ما می خواهیم ادینیهو را جذب کنیم

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز این روزها با نفرات جدید خود تمریناتش را در تبریز دنبال می کند. امیر قلعه نویی سرمربی این تیم پیرامون آخرین وضعیت نماینده تبریز، بحث خریدهای تازه این تیم، بیماری دو پیشکسوت استقلال و همچنین ماجرای پرسروصدای سوشا مکانی در گفت و گویی  شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید.

*تیم تان چقدر به ایده آل شما نزدیک شده است؟

مطمئنا همان طور که قبلا گفته ام طرفداران تراکتور در نیم فصل دوم تیمی متفاوت خواهند دید. تیمی که ضعف هایش پوشش داده شده و می تواند خودش را به عنوان یک مدعی مطرح کند. ما درصدد هستیم تا دو، سه یار دیگر بگیریم و تیم مان را تکمیل کنیم که همین جا جا دارد از همه عزیزان در هیات مدیره باشگاه، شخص مدیرعامل تشکر کنم زیرا طی این مدت همه ما یکدست شده و پشت تیم قرار گرفتیم. ضمنا مسئولین استانی هم به ما کمک های بسیاری کردند. تیم ما باید از آبروی فوتبال ایران در جام باشگاه های آسیا دفاع کند. لذا کار سختی را پیش رو داریم. اکنون شرایط خوبی بر تیم حاکم است و صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم. پنجشنبه عازم ترکیه می شویم و در اردوی ترکیه هفته اول روزی سه جلسه تمرین می کنیم و سپس سه مسابقه دوستانه خواهیم داشت. 

*با توجه به اینکه زمان پایان فصل نقل و انتقالات نیم فصل نزدیک است چقدر به خواسته های خود رسیده اید؟

بله. ما میدانیم که زمان پایان نقل و انتقالات نزدیک است اما فراموش نکنید که ما سه سهمیه آزاد داریم و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. ما چهار نفر از گزینه های موردنظرمان را جذب کردیم و به دنبال دو بازیکن دیگر هستیم.

*آیا گزینه های خارجی هم مدنظر شما هستند؟

ما مترصد این هستیم تا ادینیو برزیلی را جذب کنیم که البته این ماجرا یک مقدار کش و قوس پیدا کرده است.

*چه کش و قوسی؟

بعد از اینکه این بازیکن قراردادش تمام شد دیگر پاسخ تماس های ما را نداد. الان نمی دانیم کجا است و چه می کند! اگر بتوانیم ادینیو را جذب کنیم یک قدم دیگر به خواسته های خود نزدیک شده ایم اما در صورتی که این بازیکن به تبریز نیاید یک مهاجم خارجی دیگر را می آوریم.

* در شرایطی که گفته می شد پیام صادقیان در لیست خرید شما قرار دارد اما سر از صبای قم درآورد؛ این گونه عنوان می شود که برخی افراد در باشگاه نفت تمایلی نداشته اند که صادقیان به تراکتورسازی بیاید. چقدر این موضوع را تایید می کنید.

بنده برای پیام صادقیان و صبای قم آرزوی موفقیت دارم. اجازه بدهید این بحث را باز نکنیم.

*محمدرضا خلعتبری چطور؛ آیا او هم در لیست گزینه های شما قرار داشت؟

ببینید اجازه دهید درباره بازیکنانی که در تیم های خودشان فعالیت می کنند صحبتی نکنیم. بنده یک لیست به باشگاه داده ام و باشگاه موفق شد بخش عمده ای از آن را جذب نماید. 

*درباره مهرداد طهماسبی گلر دوم شما نیز حرف و حدیث هایی مبنی بر حضورش درفولاد خوزستان وجود دارد؛ درباره این دروازه بان صحبت کنید.

بنده با حضور مهرداد در فولاد موافقت کردم. اما ما هم از فولادی ها خواستیم تا یک بازیکن شان را در اختیار ما بگذارند. ما سه گزینه فولاد را مطرح کردیم و به آنها گفتیم در ازای طهماسبی هر یک از سه بازیکن را به ما بدهند می پذیریم. ضمن اینکه ما با توجه به جایگاه فوتبال خوزستان و نیاز فولاد به دروازه بان دوست داریم به این باشگاه کمک کنیم. 

*البته پرسپولیس هم طهماسبی را می خواست.

مهرداد بچه خوبی است. گلر خوبی هم است و مسلما در شرایط کنونی خیلی از تیم ها خواستار او هستند. بنده هم با توجه به اینکه احساس کردم در تراکتور کمتر به او بازی می رسد و می تواند در تیم دیگری بهتر خود را نشان دهد این ریسک را پذیرفتم و با جدایی اش موافقت کردم.

*اگر طهماسبی از جمع شما جدا شود با مشکل دروازه بان دوم رو به رو نمی شوید؟

ما در صورت انتقال طهماسبی فرزین گروسیان را جذب خواهیم کرد. ضمنا خود تراکتور هم یک دروازه بان جوان دارد که می تواند کمک ما باشد. یادمان باشد که ما باشگاه ها برای پیشرفت فوتبال باید به یکدیگر کمک کنیم. بنده معتقدم که اگر تیم های ایرانی در کنار هم و در جهت پیشرفت لیگ فعالیت کنند فوتبال ملی ما موفق می شود. ما نگاه داعشی به هیچ تیمی نداریم و هرجا بدانیم به فوتبال یک استان کمک می شود تلاش مان را می کنیم تا خواسته های آنها فراهم شود.

*این روزها بحث حضور مهدی شریفی از ملوان به تراکتورسازی سروصدای زیادی به پا کرده است و حتی ملوانی ها تهدید به کناره گیری از لیگ کردند. نظر شما چیست.

مهدی شریفی بازیکنی است که همه تیم های ایران او را می خواهند. پس بحث ملوان و تراکتور نیست. اما ما زودتر از همه اقدام کردیم. حالا تعجب می کنم که چطور آقایان گفته اند کد سربازی این بازیکن برای ملوان خورده است. تا جایی که من می دانم برای او کدی خورده نشده بود تا اینکه مقرر شد در تبریز خدمت خود را پشت سر بگذارد. متاسفانه در این داستان برخی دوستان یک مقدار شلوغ کاری کرده اند. از اینها که بگذریم باید این را هم در نظر بگیریم که تراکتورسازی نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و حضور این بازیکن در تراکتور به نفع فوتبال ما خواهد بود. یک موضوعی هم است که بنده باید اینجا مطرح کنم. در گذشته که من در تراکتور نبودم این باشگاه دو بازیکن سرباز خود یعنی ماهینی و حسینی را به ملوان داده بود تا اینها بتوانند به نماینده انزلی کمک کنند. حالا نمی دانم امروز چرا دوستان این بحث ها را مطرح می کنند. البته جا دارد از سازمان لیگ و شخص آقای تاج تشکر کنم. زیرا شنیده ام ایشان در جلسه ای تاکید کرده اند که باید نگاه ویژه ای به چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. 

*درباره بختیار رحمانی دیگر بازیکن سرباز خود صحبت کنید. آیا توانسته اید شرایط روحی وی را به ایده آل خود برسانید؟

بختیار بهتر شده است اما هنوز هم در حدواندازه های خودش نیست. این بازیکنان باید بدانند قانون در اولویت قرار دارد. به طور مثال وقتی چراغ قرمز است شما باید بایستید. اینجا هم وقتی قانون می گوید بختیار تا برج 5 سرباز است نه او و نه هیچ کس دیگری نمی تواند قانون را نادیده بگیرد.

*وضعیت علی حمودی به کجا کشید؟

 

خدمت علی حمودی تمام شده و گویا فقط آموزشی اش مانده است. ما نمی توانیم او را برخلاف قانون نگهداریم. اما فعلا با ماست و مشغول رایزنی هستیم تا اگر بشود از او استفاده کنیم. 

*از بحث تراکتور که بگذریم به تیم امید می رسیم. اینکه از اواسط هفته کار خود را در دوحه آغاز می کند، به نظر شما این تیم می تواند طلسم صعود به المپیک را بشکند؟

تیم بسیار خوبی است. در این چند ساله چنین تیمی که نفراتش تجربه بالای بازی در لیگ برتر را داشته باشند ندیده بودیم. یکی از خوش شانسی های این تیم این است که با مدیریت آقای حبیب کاشانی، کادر فنی آن دغدغه بازیکنان سرباز را ندارد. بنده امیدوارم با غیرت و تلاش راهی المپیک شوند. 

*این روزها دو پیشکسوت استقلال یعنی منصور پورحیدری و رضا احدی در بستر بیماری هستند. درباره آنها چه نظری دارید؟

اینها سرمایه های مملکت ما هستند که جوانی شان را برای فوتبالی گذاشته اند که پول نداشت و فقط عشق و علاقه در آن حرف اول و آخر را می زند. دعا می کنم که هر دوی این بزرگواران هرچه سریعتر از بستر بیماری بلند شوند. اخیرا با رضا احدی تلفنی صحبت کردم و همین جا جا دارد از آقای ناصر صرافان دوست رضا  که به معنای واقعی یک رفیق است تشکر کنم.

*طی یک هفته اخیر اغلب چهره های فوتبالی به ماجرای سوشا مکانی اشاراتی داشتند. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

من نمی خواهم اسم ببرم اما چنین موضوعاتی ریشه از جامعه ما می گیرد. در داستان سوشا مکانی اولین کسی که بی معرفتی کرده است همان آدمی است که تصاویر این دروازه بان را پخش کرد. واقعا اگر جای قوه قضائیه بودم صد برابر برخوردی که باید با سوشا مکانی بشود را با آن فرد بی معرفت می کردم. البته بنده کار بازیکن را تایید نمی کنم اما ما هم باید از خودمان بپرسیم در این فوتبال چقدر فرهنگسازی کرده ایم که این جوان ها از ما الگوبرداری کنند. من معتقدم همان روزی که یک عده در برخی رسانه ها و آن برنامه ای که نمی خواهم اسمش را ببرم حرمت ها را شکستند و مدیر را برابر بازیکن و مربی را رو به روی شاگرد خود قرار داده اند نسخه چنین اتفاقاتی در فوتبال ما بسته شد حالا هم امیدوارم مشکل این بازیکن حل شود.