زخم کهنه تراکتورسازی سر باز کرد

باشگاه تراکتورسازی از ابتدای فصل جاری با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند. این مشکلات اگرچه به صورت موقتی با کمک برخی افراد بیرونی باشگاه حل شده اما همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد دوباره زخم کهنه سرباز کرده است.

پول های هدررفته

اوضاع مالی باشگاه تراکتورسازی از ابتدای فصل آنقدرها بد نبود. اگرچه در ابتدای فصل مطالباتی برای بازیکنان از سال گذشته باقی مانده بود اما مشکل اصلی که باعث شد دست مسئولان باشگاه خالی شد،‌پرداخت پول های میلیاردی به بازیکنان خارجی گذشته بود؛ بازیکنانی که از تراکتورسازی شکایت کرده بودند و تراکتورسازان مجبور شدند مبالغ کلانی را به این نفرات پرداخت کنند. این مشکلات حتی در ابتدای فصل باعث لغو اردوی ترکیه تیم نیز شد.

پرداختی بازیکنان

در روزهای اخیر بازیکنان تراکتورسازی ادعا کرده اند یک ریال هم از قرارداد امسال خود دریافت نکرده اند؛ آن‌ها درست می‌گویند اما همه ماجرا را هم نمی‌گویند. بازیکنان مبالغی را دریافت کرده‌اند اما این مبالغ مربوط به مطالبات سال گذشته بازیکنان تراکتورسازی بوده است. با این وجود عدم پرداخت مطالبات امسال بازیکنان سبب ناراحتی آن‌ها شده است.

کمک های اطرافیان

از اول فصل تا به حال افرادزیادی به صورت مقطعی به تراکتورسازی کمک کرده اند. شورای شهر تبریز به صورت غیرمالی کمک کرد، برخی افراد خیر هم بودند. ضمن اینکه از زمان حضور امیر قلعه نویی در تراکتورسازی،‌ دوستان او نیز کمک های مالی به تیم انجام دادند. با این وجود مبالغ دریافتی در اندازه ای نبوده که کفاف هزینه های جاری باشگاه را بدهد.

ماجرای اسپانسر 

تیم تراکتورسازی هفته های زیادی از فصل جاری را بدون اسپانسر سپری کرد و در نهایت با سامانه 3090 قرارداد همکاری امضا کرد. از امضای این قرارداد دو، سه ماهی می گذرد اما مبلغ قابل توجهی به باشگاه نرسیده است. دلیل این مساله هم عدم مشارکت لازم توسط هواداران تراکتورسازی بوده است. 

آینده

حالا کار به جایی رسیده که بازیکنان باتجربه از مشکلات مالی در رسانه ها سخن می‌گویند؛ ستار همدانی و ایمان عالمی دو مربی تازه وارد تیم که متوجه مشکلات شده اند قهر کرده و به تهران آمده اند. برگزاری اردوی ترکیه نیز هنوز مشخص نیست. بی تردید ادامه شرایط کنونی نتایج مثبتی برای سرخپوشان تبریزی در پی ندارد.