بمب هایی که در پرسپولیس منفجر نشدند

بازداشت سوشا مکانی و جدایی ناگهانی ایمان صادقی و صدور رضایتنامه این دروازه بان برای تیم خونه به خونه بابل موجب شد همه رسانه ها تمرکزشان به ماجرای جذب دو دروازه بان پرسپولیس معطوف شود. شواهد و قرائن نشان می دهد سوشا مکانی حتی اگر از سوی مراجع قضایی و انضباطی فدراسیون فوتبال از ادامه حضور در میادین محروم نیز نشود باشگاه پرسپولیس تمایلی به ادامه همکاری با وی ندارد.

بنابراین جدایی سوشا مکانی را باید قطعی بدانیم. باشگاه پرسپولیس به جذب دو دروازه بان و هیاهویی که در ارتباط با ماجرای سوشا مکانی و جدایی ایمان صادقی و همچنین مذاکرات پرتنش با علیرضا بیرانوند به وجود آورد شرایط را به سمتی پیش برده که نه تنها رسانه ها بلکه تمام تمرکز و توان مدیران باشگاه پرسپولیس و حتی برانکو به حل مشکل دروازه بانی تیم و جذب دو دروازه بان مطمئن معطوف شده است.

همان طور که در گزارشی در سایت کاپ، دیروز به معرفی بالغ بر 15 گزینه جدی دروازه بانی از سوی ایجنت ها به باشگاه پرسپولیس پرداختیم این باشگاه با بحرانی به نام جذب دو دروازه بان مطمئن مواجه شده و همین معضل موجب شده است تلاش برای رفع نیازهای برانکو در سایر خطوط به نوعی متوقف شود.

برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه های متعدد خود قبل از پایان نیم فصل بارها و بارها اعلام کرد چندان به دنبال جذب بازیکن نیست و فقط تمایل به جذب یک هافبک مهاجم سرعتی به عنوان جانشین هادی نوروزی دارد.

برانکو البته برای فروکش کردن گمانه زنی های رسانه ای و کم کردن حاشیه های به وجود آمده چنین حرفی می زد اما در پس پرده خواهان تلاش باشگاه برای فسخ قرارداد اومانیا و همچنین ایمان صادقی و جذب یک گلر دوم مطمئن شده بود. هم اکنون اما نه خبری در ارتباط با جذب مهاجم مدنظر برانکو و انتخاب جانشین هادی نوروزی به گوش می رسد و نه شاهد معرفی گزینه جدیدی از سوی سرمربی تیم و یا اقدام باشگاه برای جذب مهاجم به جای هادی نوروزی هستیم.

کاوه رضایی گزینه اول برانکو برای انتخاب یک مهاجم سرعتی بود اما سرمربی کروات پرسپولیس وقتی متوجه شد باشگاه ذوب آهن تحت هیچ شرایطی رضایتنامه مهاجم گلزن خود را صادر نمی کند قید او را زد  و تمایل خود به جذب وحید امیری را اعلام داشت. باشگاه پرسپولیس نیز خواهان جذب وحید امیری شد اما تلاش ها برای جذب این بازیکن ملی پوش به جایی نرسید و باشگاه نفت تهران مخالفت شدید خود با جدایی امیری را اعلام داشته اما این نوید را به باشگاه پرسپولیس داد که با بیرانوند مذاکراتی را انجام داد. زهیوی بازیکن استقلال خوزستان نیز از جمله نفراتی بود که در رسانه ها از وی به عنوان گزینه مدنظر برانکو یاد می شد. هم اکنون گزینه ای مدنظر باشگاه پرسپولیس و برانکو نبوده و به نظر می رسد مشکل دروازه بانی و جذب دو گلر مطمئن به حدی برای باشگاه و برانکو در نقل و انتقالات زمستانی دردسرساز شده است که آنها طی روزهای اخیر تلاش چندانی برای جذب مهاجم سرعتی و یا هافبک جایگزین نداشتند. در هفته های گذشته از محمد نوری نیز به عنوان یکی از خریدهای قریب الوقوع پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل یاد می شد اما در شرایطی که برانکو تمایل به جذب این بازیکن داشت برخی مخالفت ها و دلایلی که از گوشه و کنار درباره جذب محمد نوری و برانکو در میان گذاشته شد کار را به جایی رساند که سرمربی کروات پرسپولیس از استخدام محمد نوری موثرترین بازیکن فصل گذشته پرسپولیس منصرف شد. برخی مدعی هستند پاره ای از مخالفت ها در باشگاه و همچنین در تیم موجب شده برانکو از جذب محمد نوری منصرف شود در نقطه مقابل برخی نیز عنوان می کنند منصرف شدن برانکو از جذب این بازیکن ربطی به مخالفان او نداشته و ریشه در درخشش محسن مسلمان و تغییر عقیده برانکو دارد.

محمد نوری با قرارداد 450 هزار دلاری به تیم المسیمر قطر پیوسته بود و فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد یک میلیارد تومانی داشت. نوری اعلام کرده بود این آمادگی را دارد که با عدم دریافت حق و حقوق خود بابت نیم فصل دوم قراردادش را با المسیمر قطر فسخ کند و به تیم پرسپولیس باز گردد.

نوری به علت عدم تمایل پرسپولیس به پیشنهادات ایرانی خود پاسخ منفی داده و با توجه به تمایلی که مدیران و مربی المسیمر دارند به همکاری اش با این تیم ادامه می دهد. حال باید دید طی روزهای عادی باشگاه پرسپولیس و برانکو برای جذب مهاجم اقدام و تلاشی خواهند کرد یا اینکه همچون روزهای گذشته تمام توان و تمرکز آنها به جذب دو دروازه بان معطوف خواهد بود.