به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کیروش در نشست خبری پیش از ظهر امروزش که در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد، قبل از صحبت در خصوص تیم ملی به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت: ابتدا از شما خبرنگاران که در این نشست حضور یافتید، تشکر می کنم. همچنین تا امروز بنده فرصت نکرده بودم به تمام ایرانیان و مسلمانان عید فطر را تبریک بگویم. امروز برای همه ایرانیها و مسلمانان آرزوی بهترینها را دارم و همچنین عید فطر را به آنها تبریک می گویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که " با توجه به برگزاری پنج هفته از مسابقات لیگ برتر بازیکنان از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارند اما آیا از لحاظ هماهنگی هم به بلوغ تاکتیکی رسیده‌اند؟ "، اظهار داشت: همانطور که می دانید برنامه لیگ با همکاری و توافق ما با سازمان لیگ تدوین شد و ما دو هفته قبل از آغاز لیگ تمرینات تیم ملی را برای دیدار با مالدیو برگزار کردیم. اکثر بازیکنان که در آن اردو و اردوی اخیر حضور داشتند بسیار خوب در تمرینات حاضر شدند.

وی با بیان اینکه طبق همان برنامه پنج هفته از مسابقات لیگ برتر برگزار شده و تیم ملی یک هفته برای آماده سازی جهت رویارویی با اندونزی زمان داشته است، تاکید کرد: اگر بخواهیم این شرایط را تشریح کنیم باید بگوییم همانند کسی است که در یک جای سرد و با یک پتوی کوچک قرار دارد که اگر پتو را روی سرش بکشد پایش یخ می کند و بالعکس.

وی در ادامه افزود: اندونزی، بحرین، قطر تصمیم گرفته‌اند لیگ خود را تعطیل و تمام تمرکزشان را به بازی تیم ملی جلب کنند ولی ایران روش دیگری را در نظر گرفت و با تعامل بین سازمان لیگ و تیم ملی شرایط لازم برای اجرای برنامه‌های دو طرف فراهم شد.

سرمربی تیم ملی در این خصوص اضافه کرد: درست است ما زمانی را برای آماده سازی تاکتیکی تیم ملی از دست دادیم ولی از طرف دیگر یک نکته مثبت وجود دارد که بازیکنان پنج هفته در لیگ بازی کرده‌اند و کاملا آماده‌اند. فکر می کنم تصمیمی که گرفتیم درست بود و اطمینان دارم همه نفرات در بازی فردا کاملا آماده نمایش یک بازی خوب هستند.

کی‌روش در مورد اینکه پیش از این اندونزی را خطرناک‌ترین حریف ایران ارزیابی کرده بود، تاکید کرد: در این برهه زمانی و قبل از آغاز مسابقات اندونزی سخت‌ترین حریف ماست و باید به آن احترام بگذاریم حتی اگر مجبور باشیم بعد از آن با تیم‌های مطرحی همچون برزیل و آرژانتین و … بازی کنیم.

وی افزود: تا زمانیکه با اندونزی بازی نکرده‌ایم آنها سخت‌ترین حریف ما هستند و باید تمام حواس‌مان را به این تیم جلب کنیم. اگر قبل از بازی با اندونزی به دیدارهای دیگر فکر کنیم به نوعی بی احترامی به این حریف است. قطعا در حال حاضر بازی با اندونزی مهمترین دیدار ماست و باید امتیاز کاملش را به دست آوریم.

کی‌روش با اشاره به اینکه همه بازیکنان و کادر فنی آماده دیدار با اندونزی هستند، اضافه کرد: می خواهم بدانم هواداران نیز آماده هستند فردا با حضور صد هزار نفری خود ورزشگاه را پر کنند؟ آیا رسانه‌ها و مطبوعات نیز آماده‌اند به صورت تمام و کمال از ما حمایت کنند؟ این حرف را برای آن زدم که اطمینان دارم کسانی اطراف تیم هستند که به صورت کامل از ما حمایت نمی کنند!

وی با بیان اینکه در این خصوص بعد از بازی با اندونزی بیشتر صحبت می کند، خاطر نشان کرد: به طور مثال در مورد شرایط تمرین ما در ورزشگاه آزادی از ما حمایتی نشد. منظورم این است که در آن تمرین باید از ما ساپورت و حمایت لازم می شد اما این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم ملی صحبت در مورد دیدار با قطر را به بعد از بازی برابر اندونزی موکول کرد و در مورد حضور محمد عباسی وزیر ورزش در تمرین روز چهارشنبه تیم ملی تصریح کرد: حضور ایشان در تمرین تیم ملی بسیار فوق العاده بود. اینکه حضور وزیر ورزش را در تمرین تیم ملی و کنار بازیکنان احساس می کنیم یک اتفاق فوق العاده است و نتیجه می گیریم مسئولان رده بالا کاملا از تیم ملی حمایت می کنند. امیدوارم حضور وزیر سیگنال مثبتی برای کسانی باشد که کار تیم ملی را جدی نگرفته و صعود به جام جهانی را آسان می گیرند.

خبرنگاری پرسید که پس از این مدت ترکیب ایده‌آل و طلایی تیم ملی را به دست آورده‌اید که کی‌روش این گونه پاسخ داد: صد در صد بعد از چند هفته به ترکیب دلخواه دست پیدا کرده‌ایم و تیم ملی بازی به بازی شرایط بهتر می شود. مطبوعات با دانشی که نسبت به فوتبال دارند در خصوص تصمیمات و نظرات من نسبت به تیم، ۱۱ بازیکن، روش بازی تیم ملی در داخل و خارج از خانه بیشتر پی می برند.

وی افزود: من ترجیح می دهم در سکوت حرکت کنم و دوست ندارم کری بخوانم زیرا این موضوع را به نوعی بی احترامی به تیم حریف می دانم. من می خواهم در سکوت به اهدافی که دارم برسم.

وی با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی دو بازی اخیر تیم ملی اندونزی را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، اظهار داشت: تیم ملی اندونزی مربی خوبی دارد که به شرایط تیمش اشراف دارد. نفرات این تیم هماهنگ هستند و در سیستم‌های دفاع و حمله آرامش مثالزدنی دارند. ما باید مقابل این تیم ابتدا بازی خوبی را انجام دهیم و اگر گل زدیم بازی را اداره کنیم و ۹۰ دقیقه سوار بر بازی باشیم. این اتفاقی است که در همه دیدارهای خانگی باید رخ دهد.

کی‌روش اضافه کرد: اینجا به کمک رسانه‌ها نیاز داریم که با تبلیغ خود صدهزار تماشاگر را به ورزشگاه بیاورند زیرا ما باید قبل از ورود به بازی در خارج از بازی که همان سکوهای تماشاگران است برنده شده باشیم.

وی افزود: مطمئنم در جاکارتا ما باید در ورزشگاهی به میدان برویم که ۸۰ هزار تماشاگر در آن حضور دارند. امیدوارم فردا جمعه و پس از پایان ماه مبارک رمضان همه به ورزشگاه بیایند و از تیم ملی حمایت کنند تا ما روی سکوها هم برنده باشیم.

خبرنگار دیگری پرسید که برخی کارشناسان به بالا بودن سن نفرات تیم ملی انتقاد دارند که کی روش با لبخندی معنادار به این سئوال این گونه پاسخ داد: باید به آنها یک ماشین حساب بدهیم چون در حساب و کتاب بعضی از مسائل را در نظر نگرفته‌اند! ما چند ماشین حساب داریم و به منتقدان می دهیم تا دوباره این موضوع را حساب کنند!

کی‌روش در پاسخ به این سئوال که با حضور کریمی، مجیدی و نکونام چه کسی کاپیتان تیم ملی برابر اندونزی است، اظهار داشت: قبلا هم گفته‌ام و الان هم دوباره تکرار می کنم کاپیتان تیم من جواد نکونام است. از ابتدا که کار را شروع کردم این قضیه کاملا مشخص بود.

وی افزود: بسیار خوشحال شدم علی کریمی و فرهاد مجیدی که از تیم ملی خداحافظی کرده بودند بعد از اینکه من سرمربی تیم ایران شدم تصمیم گرفتند برگردند. بنده به این موضوع افتخار می کنم و این منفعت بزرگی برای تیم ملی است و از طرف هواداران از این دو بازیکن تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه مجیدی و کریمی نقش مهمی را برای تیم ملی ایفا خواهند کرد، گفت: در حال حاضر تیم ایران بازیکنان جوانی از جمله احسان حاج صفی، کریم انصاری‌فرد، آرش افشین، حمید علی عسگر و … را در اختیار دارد که خیلی جوان هستند. ما به تجربه بیشتر آنها نیاز داریم همان طور که همه می دانند یک پدر برای فرزند و یک مربی برای بازیکن نمی تواند تجربه بخرد. فقط می تواند تجربیاتش را به وی منتقل کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا را روز جمعه هفته جاری مقابل تیم ملی اندونزی برگزار میکند. این بازی از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد.