امید نورافکن بازیکن 17 ساله تیم فوتبال استقلال برای نخستین بار در بازی با صبای قم در ترکیب استقلال به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت.

با توجه به مصدومیت میثم مجیدی و یعقوب کریمی، خیلی‌ها فکر می‌کردند "هرائر مگویان" به دفاع چپ منتقل شده و امین حاج‌محمدی در قلب خط دفاعی جای بگیرد اما پرویز مظلومی در اقدامی غیرمنتظره امید نورافکن که تاکنون برای استقلال یک دقیقه هم بازی نکرده بود، در ترکیب ثابت قرار داد.

بازیکن 17 ساله استقلال در این بازی عملکرد خوبی داشت و تنها به خاطر گرفتگی عضله از زمین خارج شد.

جالب است بدانید که محل زندگی این بازیکن در اطراف تهران است و هر روز برای شرکت در تمرینات، مسیری طولانی را با مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد طی می‌کند.

این بازیکن در سرما و گرما با سختی‌های فراوان در تمرینات حضور می‌یابد و با وجود اینکه مسئولان استقلال به او گفته‌اند که می‌تواند در کمپ باشگاه زندگی کند اما ترجیح داده که مسیرهای طولانی را را هر روز طی کند.

موضوع دیگر قرارداد این بازیکن با استقلال است. در سایت سازمان لیگ قرارداد این بازیکن یک میلیون تومان قید شده و بعید است که تاکنون پولی از باشگاه دریافت کرده باشد.

ناگفته نماند که حرف‌های زیادی مطرح شده مبنی بر این که برخی از بازیکنان بزرگ استقلال مبلغی را به این بازیکن برای امرار معاش داده‌اند.