نظر مالی ضرر می‌کند. برای تیم‌ملی هم که نمی‌تواند بازی کند... این فکرها را کرده و تصمیم گرفته به ایران برنگردد.» مهرداد حتی نقشه‌های زیادی برای آینده‌‌اش کشیده است.

پولادی در صورت پایان فوتبالش، باید در کشوری زندگی کند. او از حالا به فکر آن روزهاست و می‌خواهد کشوری را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کند. از آنجا که کشور آمریکا به فوتبالیست‌های ایران به سادگی کرین کارت می‌دهد، پولادی حتی به آن فکر افتاده که این کشور را برای زندگی انتخاب کند. گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است. یکی از راه‌های دریافت کارت سبز اثبات برجستگی علمی یا ورزشی، مثلاً از طریق داشتن رکوردهای بین‌المللی است. پولادی هم که سال‌ها پیراهن تیم‌ملی را پوشیده و می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند.