سال‌هاست که پرسپولیس مشکل مالی دارد و این موضوع را صغیر و کبیر در فوتبال ایران می‌دانند. اصلا به نوعی نام پرسپولیس و استقلال با مشکلات مالی گره خورده و این موضوعی جدید نیست. در همین وانفسا چند سال پیش پای حسین هدایتی به فوتبال باز شد و این شخص توانست با استفاده از نام بزرگی مانند علی پروین خودش را در فوتبال ایران معروف کند.

 

با توجه به اینکه غالباً انتخاب مدیران پرسپولیس طبق ضوابط و توانایی‌ها افراد صورت نمی‌گیرد، حسین هدایتی یا همان عابر بانک معروف به پرسپولیس آمد و تا درجه ریاست هیئت مدیره هم پیش رفت. اتفاقاً نه در پرسپولیس و بعدها نه در استیل‌آذین لیگ برتری پول هدایتی به کار نیامد و این دو تیم با جیب او به قهرمانی و موفقیت نرسیدند که هیچ حتی استیل‌آذین و ستاره‌هایش به همراه مدیر پولدارشان به لیگ یک سقوط کردند.

 

بعد از اینکه هدایتی کم کم از صحنه اول فوتبال دور ماند با همراهی امیر عابدینی هر بار به شیوه‌ای خواست دوباره به فوتبال ورود کند، یک بار در لباس خریدار باشگاه پرسپولیس و یک بار هم در نقش «سوپر من» که در اوج بی پولی باشگاه در فضای مجازی و نه حقیقی ورود می‌کند تا در عین سخاوت پول بازیکنان مورد نیاز باشگاه را بدهد یا اینکه با خرید بلیت ورزشگاه آزادی هواداران را رایگان به آزادی بکشاند.

 

البته کاری به این مسئله نداریم که می‌گویند هدایتی هنوز پول ورزشگاه آزادی را به سازمان لیگ نداده یا اینکه کمک‌های «دلی‌اش» را به حساب طلب‌هایش ریخته اما حرف ما چیز دیگری است. هدایتی که «ظاهراً» کمتر می‌خواهد در رسانه‌ها اسمی از او وجود داشته باشد با کمک مصاحبه‌ها تند و آتشین امیر عابدینی به هر طریقی شده خودش را نشان می‌دهد.

 

در ابتدای فصل و درست در اوج اعتراضات و تجمعات هواداران پرسپولیس مقابل این باشگاه هدایتی در فضای مجازی می‌گوید حاضر است پول انتقال ضرغام اسماعیل را بدهد و هواداران را خوشحال کند! پیشنهادی که هیچ‌‍وقت عملی نشد تا باز هدایتی فقط وعده داده باشد. چند ماه بعد و هنگامی که پرسپولیس بی دروازه‌بان می‌شود و سراغ گلر نفت می‌رود باز هم سر و کله هدایتی پیدا می‌شود.

 

اینبار مسئولان باشگاه نفت برای صدور رضایت نامه بیرانوند رقم نجومی را درخواست می‌کنند، رقمی که پرداخت آن نه معقول است و نه در توان باشگاه پرسپولیس. طبق پیش بینی‌ها درست در همین زمان حسین هدایتی و امیر عابدینی اعلام می‌کنند که به خاطر هواداران می‌خواهند به طور «کامل» پول انتقال بیرانوند را پرداخت کنند. بعد از این بود که طاهری در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد چنین مسئله صحت نداشته است.

 

اما ماجرا از این قرار است که بعد از پیش آمدن مسئله بیرانوند امیر عابدینی با طاهری تماس می‌گیرد و می‌گوید هدایتی حاضر است مبلغ 200 میلیون تومان بابت پیش پرداخت قرارداد بیرانوند را بدهد که طاهری در پاسخ می‌گوید در صورت نیاز به شما خبر می‌دهیم. این جمله باعث می‌شود عابدینی و هدایتی دوباره دست به شلوغ کاری بزنند و در فضای مجازی بگویند مشکل بیرانوند را حل کردند و تمام پول انتقال این دروازه‌بان را پرداخت کرده‌اند!

 

حالا سوال اینجاست که هدایتی و عابدینی چه از جان پرسپولیس می‌خواهند که هر بار به طریقی خودشان را به واسطه پرسپولیس مطرح کنند؟ اصلاً چه معنی دارد که یک نفر (بخوانید هدایتی) بخواهد در کار باشگاه پرسپولیس دخالت کند و به جای صاف کردن بدهی‌هایش سخاوتمندانه برای پرسپولیس بازیکن بگیرد؟ اگر خود هدایتی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود اجازه می‌داد کسی در کارش دخالت کند؟ واقعیت اینجاست که بارها ثابت شده فقط پول چاره گشا مشکلات فوتبال ایران نیست، هدایتی هم اگر می‌خواهد به پرسپولیس کمک کند بهتر است در کارهای باشگاه دخالتی نداشته باشد.