درخواست عجیب باشگاه پرسپولیس از بیرانوند

همان‌طور که طی روزهای اخیر شنیدید و خواندید، علیرضا بیرانوند با حضور در دفتر باشگاه پرسپولیس رسماً نشان داد به دنبال جدایی از باشگاه نفت است و می‌خواهد پرسپولیسی شود. البته موانعی از جمله گرفتن رضایتنامه یا مسائل مالی در میان بود.

بیرانوند تصور می‌کرد جدایی از نفت برایش به همین آسانی اتفاق می‌افتد و او می‌تواند برخلاف حرف‌های گذشته که مدعی بود یک استقلالی دو‌آتشه است، بین دو نیم‌فصل لیگ پانزدهم جای سوشا مکانی و ایمان صادقی را در پرسپولیس بگیرد.

بحث‌ها شروع شد اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت زیرا بیرانوند بدون وجود رضایتنامه می‌خواست پرسپولیسی شود و این اصلاً حرفه‌ای نبود. دروازه‌بان نفت بدون اینکه فکری به حال حل موانع حضورش در پرسپولیس کند، یکسری شرط و شروط نیز برای این باشگاه گذاشته بود تا هرطور شده با بهترین قرارداد نامش را به جمع سرخپوشان بیفزاید.

جالب اینکه باشگاه پرسپولیس نیز خواسته‌های عجیبی از بیرانوند داشت. از جمله اینکه بیرانوند شخصاً رضایتنامه‌‌اش را بگیرد و به پرسپولیس بیاید.

مسئولان باشگاه می‌دانستند قیمت رضایتنامه این بازیکن از سوی باشگاه نفت تهران 500 میلیون تومان اعلام شده و پرسپولیسی‌ها حاضر نیستند چنین رقمی را به نفت بدهند. با این شرطی که باشگاه پرسپولیس برای بیرانوند گذاشت، این دروازه‌بان جوان فقط دو راه برای حل مسالمت‌آمیز مشکلش با نفتی‌ها در پیش داشت‌؛ یا از خیر مطالباتش بگذرد و همه آن را ببخشد تا به رضایتنامه برسد یا اینکه باقی پول قراردادش را به باشگاه بدهد و رضایتنامه خود را از باشگاه بخرد. به اصطلاح فوتبالی‌ها، رضایتنامه‌‌اش را شخصاً دریافت کند. در هر دو صورت، برای بیرانوند مشکل مالی شدیدی پیش می‌آمد و این چیزی نبود که دروازه‌بان اهل لرستان نفت به آن فکر کند.

باشگاه پرسپولیس درخواست دومی هم از بیرانوند داشت‌؛ اینکه بدون دریافت مبلغ اولیه پرسپولیسی شود. این یکی واقعاً عجیب است.

در واقع مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال این بودند که در بازار نقل و انتقالات، بدون اینکه پولی به بازیکن ورودی بدهند، بازیکنی مثل بیرانوند که هم رضایتنامه‌‌اش گران است و هم قیمتش در بازار نقل و انتقالات را مجانی پرسپولیسی کنند.

این رفتار مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی که ایمان صادقی را با رضایتنامه 200 میلیون تومانی و به صورت نقدی به باشگاه خونه به خونه منتقل کرده بود و حساب باشگاه برای جذب بیرانوند نسبتاً پر بود، واقعاً عجیب و سؤال‌برانگیز است.