کمالوند: شرفمان را زیر سوال نمی بریم

فراز کمالوند در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتورسازی اظهار داشت: در این وقت نامناسبی که برای نشست در نظر گرفته شده همه دوستان آمدند. فوتبال در مسابقه‌ای به نام دربی یا شهرآورد در تبریز با همه جای دیگر فرق دارد. الحمدالله در دیدارهای گذشته دو تیم مشکل و تنش و درگیری نداشته‌ایم و همه فوتبال پاک و تر و تمیز به نمایش می‌گذارند و بیرون زمین با همه عوامل تراکتورسازی از بازیکنان تا مربیان و کادر تدارکاتی رفیق هستیم اما در میدان با هم رقابت می‌کنیم.

وی  ادامه داد: جایگاه دو تیم بهم در جدول نزدیک هستند و تلاش می‌کنیم بازی زیبا و تماشاگر پسندی را ارایه کنیم.

سرمربی گسترش در مورد بده و بستان بازیکنان بین دو تیم تبریزی و اینکه نیم فصل بعد از دو بازی دور برگشت برگزار می‌شود، گفت: نیم فصل اسمش روی ان است یعنی تعطیلات باید بدهند و نیمه دوم مسابقات شروع شود اما با توجه به مشکلاتی که در فوتبال ایران داریم و درگیری تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و تیم امید در مقدماتی المپیک باید این شرایط را بپذیریم. اگر نیم فصل سرجای خودش بود بهتر بود.

کمالوند تاکید کرد: شماری از بازیکنان دو تیم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تقابل آنها زیبا و دیدنی خواهد شد و بازی فردا مثل دربی‌های گذشته پرگل و جذاب و دیدنی باشد. ما هر کاری کنیم حرف و حدیث در پیش می آید. اگر قرار بود امتیاز بدهیم به تراکتورسازی فصل گذشته این کار را می‌کردیم که این تیم قهرمان شود. شرف خود را زیر سوال را نمی‌بریم و با تمام توان مقابل تراکتورسازی بازی خواهیم کرد. در شهری که سردارهایی مثل باقرخان و ستارخان داریم دور از جوانمردای است که در میدان مسابقه صحبت از امتیاز دادن باشد.

وی افزود: برخی خارج از استان این شایعه‌ها را دامن می‌زنند تا تیم مورد علاقه خودشان قهرمان شود. می‌گویند شما همه بازیکنان خود را به تراکتور داده‌اید در حالیکه بحث تبادل بازیکن این مسایل باهم فرق دارد. هم باید بگویم تمام جذابیت فوتبال حضور تماشاگر است. ویژگی تماشاگر تبریزی همین پرشور بودن است. ما هر جا برویم تماشاگران تبریز توقع‌هایی دارد و از سویی دیگر مالک باشگاه هم می‌گوید من برای دل مردم سرمایه‌گذرای می‌کنم و بچه تبریز هستم و برای مردم این شهر خدمت می‌کنم. اگر داخل زمین بازی نکنیم حق‌الناس است اما اینکه باشگاه گسترش بگوید ما فقط بازیکنان‌مان را به تراکتورسازی می‌دهیم این دیگر بحث حق الناس نیست. امسال و پارسال بابت انتقال بازیکنان به تراکتورسازی ریالی نگرفته‌ایم. این دو موضوع را باهم قاطی نکنید. بحث داخل زمین با تبادل بازیکن فرق دارد.

کمالوند تصریح کرد: من قلعه‌نویی را می‌شناسم و می‌دانم که او هم دوست دارد دو تیم با تمام توان بازی کنند. یک امتیاز به درد هیچ کدام از دو تیم نمی‌خورد. ما برای گرفتن سه امتیاز تلاش می‌کنیم. اگر بگویم به فوتبال تبریز خدمت کرده‌ام تعریف از خود است اما قسمت اعظم افتخاراتم را در تراکتورسازی بوده و اگر شما می‌گویید خدمات به فوتبال آذربایجان داده‌ام نظر لطف شماست. گسترش دوسال در هفته‌های آخر در لیگ برتر می‌ماند و ما هم تلاش می‌کنیم امسال رتبه تک رقمی داشته باشد و بعد از دو سال امیدوارم گسترش در شرایط خوب فوتبال کشور قرار بگیرد.

کمالوند درمورد اینکه چرا بایرامی را از تراکتورسازی جذب نکردید، گفت: اگر می‌دانستم بایرامی از تراکتورسازی جدا می‌شود او را نگه می‌داشتیم اما فهرست ما پر بود. مهدی کیانی را هم اگر به تراکتورسازی نمی‌دادیم نمی‌توانستیم سامان نریمان جهان را بگیریم.

کمالوند در مورد تعطیلات نیم فصل لیگ برتر، گفت: بعد از بازی با تراکتورسازی تمرینات ما تا روز چهارشنبه تعطیل است و بعد اردویی 10 روزه در ترکیه خواهیم داشت . من زودتر به ترکیه می‌روم تا هم استراحت کنم و هم برنامه بازی‌های تدارکاتی را ردیف کنم با تیم گنجیلربیرلیگی و تیمی دیگری که هر دو تیم در سوپرلیگ ترکیه هستیم. بازی آخر هم با نایب قهرمان فعلی سوپرلیگ رومانی است . پارسال هم با روبین کازان و تیم‌های دیگر بازی کردیم. تیم‌های اروپایی خوبی به ترکیه می‌آیند. تراکتورسازی هم عازم این کشور است.

کمالوند در مورد پیشنهاد از تیم‌های دیگر و بهانه استعفا گفت: در این مدت باشگاه‌هایی با من پیشنهاد داده‌اند که به همه گفتم فقط در تبریز و تیم گسترش بازی می‌کنیم. اگر بحث استعفا را مطرح می‌کنند که بخاطر حضور درتیم دیگر بوده باید بگویم مگر می‌شود من استعفا بدهم و بگویم معده‌ام درد می‌کند و به تیم دیگر بروم .قرص‌هایم را مسئولان تیم گسترش را دیدند.