برانکو: اومانیا بازیکن من است

برانکو ایوانکویچ در خصوص وضعیت سوشا مکانی، مایکل اومانیا و لغو اردوی دبی و ...  به سؤالات  پاسخ داد:

* ابتدا در خصوص شکست روز گذشته تیم فوتبال امید ایران مقابل قطر صحبت کنید. نظر شما درباره این بازی چیست؟

شما تیم خوبی را در اختیار دارید. نمی‌توانم در مورد جزئیات تیم امید صحبت کنم چون از شرایط تیم آگاهی ندارم. من هم مثل تمام ایرانی‌ها دوست داشتم و انتظار داشتم تیم امید ایران، تیم قطر را شکست دهد یا حداقل مقابل این تیم به تساوی برسد ولی متأسفانه باخت. با این حال و با توجه به شکست چین در بازی روز گذشته و پیروزی احتمالی قطر مقابل سوریه، اگر ایران بتواند چین را مغلوب کند راهی مرحله بعد خواهد شد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

* مدت زیادی تا شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر باقی نمانده اما پرسپولیس همچنان دروازه‌بانی در اختیار ندارد. در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟

ما هنوز درون دروازه مشکل داریم و به دنبال حل این مسئله هستیم. ظرف دو، سه روز آینده این مشکل باید حل شود. سوشا (مکانی) فعلا بیرون از تیم است و ایمان صادقی هم که دیگر در جمع ما نیست. این شرایط واقعا غیرمتظره بود. سعی می‌کنیم یک دروازه‌بان را جذب کنیم ولی کار سختی داریم. چون همه دروازه‌بان‌ها با تیم‌های خود قرارداد دارند. به همین دلیل کمی به مشکل خورده‌ایم.

* جلسه‌ای را با سوشا مکانی برگزار کردید. چه تصمیمی در خصوص آینده این دروازه‌بان گرفتید؟

نمی‌توانم در خصوص سوشا حرفی بزنم چون مراحل قانونی کار باید طی شود. همه باید بدانند که سوشا هنوز هم عضوی از تیم ماست. ما از او حمایت می‌کنیم و منتظرش می‌مانیم.

* شما قصد داشتید علیرضا بیرانوند را جذب کنید. گفته شد باشگاه نفت خواهان معاوضه مهدی طارمی با دروازه‌بان خود شده است.

چنین اتفاقی به هیچ عنوان رخ نخواهد داد.

 

* صحبت‌هایی مبنی بر جدایی مایکل اومانیا از پرسپولیس شنیده می‌شود. این موضوع صحت دارد؟

اومانیا هم عضوی از تیم ماست. وی با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و در حال حاضر هم در اردو است و با تیم تمرین می‌کند.

* شرایط پرسپولیس را در مجموع چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما در شروع لیگ، مشکلات زیادی داشتیم. با گذشت زمان بهتر از قبل شدیم و حالا انتظارمان این است که برای قهرمانی بجنگیم. تیم‌های استقلال، استقلال خوزستان، سپاهان و ذوب‌آهن رقبای ما در جنگ بر سر قهرمانی هستند. البته تیم‌های مدعی دیگری هم در لیگ وجود دارند ولی اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید از سد تیم‌هایی که نام بردم، بگذریم. لیگ خیلی غیرقابل پیش‌بینی شده است. به طور مثال ما اصلا انتظار نداشتیم استقلال خوزستان تا این حد خوب ظاهر شود اما حالا در بالای جدول حضور دارد. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که هر تیمی می‌تواند تیم دیگری را شکست دهد.

* قرار بود اردویی را در دبی برگزار کنید. چرا برنامه شما تغییر کرد و به امارات نرفتید؟

برنامه‌ریزی ما این بود که به دبی برویم اما به خاطر فشار زیاد، رفتن ما به صلاح نبود. گاهی اوقات همه چیز مهیا نیست.

 

* چرا برای برگزاری اردو به جزیره کیش نرفتید؟

تیم‌های زیادی اکنون در کیش حضور دارند اما این جزیره، یک زمین تمرین بیشتر ندارد. همچنین زمان به اندازه کافی در اختیار ما نبود این امکان وجود نداشت که بتوانیم به کیش برویم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در تهران بمانیم. برنامه تمرینی ما تغییر نکرده و تنها محل برگزاری آن عوض شده است.

* ناراحت نیستید که اردوی دبی به خاطر مسائل سیاسی لغو شد؟

من فقط در مورد فوتبال حرف می‌زنم و از آن هم لذت می‌برم. شغل من این نیست که در خصوص چنین مسائلی حرف بزنم. در این باره باید نظر رسمی باشگاه را بپرسید.