هادی قبل از فوت بارها در مورد مسائل مالی و مطالباتش از باشگاه پرسپولیس صحبت کرده بود. او حتی در مصاحبه با روزنامه خبرورزشی که فایل صوتی آن هنوز موجود است، از طلب بسیار زیاد خود در گذشته خبر داده و گفته بود این مطالبات منهای بخش زیادی از طلب‌هایش است که در گذشته بخشیده و با این حال پرسپولیس باید برای فصل‌های گذشته به این بازیکن، پول هنگفتی بپردازد. همچنین قرارداد این فصل او نیز هیچ پرداختی دربر نداشت.

قول و قرارها چه شد؟

پس از اینکه هادی نوروزی به دیار ابدی پرواز کرد، مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند قرارداد این بازیکن تا یک سال دیگر تمدید می‌شود و به سرعت مطالبات گذشته و این فصل او به خانواده‌‌اش پرداخت خواهد شد، حتی علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه رسماً اعلام کرد با هانی نوروزی فرزند هادی قرارداد 10 ساله به امضا می‌رساند تا خانواده کاپیتان نوروزی تا 10 سال آینده تحت حمایت باشگاه قرار بگیرند اما به نظر می‌رسد پس از گذشت زمان از فوت هادی، همه این قول و قرارها فراموش شده است.

مشکلات قانونی حل شد

مسئولان باشگاه طی ماه‌های اخیر، برای خرید زمان، بهانه‌هایی آوردند؛ اول اینکه گفتند تکلیف ورثه باید مشخص شود. پدر مرحوم هادی نوروزی، قیم فرزندان این فوتبالیست فقید شد تا مشکلش حل شود. در گام بعدی، پرسپولیسی‌ها گفتند باید انحصار وراثت مرحوم نوروزی تعیین تکلیف شود که با وجود فعالیت وکیل خانوادگی این بازیکن، انحصار وراثت انجام شد و برگه‌های قانونی آن در اختیار مسئولان باشگاه قرار گرفت ولی باز هم خبری از پول نشد.

تسویه حساب با بازیکنان

در این ماه‌ها بازیکنان پرسپولیس به لطف وجود اسپانسر جدید موفق به تسویه حساب مطالبات سال‌های قبل خود شدند و حتی بین 10 تا 15 درصد از طلب این فصل‌شان را دریافت کردند. مسئولان باشگاه نیز با اطمینان می‌گویند این اتفاق رخ داده و هیچ‌کس نیست که از فصل قبل هنوز از باشگاه طلبی داشته باشد با این حال ریالی به حساب خانواده نوروزی واریز نشد.

پیگیری‌های کاپیتان استقلال

این در حالی است که مهدی رحمتی کاپیتان استقلال تهران هم پیگیر وصول مطالبات هادی نوروزی بود. او از روزی که هادی فوت کرد در هر بازی، یک بازوبند سیاه رنگ که عکس نوروزی روی آن به چشم می‌خورد، بر بازو بست. رحمتی در اینستاگرامش به دفاع از کاپیتان پرسپولیس پرداخت و در بخشی از پست خود نوشت: «آری؛ رفتی و از دست فوتبال و زالوصفتانی که در بودنت علیه‌ات بودند و در فراقت گریستند؛ راحت شدی. این روزها به جای شرافت از انسان‌ها فقط شر و آفت می‌بینی! این بازوبند تا زمانی که به وعده‌های‌شان عمل کنند بر بازوی من خواهد بود. روحت شاد و یادت گرامی.»

کاپیتان‌های تیم ملی حامی هادی

از سوی دیگر، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان کاپیتان‌های سابق و فعلی تیم ملی نیز به دفاع از این بازیکن و خانواده‌‌اش پرداختند. نکونام که یکی از چهره‌های سرشناس فوتبال کشورمان به حساب می‌‌آید، در مصاحبه‌هایش بارها اعلام کرد باشگاه پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر حق و حقوق این بازیکن را پرداخت کند؛ حتی نکونام به همراه بهنام ابوالقاسم‌پور به منزل پدری هادی در روستای کپورچال رفتند و آنجا نیز تأکید کردند حق و حقوق هادی دیگر متعلق به خانواده‌‌اش است. همچنین آندو که خیلی کم مصاحبه می‌کند، در بین حرف‌هایش گفت: «نوروزی دوست ماست و یک فوتبالیست بزرگ و قابل احترام بود که به تیم ملی و بازوبند باشگاه پرسپولیس رسید. حالا هم باید با او رفتار خوبی شود و مطالباتش را بپردازند.»

انتظار از پرسپولیسی‌ها

بازیکنان پرسپولیس به خصوص مهرداد کفشگری، محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی همیشه در کنار خانواده نوروزی بودند و آنها را تنها نگذاشتند؛ حتی بنگر و نورمحمدی شرایطی فراهم آوردند تا خانواده هادی پس از فوت او منزل‌شان را عوض کرده و به سعادت‌آباد منتقل شوند. آنها بارها مصاحبه کرده و همچنین با مسئولان باشگاه در خصوص تعیین تکلیف مالی هادی قرار گذاشتند اما تلاش‌های آنها نیز ثمری دربر نداشت البته انتظار می‌رفت در روزی که پرسپولیسی‌ها مشغول دریافت مطالبات‌شان بودند، مصاحبه می‌کردند و از باشگاه می‌خواستند تا در همین شرایط، بخشی از طلب هادی نوروزی نیز پرداخت شود اما هیچ کدام‌شان چنین کاری انجام ندادند و بیشتر به فکر جیب‌شان بودند تا مشکل کاپیتان فقیدشان.

اخبار ضد و نقیض از باشگاه

این روزها از باشگاه، خبرهای ضد و نقیضی در مورد پرونده مالی نوروزی شنیده می‌شود. گویا در جلسه سه‌شنبه مسئولان باشگاه با وکیل نوروزی، حرف‌های ناامیدکننده‌ای در مورد پرداختی به این بازیکن عنوان شده است؛ حرف‌هایی که نگرانی‌های جدیدی برای پرداخت مطالبات این بازیکن را در پی داشته و امکان دارد در ادامه مشکلات دیگری را به وجود بیاورد.

جلسه خانواده نوروزی با پرسپولیسی‌ها

قرار است امروز جلسه‌ای با حضور همسر، پدر و برادر همسر نوروزی و همچنین برادر و پدر هادی نوروزی و وکیل این کاپیتان فقید در باشگاه پرسپولیس با علی‌اکبر طاهری برگزار شود. خانواده مرحوم نوروزی تا به حال هیچ صحبتی در مورد مطالبات این بازیکن از باشگاه پرسپولیس که چیزی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان به صورت مجموع است، نداشته‌اند زیرا نسبت به حرف‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس امیدواری دارند. امروز و در جلسه برای پرداخت بدهی به خانواده این بازیکن، تعیین تکلیف خواهد شد.

تولد نوری و هدیه‌ای که جور نشد!

امروز تولد محمد نوری کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس است. این جشن تولد می‌توانست با بازگشت دوباره‌‌اش به پرسپولیس همراه شود اما نوری که با عجله، باشگاه مسیمیر قطر را قبل از شروع لیگ پانزدهم انتخاب کرده بود، نتوانست راهی برای برگشت پیدا کند. از یک سو خودش نتوانست رضایتنامه‌‌اش را از باشگاه قطری بگیرد و از طرف دیگر، شانس‌های بازگشتش به تیم توسط برانکو و نزدیکانش مسدود شد. در واقع مدل بازی پرسپولیس به نوعی است که نیازی به هافبکی با خصوصیات نوری ندارد و اگر این بازیکن برمی‌گشت نیز ممکن بود شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی نداشته باشد. به هر حال برای هر بازیکنی، جنگیدن با فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و محسن مسلمان که در اوج آمادگی هستند، بسیار سخت است. به هر حال حضور نوری در پرسپولیس حداقل این حسن را داشت که او بتواند در زدن ضربات پنالتی، موفق عمل کند. پرسپولیس در این زمینه ضعف شدیدی داشت و از 6 پنالتی که در 17 هفته ابتدایی به دست آورد فقط 2 پنالتی به گل تبدیل شد و 4 ضربه از دست رفت. نوری می‌توانست در این زمینه و همچنین بالا بردن میانگین قدی بازیکنان پرسپولیس نقش مؤثری داشته باشد. امروز تولد نوری است اما هدیه تولد او قطعاً بازگشت به پرسپولیس نیست!