سیدجلال حسینی این روزها دوره نقاهت را سپری می‌کند. او حرف‌های زیادی پیرامون اتفاقات روزهای اخیر دارد...

 

فکر پیروزی با سه گل در قم را می‌کردی؟

فوتبال همین است و جذابیت آن به همین نتایج غیرقابل پیش‌بینی است. نفت تیم خوبی است و من فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم، نیم‌‌فصلی سخت، دشوار و تعیین‌کننده برای نفت خواهد بود. از مسابقات لیگ هم که بگذریم ما یک بازی حساس مقابل الجیش قطر داریم که خیلی حیاتی خواهد بود.

اما سال قبل نفت از سد الجیش گذشت.

سال قبل که نفت با الجیش بازی کرد، من خودم در لیگ قطر بودم و باید بگویم تیم امسال الجیش خیلی با تیم فصل قبلش فرق کرده است. آنها بازیکنان خارجی و ملی‌پوش زیادی دارند.

خیلی روی قدرت تیم‌های عربی حساب می‌کنید؟

فوتبال باشگاهی تیم‌های عربی با سرمایه‌گذاری‌ای که آنها انجام داده‌اند، خیلی قوی شده. مثلاً همین الاهلی امارات که ما با آنها در یک‌چهارم بازی کردیم تا فینال بالا رفت.

این روزها نفت در حال خانه‌تکانی است.

نقل و انتقالات و سایر موارد به سیاست‌های باشگاه برمی‌گردد.

درخصوص حضور بیرانوند در پرسپولیس چه نظری داری؟

من دوست دارم بیرانوند به پرسپولیس برود.

یعنی سوشا را باید کنار گذاشت؟!

اصلاً منظورم این نبود. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوبی است که واقعاً دوست دارم به پرسپولیس برود اما سوشا هم نباید فراموش شود.

حضور همزمان این دو حاشیه‌ساز نمی‌شود؟

شاید مشکلات و مسائل حاشیه‌ای به وجود بیاید اما ما باید بستری را فراهم کنیم که بازیکنان جوان‌تر آموزش ببینند و به حاشیه نروند.

صحبت از آموزش بازیکنان جوان کردید اما چرا بازیکنان جوانی مانند کریم انصاری‌فرد و یا احسان حاج‌صفی و یا جهانبخش هیچ‌وقت با مسائل حاشیه‌ای مواجه نمی‌شوند؟

این نفراتی که شما گفتید، بازیکنانی هستند که از سن پایین در اردوهای تیم ملی بودند و باید آنها را به لحاظ اخلاقی طلا گرفت اما آنها استثنا هستند و من در مورد کل حرف زدم.

‌در مقطع حساس فعلی چطور می‌توان به سوشا کمک کرد؟ می‌دانی به نفراتی مانند باقری حتی اجازه ملاقات هم نداده‌اند؟

حتی اگر به نفراتی مانند پروین و باقری اجازه ملاقات هم داده نشود، همین حضورشان خیلی می‌تواند به سوشا دلگرمی بدهد. در واقع همین که سوشا ببیند و بفهمد نفراتی مانند دایی، پروین و باقری دنبال کارش هستند، انرژی می‌گیرد و امیدوار می‌شود.

شنیدی برخی کشورهای عربی دنبال برگزاری بازی با تیم ملی ایران و باشگاه‌هایمان در بازی‌های آسیایی در یک زمین بی‌طرف هستند؟

عرب‌ها نمی‌توانند به جای AFC برای ما تصمیم بگیرند. سازمان لیگ کشورمان هم باید از حق فوتبال و باشگاه‌های ما دفاع کند. تیم‌های عربی از تیم‌های پرطرفدار ایران می‌ترسند و در واقع با مطرح کردن بحث بازی در زمین بی‌طرف دنبال این هستند که فوتبال ما را از تماشاگرانش محروم کنند و این حربه تازه آنهاست.

شایعه شده بود به فولاد می‌روی.

نه، به قول شما شایعه بود!

خودت دوست نداری از نفت بروی؟

من قرارداد دارم و اختیارم دست باشگاه است.