کفشگری:دیوانه نیستم که از پرسپولیس بروم

شاید خیلی‌ها منتظر بودند با آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران مهرداد کفشگری پرسپولیس را ترک ‌کند و به تیم دیگری برود، ذوب‌آهن، صبا و خونه‌به‌خونه جدی‌ترین گزینه‌ها‌ برای تیم جدید کفشگری بودند اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد تا کفشگری همچنان پرسپولیسی بماند و از تعصبش به پرسپولیس بگوید.

 

اظهارات کفشگری را در ادامه می خوانید:

 

* بعد از 10 روز تعطیلی تمرین پرسپولیس آغاز شد، وضعیت تیم چطور است؟

- فکر می‌کنم تمام تیم به این تعطیلی نیاز داشتند و حالا بعد از 10روز استراحت سرحال به تمرین رفتیم تا خودمان را برای آغاز نیم‌فصل دوم آماده کنیم.

 

* کارتان هم سخت است، چون به محض شروع لیگ باید با سپاهان بازی کنید.

- در نیم‌فصل دوم فرقی ندارد که با تیم پایین جدول بازی دارید یا بالای جدول. همه بازی‌ها سخت است.

 

* ولی بازی با سپاهان همیشه برای پرسپولیسی‌ها سخت است، فکر کنم انگیزه زیادی داشته باشید که شکست 4 بر 2 نیم فصل اول را جبران کنید؟

- اگر ما در نیم‌فصل اول با آن نتیجه به سپاهان باختیم به خاطر این بود که همه روز بدی داشتند. آن روز سپاهان ما را شکست نداد بلکه خودمان به این تیم باختیم. اما الان شرایط خیلی فرق می‌کند و تیم ما شکل گرفته. واقعا به تنها چیزی که فکر می‌کنیم بردن سپاهان است حالا شده با چنگ و دندان هم این کار را انجام می‌دهیم.

 

* بازی با سپاهان برای خودت هم خاص است...

- بله، من در بازی رفت بود که برای اولین بار بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بستم هر چند در آن بازی چند اشتباه هم داشتم. به هر حال من همه چیز را فراموش کردم و فقط از آن بازی تجربه کسب کردم.

 

* وضعیت در دروازه‌ پرسپولیس هم قرمز است.

- قبول دارم، بالاخره هنوز تکلیف سوشا مشخص نیست و با رفتن صادقی هم دیگر دروازه‌بان نداریم، البته قدیمی‌پور به عنوان دروازه‌بان سوم تمرین می‌کند اما با اینکه بازیکن خوبی است ولی زود است که دروازه‌بان اول و دوم پرسپولیس شود. اگر سوشا هم برگردد باز به یک دروازه‌بان دیگر هم احتیاج داریم.

 

* در چند روز گذشته خیلی خبرساز بودی، همه منتظر بودند به ذوب‌آهن بروی اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

- باور کنید سه ماه پیش از اینکه نیم فصل شروع شود چند پیشنهاد خیلی خوب داشتم که ذوب‌آهن هم یکی از این پیشنهادات بود اما واقعیت این است که هیچ وقت به این پیشنهادها به صورت جدی فکر نکردم چون اصلا برنامه‌ای برای رفتن از پرسپولیس نداشتم. درست است که از نظر مالی مشکل دارم اما دیوانه نیستم که پرسپولیس را رها کنم. می‎دانم پرسپولیس جدی‌ترین مدعی قهرمانی است به خاطر همین خواستم اینجا بمانم.

 

* داستان پیشنهاد خونه‌به‌خونه چه بود؟

- من هم تیم خونه به خونه و هم نساجی را دوست دارم و آرزو می‌کنم که این تیم‌ها لیگ‌برتری شوند، باور کنید به احترام شهرم با مسئولان خونه به خونه صحبت هم کردم اما همانجا گفتم هیچ برنامه‌ای برای رفتن از پرسپولیس ندارم.

 

* چند روز پیش اعلام شد برانکو کفشگری را از پرسپولیس کنار گذاشته است، واقعا این‌طور بود؟

- اصلا چنین چیزی نبود، وقتی یکشنبه به باشگاه رفتم برانکو در جریان نبود. برانکو روز گذشته در تمرین به من گفت چنین درخواستی نداشته و حتی گفت مگر می‌شود چنین بازیکنی مثل تو را نخواست! باور کنید وسط جلسه با آقای طاهری بودم که مترجم برانکو زنگ زد و با من صحبت کرد.

 

* ولی تو در نیم‌فصل اول خیلی کم بازی کردی، در این شرایط فکر رفتن نبودی؟

- کم بازی کردم اما در تمرین چیزی کم نگذاشتم به خاطر همین هم برانکو از من حمایت کرد.

 

* قبول داری با وجود رقبای آماده‌ای مانند نوراللهی و کامیابی‌نیا کار تو برای بازی کردن سخت است؟ این دلیل خوبی نبود که از پرسپولیس بروی؟

- فرار کردن کار مرد نیست! اگر قرار باشد به هر تیمی بروم و به خاطر بازی نکردن تیمم را عوض کنم که نمی‌شود. این‌طوری بدتر ضربه می‌خورم. اگر عرضه داشته باشم در همین پرسپولیس حقم را می‌گیرم اما اگر عرضه نداشته باشم در تیم دیگری هم ذخیره می‌شوم. در ضمن خیلی خوب می‌دانم سکونشین بودن در پرسپولیس بهتر از بازی کردن در تیم‌های دیگر است. بزرگ‌ترین افتخار من بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس است بعد چطور می‌توانم از این تیم بروم.

 

* واقعا پرسپولیسی هستی یا ادای متعصب‌ها را در می‌آوری؟

- اگر بگویم به پرسپولیس تعصب واقعی دارم ریا می‌شود اما باور کنید در این وضعیت بد مالی هر کسی جای من بود به پیشنهاد عالی خونه به خونه پاسخ مثبت می‌داد اما زشت است وقتی در تیم بزرگی مثل پرسپولیس هستید حرف از تیم‌های دیگر بزنید. من سعی می‌کنم از کوچک‌ترین فرصت برای بازی کردن استفاده کنم. تمرین کردن در تیم برانکو هم باعث پیشرفت بازیکن می‌شود.

 

* خیلی‌ها انتظار داشتند تو به خاطر ارتباط خوبی که با علی دایی داری نیم‌فصل به صبا بروی، چرا این اتفاق رخ نداد؟

- این‌ها زاییده ذهنی بعضی از دوستان بود اما بدانید که علی آقا به من پیغام داده بود که در پرسپولیس بمانم و گفته بود دوست ندارم "مهرداد" از پرسپولیس برود. دایی می‌داند که حضور در پرسپولیس باعث پیشرفت من می‌شود. حالا متوجه شدید دایی چه شخصیت بزرگی دارد؟ شاید یک درصد دلش می‎خواست به صبا بروم اما گفت که در پرسپولیس بمانم.

 

* پس پیشنهادی از دایی و صبا به تو نرسید؟

- واقعا هیچ پیشنهاد رسمی و غیر رسمی نبود، تا آخر عمر مدیون دایی هستم که من را از لیگ یک به لیگ‌برتر و پرسپولیس آورد اما پیشنهادی از او نداشتم.

 

* کمی هم غیر فوتبالی صحبت کنیم، بهداد سلیمی پسر دایی تو چند ماه پیش دچار مصدومیت شد و حضورش در المپیک در هاله‌ای از ابهام است...

- مطمئن باشید بهداد به المپیک می‌رسد. ما از کودکی با هم بودیم و کاملا او را می‌شناسم و می‌دانم آنقدر تمرین می‌کند تا به المپیک برود.

 

* داشتن پسردایی قهرمان المپیک هم افتخار بزرگی است؟

- دقیقا، بهداد افتخار ما، فامیل، شهر و کشورمان است. او از کودکی زحمت کشیده و الان هم حقش است که دوباره قهرمان المپیک شود.