پیروز قربانی درباره تجربه مربیگری اش در راه آهن و مربیگری سخت تر است یا بازیگری، اظهار داشت: طبعا مربیگری کار سخت تری است. در فوتبال ایران خیلی از مربیان علاقه ای به، به روز کردن خودشان ندارند و همین مساله باعث می شود آن سخت تر بودنی که خدمت تان عرض کردم در فوتبال مان مصداق نداشته باشد. از طرفی بازیکنان نسل  جدید باهوش تر شدند و کار کردن با آنها کار بسیار سختی است و یک مربی باید حداقل در 10 آیتن به روز و با علم و دانش باشد.من در  حال یادگیری هستم و تجربه خوبی را پشت سر می گذارم.

 

وی درباره مشکلات راه آهن  و اینکه آیا آنها می توانند با این مشکلات در لیگ برتر بمانند یا خیر، گفت: راه آهن حاشیه چندانی ندارد اما مشکلات مالی دارد که چند سال است گریبانگیر آن است و همین مساله باعث شده روند کاری کادر فنی و بازیکنان دچار خلل شود. راه آهن بازیکنان جوان بسیار خوبی دارد که می توانند این تیم را در لیگ برتر نگه دارند اما در یکسری از پست ها تیم به تقویت احتیاج دارد که باید باشگاه آنها را حل کند. تا آنجا که می دانم مهدی تارتار لیست بازیکنان مورد نیازش را به باشگاه ارایه داده و امیدوارم که آنها بتوانند نفرات مورد نیاز را جذب کنند. 

 

مربی راه آهن درباره آخرین وضعیت جدایی مهرداد محمدی گفت: در  جریان آخرین وضعیت او نیستم اما صددرصد جدایی برادران محمدی تیم ما را دچار ضعف می کند چرا که آنها جزو بازیکنان تاثیر گذار راه آهن به حساب می آیند و استعداد بالایی دارند. 

 

وی درباره اینکه اگر مهرداد محمدی از او درباره پیوستنش به استقلال مشورت بخواهد چه جوابی خواهد شنید بیان داشت: من به او می گویم استقلال نرود. مهرداد هنوز جوان است و نیاز به یادگیری دارد. او باید اصول اولیه فوتبال را به طور کامل بیاموزد تا بتواند در فوتبال ایران دوام داشته باشد. راه آهن جای بسیار مناسبی برای یادگیری اوست و مربیان باشگاه های استقلال و پرسپولیس این شرایط را برای بازیکن فراهم نمی کنند. 

 

قربانی درباره ادعای مهرداد محمدی مبنی بر اینکه چون پرسپولیسی هست به استقلال نمی رود، خاطرنشان کرد: عشق و  علاقه به یک تیم در دوران بچگی شکل می گیرد اما زمانی شما به جایی می رسید که برای پیشرفت باید پا روی عشق و علاقه خود بگذارید و بهترین تصمیم را بگیرید. 

 

وی درباره  جدایی امین منوچهری از راه آهن افزود: امین صددرصد باید در راه آهن بماند اگر هم بنا به جدایی باشد باید با مهدی تارتار هماهنگ کند. 

 

مربی راه آهن درباره شایعه جدایی مهدی تارتار از راه آهن گفت: تا آنجا که من خبر دارم و از بچه ها شنیده ام مهدی تارتار در راه آهن ماندنی است ولی اگر بنابه جدایی اش باشد چون با نظر او به راه آهن آمده ام پس از رفتنش در این تیم نمی مانم.

 

قربانی در پایان درباره عملکرد استقلال در این فصل و مهم ترین رقیبان این تیم در راه قهرمانی توضیح داد: استقلال ابتدای فصل  کمی در خط دفاعی دچار مشکل بود اما رفته رفته تیم هماهنگ شد آنها بازیکنان خوبی دارند که می توانند این تیم را به قهرمانی برسانند امیدوارم آنها در ادامه راه هم با همین قدرت ادامه بدهند. تیم های پرسپولیس، ذوب آهن و حتی سپاهان تیم هایی هستند که می توانند در راه قهرمانی با استقلال رقابت کنند. استقلال خوزستان تیم بسیار خوبی است و شاید فنی ترین تیم بالای جدول است اما شاید نداشتن شخصیت قهرمانی مانع درخشش بیش از حد آنها شود.