فرهاد مجیدی چگونه از حمله تروریستی داعش فرار کرد؟

رسانه‌های خبری دنیا در ساعاتی که مردم منتظر ورود به سال 2016 میلادی بودند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی ناگهانی برج ادرس را بازتاب دادند و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری ایران هم با اندکی تأخیر خبرهای مربوط به این آتش‌سوزی که ابتدا گفته شد به دلیل نشت گاز یا اتصالی کابل برق بوده را مخابره کردند.

 

رسانه‌های ایران و جهان از مردم حیرت‌زده‌ای خبر دادند که پای برج خلیفه دبی در حال جشن و پایکوبی سال نوی میلادی بودند و دقیقه به دقیقه صدای انفجار آپارتمان‌های برج ادرس و حرکت شعله‌های آتش از طبقه بیستم به بالا را می‌دیدند اما آنچه لابه‌لای اخبار این آتش‌سوزی (که ظهر دیروز گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت) مخفی ماند، حضور فرهاد مجیدی در طبقه پنجاهم همین برج سوخته بود!

 

به گفته یکی از نزدیکان فرهاد مجیدی که در دبی سکونت دارد، فرهاد که چند روز قبل از اسپانیا به امارات برگشت، شب آتش‌سوزی در طبقه پنجاهم برج ادرس حضور داشت... آخرین شب سال 2015 و در آخرین ساعاتی که همه منتظر فرارسیدن سال 2016 میلادی بودند، فرهاد مجیدی که در برج ادرس چند واحد آپارتمان دارد، در ضیافت کوچکی که با حضور برایان اعتماد، دوست و شریک اسپانیایی اش که آماده خرید استقلال است،حضور داشت... ناگهان آتش‌سوزی از طبقه بیستم شروع شد، فرهاد در این لحظه با خانواده‌اش تماس گرفت و آنها را در جریان آتش‌سوزی قرار داد. او هر چند دقیقه یک بار که اعضای خانواده‌اش تماس می‌گرفتند و نگران حالش بودند، می‌گفت همین الان یک آپارتمان دیگر منفجر شد و آتش یک طبقه دیگر بالا آمد. در حالی که تلاش مأموران برای مهار آتش در این هتل آپارتمان 63 طبقه و 302 متری شروع شده بود، فرهاد مجیدی با خوش‌شانسی از پله‌های اضطراری فرار کرد و از طبقه پنجاهم خودش را به خارج از برج ادرس رساند. اکثر طبقات برج ادرس هتل آپارتمان است و در برخی طبقات هم آپارتمان‌های شخصی وجود دارد. گویا فرهاد مالک چند واحد آپارتمان در این برج است . یکی از نزدیکان فرهاد که در دبی سکونت دارد، با تأیید این خبر  گفت: «خدا او را دوباره به ما داد... خدا واقعاً رحم کرد.

 

آتش‌سوزی از طبقه بیستم به طبقات بالا و پایین کشیده می‌شد و فرهاد به شکل معجزه‌آسایی از طبقه پنجاهم جان سالم به‌در برد. وقتی با او تماس گرفتیم و گفت الان بیرون برج هستم، انگار دنیا را به ما دادند.» بچه‌های فرهاد هم شب سال نوی میلادی، لحظات سختی را پشت سر گذاشتند. آنها هر لحظه نگران سلامتی پدرشان بودند؛ پدری که به لطف خدا از حمله تروریستی داعش جان سالم به‌در برد. حوالی ظهر دیروز گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. تا آن زمان فرهاد و خانواده‌اش تصور می‌کردند دلیل آتش‌سوزی، حادثه‌ای در حد اتصالی برق یا نشت گاز بوده و شنیدن خبر تروریستی بودن این حریق، آنها را شوکه کرد. فرهاد مجیدی چنان شوکه شده بود که ترجیح داد سکوت اختیار کند و فعلاً هیچ حرفی درباره این آتش‌سوزی نزند.

 

جالب است بدانید فرهاد حوالی ساعت 3 بامداد به وقت ایران، وقتی از شوک آتش سوزی خارج شد، عکس خودش کنار برایان اعتماد را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.