مهدی خیری در خصوص تساوی دو بر دو پرسپولیس مقابل پدیده اظهار داشت: فکر می‌کنم همه کسانی که بازی را دیدند از آن لذت بردند مخصوصاً در نیمه دوم که بازی زیبایی را شاهد بودیم. پس از اینکه ما گل زدیم، موقعیت داشتیم که باز هم به گل برسیم.

وی ادامه داد: در صحنه‌ای که من با سوشا مکانی تک به تک شده بودم، می‌توانستم گل سوم را به ثمر برسانم و تا حدودی دیگر کار پرسپولیس تمام شود، اما گلر سرخپوشان روی من خطا کرد. در دقایق پایانی بازی هم اشتباه فردی باعث شد که پرسپولیس به یک گل راحت دست یابد. به نظرم سرخپوشان خوش‌شانس بودند که در این بازی نباختند.

بازیکن پدیده در مورد گلی که به ثمر رساند گفت: تلاش همه بازیکنان بود که خدا را شکر باعث شد من توپ را به گل تبدیل کنم. گل زدن به تیم‌های بزرگ هنر است که خدا را شکر من در این فصل هم توانستم به استقلال گل بزنم و همه به پرسپولیس.

خیری در مورد اینکه او را باید یک استقلالی یا یک پرسپولیسی بدانیم، گفت: من هم‌اکنون بازیکن پدیده هستم و برای این تیم بازی می‌کنم و فرقی نمی‌کند که به چه تیمی گل بزنم.

وی در مورد اینکه در زمان کودکی طرفدار چه تیمی بوده، گفت: طرفدار استقلال بودم، اما هم اکنون برایم فرقی نمی‌کند.

بازیکن 33 ساله پدیده در خصوص شرایط این تیم در جدول گفت:‌ ما واقعاً بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذاریم،اما نمی‌دانم به چه علت در دقایق پایانی گل دریافت می‌کنیم، شاید به علت این باشد که تمرکز لازم را نداریم. آنقدر بازی‌های خوب انجام داده‌ایم، اما نتیجه لازم را کسب نکرده‌ایم که دیگر خسته شده‌ایم. امیدوارم در نیم فصل با اضافه شدن بازیکنان مدنظرمان این مورد برطرف شود.

خیری در خصوص قضاوت داور در دیدار مقابل پرسپولیس یادآور شد: داور خیلی ما را اذیت کرد، در دقیقه 60 من پا به توپ شدم و فکر می‌کنم کمال کامیابی‌نیا را پشت سر گذاشتم و او روی من خطا کرد که داور در تصمیمی عجیب به من کارت زرد نشان داد و مرا سه کارته کرد. نمی‌دانم چرا از دقیقه 80 به بعد و زمانی که سوشا مکانی اخراج شد، داور سوت‌های یکطرفه‌ای زد، این موضوع در حالی رقم خورد که ما در مشهد بازی می‌کردم و معمولاً داوران سوت‌های 50ـ50 را به نفع میزبان می‌زنند.