روزبه چشمی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان این فصل یکی از مهره های تاثیرگذار تیم مظلومی بوده و توانسته به خوبی خود را در اولین سال در استقلال جا بیندازد معتقد است تیمش می تواند در پایان فصل برای اولین بار در فوتبال ایران به دوگانه دست پیدا کند. یعنی هم جام حذفی را بالا ببرد و هم قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. در ادامه با روزبه چشمی که شایعاتی مبنی بر ترانسفرش به تیم های اروپایی در نیم فصل نیز به گوش می رسد هم کلام شدیم. شما می توانید مشروح گفت و گوی وی را با خبرنگار کاپ در ادامه بخوانید.

* حالا به فینال جام حذفی رسیدید و در لیگ نیز مدعی قهرمانی هستید؟

ما از همان اول فصل با بازیکنان همقسم شدیم طوری بازی کنیم که برای هر 2 جام مدعی باشیم. یک جام که سرنوشتش به خردادماه و خرمشهر کشیده شد و باید از این پس تمرکز ما روی لیگ برتر باشد. به نظرم استقلال امسال می تواند با بردن 2 جام یک اتفاق تاریخی را رقم بزند، اگرچه این کار بسیار سخت است. 

 *درباره شرایط خودت صحبت کن که به اعتقاد خیلی از کارشناسان از ابتدای فصل توانستی پیشرفت کنی.

اول فصل شرایط برای من فرق می کرد. چون تازه به استقلال آمده بودم و اینکه نتوانم بازی اصلی خودم را نشان دهم کاملا طبیعی بود. به هر حال بزرگترهای تیم و سرمربی به من کمک کردند تا به اینجا برسم و این روزها بازیکن موثری برای تیم باشم. مظلومی هم خیلی پای من ایستاد و در تمام بازی ها به من میدان داد تا بتوانم خودم را نشان دهم. به نظر خودم طوری کار کردم که حالا برابر هواداران و کادر فنی رو سفید هستم. در این اتفاق را هم تمام بچه ها را شریک می دانم. البته امید ابراهیمی که کنار من بازی می کند و هم اکنون یکی از بهترین های ایران است کمک زیادی به من کرد تا در استقلال جا بیفتم.

*با کدام یک از بازیکنان استقلال بیشتر راحت هستی؟

من روزی که به استقلال آمدم بیشتر بازیکنان این تیم را از قبل می شناختم. رابطه ام با همه آنها خوب است اما به نظرم مهدی رحمتی کمک ویژه ای به من در این مدت کرده است. او چه در زمانی که برای دریافت رضایت نامه ام از صبا به مشکل خورده بودم و چه در طول فصل کمک زیادی به من کرد و جا دارد از وی تشکر کنم. شاید اگر به تیم های دیگر می رفتم رفتار بزرگترهای تیم با من این قدر صمیمانه نبود.

*این روزها شنیده می شود پیشنهادهای جدی از باشگاه های آلمانی و روسی برایت آمده است. به این فکر می کنی که در نیم فصل به اروپا ترانسفر شوی؟

اگر راستش را بخواهید من از ابتدای فصل چنین پیشنهادهایی را به صورت جدی یا گمانه زنی داشته ام. از همان موقع برای اینکه تمرکزم روی بازی های استقلال باشد سعی کردم خودم را درگیر این پیشنهادات نکنم. مسئولیت آن را هم به مدیربرنامه هایم دادم تا هر پیشنهادی که رسید با باشگاه درمیان گذارد و بهترین تصمیم را درباره آینده من بگیرد.

*حالا با این وضعیت ممکن است در نیم فصل دوم دیگر در استقلال بازی نکنی؟

همان طور که گفتم هیچ تصمیمی برای جدایی از استقلال نگرفته ام و همین جا می توانم قاطعانه بگویم که تا پایان فصل آبی پوش خواهم ماند. چون می خواهیم با هواداران استقلال دو بار جشن قهرمانی بگیریم. شاید پایان فصل زمان بهتری باشد که بتوانم به پیشنهادهای اروپایی خوب فکر کنم.

*به عنوان کاپیتان تیم امید در فاصله 20 روز مانده تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک نظرت درباره وضعیت تیم چیست؟

شرایط تیم امید بسیار خوب است. کادر فنی و مدیریتی تیم امید زحمات زیادی کشیده است و اگر اغراق نکنم در تمام رده های پایه این اتفاق بی سابقه بوده است. البته تمام بازیکنان نیز تلاش زیادی کرده اند و از زمان هایی که سایر بازیکنان لیگ برتری در تعطیلات به سر می بردند ما در اردوهای خارجی با تیم امید بودیم. الان به مرز آمادگی کامل رسیدیم و امیدوارم ارگان هایی که باید در این 20 روزه هم از تیم امید حمایت کنند.

*با این وضعیت چقدر به صعود این تیم به المپیک امیدوار هستی؟

در صورتی که ما بعد از 40 سال بتوانیم به المپیک صعود کنیم یک اتفاق تاریخی برای کشور ایران رقم خورده است. من هم به عنوان کاپیتان این تیم افتخار می کنم که بتوانم در المپیک با نام ایران بعد از یک وقفه بسیار طولانی شرکت کنم. به هر حال مشکلاتی هنوز هم وجود دارد اما امیدوارم پتانسیلی که ما از نظر فنی داریم به سایر تیم ها غلبه کند.

*این روزها صحبت های زیادی درباره حضور آزمون و جهانبخش و عزت اللهی در تیم امید می شود. نظرتو در این باره چیست؟

به هر حال اینها لژیونرهای فوتبال ایران هستند و این تصمیم هم با سرمربی است که آنها را برای اردوی نهایی دعوت کند یا خیر. همین علیرضا جهانبخش بازیکن بزرگی است و به یکی از مهره های کلیدی تیمش در لیگ هلند تبدیل شده است. خبر دارم مسئولان تیم امید تلاش زیادی برای حضور این سه بازیکن انجام داده اند و امیدوارم تلاش شان به ثمر بنشیند.

*با وجود اینکه کاپیتان تیم امید هستی و درخشش زیادی در این فصل داشتی اما حتی یک بار هم توسط کی روش به تیم ملی بزرگسالان دعوت نشدی.

این نظر آقای کی روش است و من نمی خواهم خودم را درگیر این مساله کنم. همان طور که مهدی رحمتی با نظر کی روش به تیم ملی دعوت نمی شود و همه باید آن را قبول کنند من هم این موضوع را قبول کردم اما تلاشم را می کنم تا در آینده این اتفاق برایم بیفتد. البته پیش خودم می گویم شاید به خاطر اینکه کاپیتان تیم امید هستم خاکپور و کی روش با یکدیگر تعامل کردند تا من فعلا فقط برای تیم امید به میدان بروم.

*در راه قهرمانی در لیگ برتر با یک حریف جدید روبرو شدید. استقلال خوزستان شگفتی ساز این فصل بوده و رقیب سختی برای قهرمانی استقلال است.

صدرنشینی استقلال خوزستان در پایان نیم فصل اول اتفاق عجیبی بود. شاید هیچ کس فکر نمی کرد این تیم با بازیکنان گمنامی که در ترکیبش دارد در پایان نیم فصل به عنوان قهرمانی برسد. با این حال ما تمام تلاشمان را برای رسیدن به قهرمانی می کنیم و برایمان فرقی نمی کند که استقلال خوزستان رقیب ما باشد یا ذوب آهن.

*با وجود اینکه فصل اولی هستی که در استقلال بازی می کنی اما هواداران به تو القاب زیادی را داده اند. 

از ابتدای فصل رابطه خوبی با هواداران داشتم و می دانم آنها خیلی مرا دوست دارند. البته لقب های مختلفی به من داده اند. مثلا یکسری به من می گفتند پوگبا، که من فکر می کنم سبک بازی ام خیلی شبیه پوگبا نیست و بیشتر به بوسکتس می خورد. البته این را هم بگویم که اصلا از بارسلونا خوشم نمی آید.