سوشا که یکشنبه هفته گذشته در پی انتشار عکس های به گفته خودش، خانوادگی اش در فضای مجازی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. اعلام کرد که یک هکر ماهر باعث انتشار عکس های خصوصی او در فضای مجازی شده است. خیلی ها هم در قدم نخست دلیل احضار مکانی به دادسرای فرهنگ و رسانه را همین موضوع می دانستند اما وقتی موضوع جدی شد که سوشان یکشنبه شب گذشته را در بازداشت موقت کلانتری سپری کرد و فردای آن روز با دستور دادگاه به زندان اوین رفت و 6 روز هم در زندان ماند تا با گذاشتن وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شود تا اینکه وقت دادگاه رسیدگی فرا برسد.

طی روزهایی که سوشا مکانی در زندان بود، برخی افراد مانند علی پروین، علی دایی، کریم باقری، طاهری سرپرست پرسپولیس و بزرگان دیگر ورزشی سخت پیگیر موضوع پرونده این بازیکن ملی پوش بودند اما قربانزاده و سایر افراد مربوط به این پرونده مانند محمدی وکیل سوشا اعلام کردند بزرگان و چهره های سرشناس برای وساطت پا پیش نگذارند تا پرونده مراحل قانونی خود را طی کند، این موضوعات همگی نشان از این دارد که دستگیری سوشا مکانی فراتر از انتشار عکس های خصوصی او در فضای مجازی است؛ حتی سخنگوی نیروی انتظامی در کنفرانس خبری اعلام کرد: مکانی طی یک سال گذشته پرونده ای در دادگاه داشت ولی به  احضاریه های دادگاه توجه نمی کرد.

نکته ای که وجود دارد این است که چرا با وجود اینکه سوشا یک بازیکن ملی پوش بود از سوی بازیکنان تیم ملی به خصوص بازیکنان باسابقه مانند قوپان نژاد، آندرانیک تیموریان و اشکان دژآگه مورد حمایت قرار نگرفت؟ در همین ارتباط مطلع شدیم جواد نکونام که از تیم ملی کناره گیری کرده است اما همچنان ارتباطی صمیمی با کی روش و بسیاری ملی پوشان دارد و حتی قرار است به زودی به عنوان دستیار به جمع اعضای کادر فنی بپیوندد، در صدد تهیه متنی حمایتی از سوشا مکانی بوده تا با امضای بازیکنان تیم ملی مانند رضا قوپان نژاد، اشکان دژآگه، آندرانیک تیموریان و چند بازیکن دیگر آن را برای دادگاه ارسال کند اما در این بین اتفاقاتی رخ داد که کاپیتان تیم ملی در جام جهانی 2014 از این کار خود منصرف شده؛ گویا مصاحبه حمایتی حسین کعبی از سوشا مکانی باعث احضار این بازیکن به دادسرا شده و او در دادگاه خطاب به قضات اعلام کرده از ابعاد پرونده سوشا اطلاع نداشته و از مصاحبه خود نادم است. 

گویا بعد از آن کعبی توضیحات خود در خصوص ماجرا را که در جلسه دادگاه از آن مطلع شده در اختیار جواد نکونام قرار داده و نکونام پس از اطلاع از برخی جزییات پرونده مکانی از کار خود برای تهیه نامه و ارسال به دادگاه پشیمان شده است.