در شرایطی که مالکان متمول باشگاه های عربی حاشیه خلیج فارس ترسی از کنار گذاشتن ستاره های گران قیمت خارجی از جمله بازیکنان ایرانی با قراردادهای بالا ندارند بسیاری از رسانه های قطری در چند روز گذشته و در آستانه نقل و انتقالات زمستانی به متزلزل بودن جایگاه ستاره های خارجی لیگ ستارگان قطر در نیم فصل اول پرداخت و مدعی شد آنها باید برای ادامه فصل دنبال تیم جدید برای خود باشند که در این جمع نام چند ستاره ایرانی هم دیده می شد.

 

با گذشت مدت زمان کوتاهی از این جوسازی های رسانه ای روزنامه الوطن در چاپ امروز خود در مقاله ای به تعریف و تمجید از بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال قطر پرداخت و نوشت:«این ستاره ها با درخشش در ترکیب تیم های خود کلاس بالای فوتبال ایران را به نمایش گذاشتند و نشان دادند چرا ایران در حال حاضر فوتبالی به مراتب قدرتمندتر از تیم های آسیایی دارد».

 

نویسنده روزنامه الوطن در مقاله خود آورده است:«در جمع بازیکنان ایرانی که در فوتبال قطر شاغل هستند مجتبی جباری همچنان ستاره میانه میدان الاهلی قلمداد می شود. بازیکنی که فصل قبل هم درخشش فوق العاده ای داشت امسال با وجود نتایج بد تیم همچنان ستاره این تیم محسوب می شود. اشکان دژاگه هم در ترکیب العربی یکی از ستاره های تیمش است و درخشش او یکی از دلایل قرار گرفتن این تیم در جمع مدعیان این فصل بود چون اشکان در فاز تهاجمی یکی از بازیکنان غیر قابل مهار العربی است. مسعود شجاعی در الغرافه، آندرانیک تیموریان در ام صلال و محمد نوری در مسیمیر هم از دیگر بازیکنان ایرانی هستند که با نمایش های خوب خود کلاس بالای فوتبال ایران در قطر را به همگان نشان دادند و جزو ستاره های غیر قابل جانشین در تیم های شان هستند».