او این روزها، درگیر پاسخگویی به شرایط نقل و انتقالات زمستانی است اما دقایقی با ما به گفت‌وگو پرداخت که می‌خوانید.

 

بابت تساوی مقابل پدیده هنوز از «خوش‌شانسی» به عنوان مهم‌ترین ابزار پرسپولیس یاد می‌شود. شما این موضوع را قبول دارید؟

ممکن نیست شما در مورد فوتبال حرف بزنید و بحث شانس در میان نباشد. حتماً شانس به کمک ما آمد اما من این را رد می‌کنم که بگویند پرسپولیس به تساوی رسید چون در کل بازی، تیم خوش‌شانس‌تر بود. کسانی که فکر می‌کنند ما در طول 90 دقیقه خوش‌شانس بودیم، باید بار دیگر فیلم بازی را ببینند. فیلم کاملاً مشخص می‌کند که اگر ما فقط کمی خوش‌شانسی می‌آوردیم، به گل‌های بیشتری می‌رسیدیم. اگر خوش‌شانس بودیم، گل دوم را دریافت نمی‌کردیم. آن گل، یک گل به خودی بود که روی بدشانسی وارد دروازه‌مان شد.

تیم پدیده را چطور دیدید؟

تیم خوب و محکمی مقابل ما ایستاده بود. آنها می‌توانستند با سرعت زیاد، ضدحملات‌شان را آغاز کنند. مسئله‌ای که برای من اهمیت زیادی داشت، آنالیز حریف بود. در آنالیز پدیده متوجه شدیم آنها روی ضربات کاشته معمولاً گل‌های زیادی به ثمر می‌رسانند و از این رو تأکید داشتیم نباید در ضربات کاشته تعلل کنیم. این اتفاق رخ داد و دروازه‌مان باز شد ولی خوشحالم که این بار شکست نخوردیم.

اتفاقاً با این تساوی، روند بدون شکست ماندن تیم‌تان هم ادامه یافت...

بله دقیقاً همین‌طور است و باید خوشحال باشیم. خوب بازی نکردیم و این یک واقعیت است. در روزی که تیم خوب بازی نمی‌کند، وقتی یک امتیاز حساس آن‌هم در دقایق پایانی نصیب‌‌تان می‌شود، نباید ناراحت باشید. ما از هفته ششم تا به حال شکستی در کارنامه‌مان نداشتیم و این شرایط باعث شد تا پله‌پله به سمت بالای جدول حرکت کنیم و حالا جزو مدعیان باشیم.

این روزها در مورد مشکلات خط دفاعی و دروازه پرسپولیس حرف‌های زیادی مطرح می‌شود. شما این انتقادات را شنیده‌اید؟

ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و آنها با تمام وجود برای پرسپولیس در زمین، فوتبال بازی می‌کنند. نمی‌توانم در مورد برخی انتقادات با دیگران همراه باشم. اگر سوشا مکانی در اواخر بازی اخراج نمی‌شد، حتماً ما به خاطر دریافت گل سوم آسیب بیشتری می‌دیدیم و نمی‌توانستیم به بازی برگردیم. مدافعان ما هم همواره مورد حمایت من و هواداران قرار گرفته‌اند و عملکردشان آنقدر بد نبوده که بخواهیم موضع‌‌گیری کنیم. این تیمی است که من ساخته‌ام و مسئولیتش را برعهده دارم.

سایر تیم‌های مدعی مشغول کسب پیروزی‌های‌شان هستند. این مسئله شما را نگران نمی‌کند؟

من به تیم‌های دیگر هیچ کاری ندارم. حرفم را چند ماه قبل به ثمر رساندم و از اهدافی که در ذهن دارم، کوتاه نمی‌آیم. من قهرمانی می‌خواهم و باید به این خواسته برسم. چیزی به غیر از کسب قهرمانی، پرسپولیس را راضی نمی‌کند.

در این هفته باید با استقلال خوزستان که صدرنشین جدول است بازی کنید. برای این بازی آماده‌اید؟

بله حتماً همین‌طور است. بازیکنان من تلاش زیادی دارند و خوشبختانه میزان مصدومیت‌ها در تیم‌مان کاهش یافته است. می‌خواهیم با تمام قدرت و تمرکز به سراغ مهمان‌مان در این هفته برویم. حتماً ما تیمی هستیم که به دنبال 3 امتیاز می‌رود. برای همه حریفان احترام قائل هستم ولی آنها باید بدانند تیم من شایستگی‌های زیادی دارد و می‌کوشد تا فقط به پیروزی برسد. این بازی چون جدال با صدرنشین جدول است، برای‌مان حساسیت‌های زیادی در بر خواهد داشت.

تمرینات پرسپولیس به زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی منتقل شده است. این زمین مورد پسند شما بود؟

بله. زمین تمرینی این ورزشگاه شرایط بهتری نسبت به ورزشگاه درفشی‌فر دارد و امیدوارم تا زمانی که زمین تمرین خودمان درست می‌شود، بتوانیم تمرینات خوبی را اینجا انجام دهیم. برای ما زمین تمرین به یک دغدغه تبدیل شده بود و حالا باید ابراز خوشحالی کنیم که این اتفاق رخ داده است.

مشکلات مالیاتی‌‌تان نیز به داستان تازه‌ای بدل شده است. این موضوع چطور حل خواهد شد؟

بله من باز هم با مشکل مالیاتی مواجه شده‌ام اما صحبت‌های خوبی با علی‌اکبر طاهری انجام دادم و او به من قول مساعد داد که این مسئله برطرف شود. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.

به عنوان آخرین سؤال، اتفاقی در مورد حضور پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل رخ نداده است؟

ما مشغول کار خودمان هستیم و فعلاً اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. جلسات با طاهری ادامه دارد تا بهترین تصمیم را بگیریم اما حرف من همان است که در این روزها زیاد به زبان آوردم. بازیکنانی بهتر از آنچه در پرسپولیس حضور دارند، پیدا نمی‌کنیم. اگر باشند نیز با باشگاه‌های خودشان قرارداد دارند و جذب آنها باید بر پایه سه توافق باشد‌؛ با بازیکن، با باشگاه و با کادر فنی. وقتی به این مدل کاری برسیم، حتماً فعالیت‌هایی در نقل و انتقالات خواهیم داشت.