من خودم می خواهم در استقلال بمانم

پروپیچ مهاجم کروات آبی پوشان قبل از آغاز فصل با کلی سروصدا به جمع آبی پوشان پیوست و قد و قامت این بازیکن به همراه تصاویری که از گلهای این بازیکن در صفحات مجازی پخش شد نشان از حضور یک مهاجم ششدانگ در استقلال می‌داد. این بازیکن با وجود اینکه کمتر مورد توجه مظلومی است اما تاکنون 5 گل برای آبی‌پوشان زده و تصمیم دارد مظلومی را متقاعد کند که از او بیشتر بازی بگیرد.

گفت‌وگو  با مهاجم استقلال که هم اکنون در کنار خانواده‌اش در کراوسی حضور دارد را در زیر می‌خوانید:

حالا که نزدیک به 5 ماه است در ایران بازی می‌کنی نگاهت به فوتبال ایران چیست؟

ابتدا که به کشور شما آمدم شناخت کمی داشتم. فقط از چند نفر از دوستانم در این خصوص سؤال پرسیده بودم ولی فوتبال ایران یک فوتبال فیزیکی و خوب است که استعدادهای بسیار زیادی دارد ولی متاسفانه زمین‌های خیلی بدی دارید.

وقتی به ایران آمدی تبلیغات زیادی در مورد تو شد. خیلی‌ها مدعی بودند یک مهاجم گلزن و تراز اول به استقلال آمده است اما زیاد در این مدت به چشم نیامدی چرا؟

فکر می‌کنم کمتر بازی کردنم دلیل این سؤال شما بود. ولی من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و به تصمیم کادر فنی احترام می‌گذارم. وظیفه‌ام این است آماده باشم و هر وقت سرمربی دستور داد به میدان بروم. با وجودی که کم بازی کردم سه گل در لیگ زدم و دو گل هم در جام حذفی ولی امیدوارم بتوانم باز هم برای استقلال گلزنی کنم.

 فضای کشور ایران را چطور دیدی؟

ایران کشور بسیار خوبی است و مردمان میهمان‌نوازی دارد. قبل از حضورم در تهران شناختی نداشتم اما حالا همه چیز دستم آمده است. به عنوان یک بازیکن خارجی فقط از ترافیک و آلودگی هوای تهران اذیت می‌شوم و مشکلی نمی‌بینم.

 اما در بیرون از ایران تبلیغات منفی در مورد کشور ما زیاد رخ می‌دهد. خیلی‌ها می‌گویند ایران ناامن است. تو چه نظری داری؟

من در اروپا هم شنیده بودم که کشور ایران امن نیست اما چرا باید دورغ بگویم. به عنوان یک خارجی در اینجا آرامش دارم و حتی یک مورد ناامنی هم ندیدم. اینگونه شیطنت‌ها معمولا در رسانه‌ها به خصوص در اروپا اتفاق می‌افتد ولی باور کنید من در تهران زندگی خوب و راحتی دارم و از زندگی در اینجا لذت می‌برم.

به استقلال برسیم. به نظرت راز موفقیت این تیم در این فصل چه بود؟

بین بچه‌ها همدلی خاصی وجود دارد و به نظر می‌رسد کادر فنی و مدیریت باشگاه با بازیکنان یکدل شده‌اند. استقلال هوادارن زیادی دارد که من در همه جا چنین موضوعی را می‌بینم. بازیکنانی مثل رحمتی، عمران‌زاده، حیدری، برهانی و خیلی‌های دیگر بازیکنان بزرگی در این تیم محسوب می‌شوند  و در بین تماشاگران هم محبوب هستند. دوستی خوبی هم بین من و بازیکنان استقلال برقرار است و امیدوارم امسال در کنار این دوستان بتوانیم قهرمان شویم.

ظاهرا حضور تو در استقلال همزمان با به دنیا آمدن دوقلوها همراه شد. درست است؟

دقیقا. درست یک ماه بعد از اینکه به استقلال آمدم دو فرزند دوقلویم که دختر و پسر هستند به دنیا آمدند. آنها در بیمارستان و در دستگاه بودند و من هم در تهران حرص می‌خوردم. چون با استقلال قرارداد داشتم نمی‌توانستم تیم را رها کنم و باید به قراداد حرفه‌ای پایبند می‌بودم. شاید جالب باشد که یک ماه و نیم بعد از به دنیا آمدن فرزندانم برای اولین بار آنها را دیدم. حالا هم که استقلال نزدیک 10 روز است به من خانه داده و فکر می‌کنم بتوانم آنها را با خود به تهران بیاورم.همین حالا هم که با شما صحبت می‌کنم دو قلوهایم در کنارم حضور دارند و همسرم نگران این مساله بود که در سفرم به ایران آنها را با خود به تهران بیاورم چون دوری آنها از پدرشان در این شرایط سخت است.

اینکه شب کریسمس در کنار آنها نبودی ناراحت‌کننده نبود؟

طبیعتا همین طور است. شنیدم شما ایرانی‌ها به عید نوروز خیلی اهمیت می‌دهید و دوست دارید هنگام تحویل سال نو در کنار خانواده باشید. ما هم همین شرایط را  داریم ولی بعضی مواقع مثل امسال این اتفاقات نمی‌افتد. من بعد از بازی با ملوان به کشورم رسیدم و این شغلم است که باید با آن کنار بیایم.

به نظرت استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

با این تیمی که من می‌بینم شوق قهرمانی و انگیزه در بین بازیکنان و کادر فنی وجود دارد. تمام تلاش تیم هم همین است ولی باید بپذیریم که ما رقبای زیادی داریم که آنها هم خیلی خوب کار می‌کنند. چیزی که در این مدت دستگیرم شده این است که ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم.

در صحبت‌‌هایت متوجه شدیم که از زمین‌های ایران رضایت نداشتی. بیشتر توضیح بده.

این یک واقعیت است. فوتبال ایران استعداد زیاد دارد ولی زیرساخت‌هایش ضعیف است.به عنوان مثال من زمین خوبی به جز ورزشگاه آزادی در ایران ندیدم که باکیفیت باشد. فوتبالیست‌های ایرانی آنقدر استعداد دارند که اگر زمین‌های خوب داشته باشید می‌توانند خودشان را نشان دهند ولی این زمین‌ها مانع از پیشرفت بازیکنان مستعد ایران می‌شود.

این روزها شایعه شده باشگاه سایپا خواهان توست و حتی استقلالی‌ها می‌خواستند تو را معاوضه کنند. آیا این مسئله را می‌پذیری؟

من یک سال و نیم دیگر با باشگاه استقلال قرارداد دارم و خبری از پیشنهاد سایپا ندارم. تا امروز نه با من و نه با مدیر برنامه‌ام در این باره صحبت شده است.باید با مدیر برنامه‌هایم تماس بگیرم و در این خصوص از او سوال بپرسم.اما سعی من این است که خودم را به سرمربی تیم (مظلومی) تحمیل کنم و او را متقاعد کنم که از من بیشتر بازی بگیرد.از باشگاهی که شما گفتید(سایپا) هم تشکر می‌کنم که به من پیشنهاد داده ولی من نظری در این مورد ندارم چون با استقلال قرارداد دارم و مدیریت باشگاه باید در مورد من تصمیم بگیرد.هر چند از حضور در استقلال راضی‌ام و دوست دارم در این تیم بمانم و در کنار بچه‌ها قهرمان شویم.

به عنوان سؤال آخر چه زمانی در تمرینات استقلال شرکت می‌کنی؟

من با باشگاه هماهنگ کردم که روز 9 ژانویه یعنی شنبه صبح در تهران حضور داشته باشم.