بازی حیاتی ژنرال

امیر قلعه‌نویی در بازگشت دوباره به تبریز آن هم در فضای پرتنش باید برای اولین‌بار مقابل تیمی روی نیمکت تراکتور می‌نشست که دو فصل پرفراز و نشیب را با آنها تجربه کرده بود. استقلال با امیر قلعه‌نویی ضعیف‌ترین نتایج ممکن را کسب کرد تا این مربی پرافتخار با وضعیتی غیرمنتظره نیمکت تیم محبوبش را ترک کند.

 

در جدال دو هفته قبل امیر تراکتور مقابل استقلال به تساوی بدون گل رسیدند، جدالی که به اذعان خود این مربی می‌توانست دستخوش اتفاقات دیگری باشد اما حالا در فاصله چند روز یکبار دیگر امیر باید تراکتور را به مصاف استقلال بفرستد آن هم در نیمه نهایی جام حذفی؛ جدالی که برد و باختش پیامدهای زیادی برای این مربی و تبریزی‌ها خواهد داشت.

 

قلعه‌نویی اگر بتواند برنده بازی نیمه نهایی باشد، با رساندن تراکتور به فینال جام حذفی تا حدودی نزد طرفداران تبریزی اعاده حیثیت کرده و محبوبیتش را بازخواهد گرداند. در کنار آن به استقلالی‌ها هم ثابت خواهد کرد که نباید به سادگی از کنار توانایی‌های مربیگری او می‌گذشتند. اما اگراین مربی در جدال پیش رو آن روی سکه را بببیند و به استقلال ببازد آن وقت باید هزینه‌های زیادی بپردازد از جمله انتقادات بیشتر از سوی تبریزی‌ها و کنایه‌های طرفداران تیم سابقش.

 

آنچه مشخص است اینکه امیر قلعه‌نویی روز سه‌شنبه یکی از حیاتی‌ترین روزهای تاریخ مربیگری خود را در تبریز تجربه خواهد کرد چون چه ببرد چه ببازد باز هم در صدر اخبار و اتفاقات فوتبال ایران قرار خواهد گرفت.