سعید آذری در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره آخرین وضعیت نقل و انتقالات باشگاه ذوب آهن اظهار داشت: هنوز اتفاق خاصی در تیم ما رخ نداده است. برگه آی تی سی اورلیو بازیکن برزیلی ما رسیده و مشکلی برای همراهی تیم ندارد. یحیی گل محمدی هم که در این مدت فشار مسابقات را تحمل می کرد فعلا مشغول استراحت است. البته خط و مشی های کلی مان مشخص شده و احتمال دارد یک یا دو بازیکن در نقل و انتقالات بگیریم.

وی در این باره که آیا بازیکنی از ذوب آهن جدا می شود یا نه خاطرنشان کرد: خیر. تا این لحظه بازیکنی به عنوان یار مازاد در فهرست نفرات تیم جای ندارد و کادر فنی به اعضای تیم نیاز دارد. 

مدیرعامل ذوب آهن همچنین در این ارتباط که آیا از تیم های لیگ برتری درخواستی برای جذب بازیکنان ذوب آهن به دست شان رسیده یا نه توضیح داد: یکی، دو مورد به صورت تلفنی صحبت هایی مطرح شده است اما هنوز درخواست رسمی و کتبی برای هیچ بازیکنی به دفتر باشگاه ارسال نشده. شخصا تنها به درخواست هایی توجه خواهم داشت که به صورت کتبی و رسمی از سوی باشگاه ها ارسال شده باشد. 

آذری با اشاره به جلسه روز گذشته اش با مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: یک دیدار مشترک برای میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان َآسیا داشتیم که قرار شد روز شنبه هفته آینده هم در همین ارتباط جلسه دیگری در ورزشگاه فولادشهر برگزار کنیم. با توجه به استانداردهای تعیین شده از سوی ای اف سی برای میزبانی مسابقات کمی و کاستی هایی که در ورزشگاه فولاد شهر وجود دارد را با همکاری سپاهانی ها برطرف خواهیم کرد. ما باید به سمتی برویم که در مسابقات آسیایی میزبانی شایسته برای کشورمان باشیم.

مدیرعامل ذوب آهن همچنین درباره مواضع باشگاه های عربستانی که اعلام کرده اند نه به ایران می آیند و نه اجازه حضور تیم های ایرانی را در کشورمان صادر می کنند گفت: سیاستگذار اصلی برای برگزاری مسابقات قاره آسیا کنفدراسیون فوتبال همین قاره است. قطعا این وظیفه سازمان لیگ است که با هماهنگی ای اف سی در این باره سیاست گذاری کند. ما هم در این باره تابع برنامه های سازمان لیگ کشورمان خواهیم بود.

وی در همین ارتباط ادامه داد: اینکه تیم های عربستانی اعلام کرده اند بازی هایشان با تیم های ایرانی را تحریم میکنند اتفاقا می تواند برای ما تاثیرگذارتر باشد. همان طور که همه می دانند باشگاه عربستانی طی 10 سال اخیر افت فاحشی داشته اند و حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا نه تنها بارفنی مسابقات را بالا نمی برد بلکه باعث افت مسابقات شده و چیزی به آن اضافه نمی کند. ضمنا لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر حکومت ها برگزار نمی شود و متولی آن ای اف سی است.

آذری در پایان درباره میزبانی ذوب آهن از یک تیم عربی خبر داد و گفت: مقدمات دعوت از باشگاه عراقی انجام شده و نامه نگاری های مربوطه با سازمان لیگ صورت گرفته است. قصد داریم با دعوت از این باشگاه عربی مسابقات دوستانه ای در اصفهان برگزار کنیم تا تیم از هر نظر آماده حضور در مسابقات آسیا شود.