وقتی افشارزاده سرکوفت پرسپولیسی ها را به بازیکنان استقلال زد

بهرام افشارزاده در خصوص حواشی پیش آمده در استقلال از جمله لیست خرید پرویز مظلومی و مشکلات مالی و اعتصاب بازیکنان صحبت‌های زیر را انجام داد.

آقای افشارزاده همانطور که در جریانید بازیکنان استقلال روز گذشته می‌خواستند اعتصاب کرده و تمرین نکنند. مشکل مالی این بازیکنان چیست؟

ما هیچ مشکلی نداریم و امروز هم در تمرین شرکت می‌کنم تا ببینم مشکل چیست. بازیکنان ما حداقل 30 درصد قرارداد خود را گرفته‌اند و جایی برای اعتراض ندارند.

یعنی شما به بازیکنان و سرمربی تیم بابت مسائل مالی حقی نمی‌دهید؟

نه بازیکنان و نه سرمربی حق ندارند به خاطر مسائل مالی تمرین را تعطیل کنند. من امروز در این خصوص با بازیکنان صحبت می‌کنم و به آنها می‌گویم بازیکن که نباید تمرین را تعطیل کند. آنها قرارداد حرفه‌ای دارند و باید به کار خود مشغول باشند.

به نظر ناراحتی بازیکنان استقلال از این است که چرا همراه اول که اسپانسر سرخابی‌هاست به پرسپولیسی‌ها بیشتر پول داده است؟

اصلا اینطور نیست. باشگاه پرسپولیس تازه 27 درصد قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده است اما ما در استقلال بازیکنانی داریم که بالای 35 درصد قرارداد خود را گرفته‌اند.

قضیه نقل و انتقالات استقلال به کجا رسید؟ ظاهرا پرویز مظلومی از اینکه لیست اولیه او محقق نشد ناراحت است.

ما هر اقدامی که لازم بود برای نقل و انتقالات انجام دادیم و هیچ راه قانونی نبود که نرفته باشیم. تا به اینجا هم مهدی مؤمنی که یکی از بازیکنان خوب نفت تهران بوده را جذب کرده‌ایم. حرف من این است که ما باید به جوانان تیم خودمان احترام بگذاریم. ما با همین تیم توانستیم به فینال جام حذفی راه پیدا کنیم.ما باید تیم را تقویت کنیم نه اینکه شماری بازیکن به تیم اضافه کنیم و ترکیب تیم تغییر کند. ما باید همین بازیکنان خودمان را باور کنیم.

اما با این حال پرویز مظلومی همچنان گلایه دارد و به لیست اولیه خود مصر است.

او مصر است اما باید منطق هم حاکم باشد. باید پول و امکانات هم داشته باشیم تا بتوانیم کاری را انجام دهیم. این بازیکنان فعلی همه بمب انرژی هستند. تا کی‌ می‌خواهیم به بازیکنان خارجی اتکا کنیم و ارز‌مان را به آنها بدهیم.

ظاهرا روز پنج‌شنبه که شما در سفر بودید در باشگاه استقلال جلسه‌ای تشکیل می‌شود و آقای نجف‌نژاد اصرار بر این داشتند که علی نظری‌جویباری به کمیته نقل و انتقالات بازگردد. آیا قرار است این اتفاق بیفتد؟

نه اینطور نیست. اصلا نیازی به این کارها نیست. ما آنهایی که باید مذاکره می‌کردیم را انجام دادیم مثلا سر قضیه جذب رسول نویدکیا مذاکرات زیادی انجام دادیم اما باشگاه سپاهان حاضر نشد بازیکنش را بدهد ما که نمی‌توانیم با باشگاه‌ها وارد جنگ شویم. هیچ تیمی حاضر نیست ستاره‌های تیمش را به همین راحتی از دست بدهد. مگر خود مظلومی حاضر است رحمتی و امید ابراهیمی را از دست بدهد؟ من خودم حواسم به نقل و انتقالات باشگاه هست.

قضیه کاروالیو و جریمه 47 هزار دلاری استقلال به کجا می رسد؟

در حال رایزنی هستیم تا پول این بازیکن را بدهیم. هیچ کسر امتیازی در کار نیست و نمی‌گذاریم کار به اینجور مسائل بکشد. با فدراسیون هم در حال نامه‌نگاری هستیم تا از درآمد استقلال پول پرداخت شود. البته یک مشکلی هم که ما داریم این است که مطالبات ما از سازمان لیگ و فدراسیون پرداخت نمی‌شود.

 بحث گرفتن ورزشگاه امام رضا (ع) یا شهید کاظمی به کجا رسید؟ بالاخره استقلال کدام ورزشگاه را می‌خواهد؟

قرار است فردا جلسه‌ای در شهرداری داشته باشیم اما در نهایت این قرعه‌کشی است که مشخص می‌کند کدام ورزشگاه به کدام باشگاه برسد.

ظاهرا نامه‌نگاری برای داشتن ورزشگاه از سوی شما آغاز شده اما طاهری مدعی شده که برای استقلال هم آنها رایزنی کرده‌اند.

اصلا دلم نمی‌خواهد در این رابطه صحبتی کنم. ما 40 روز پیش نامه نگاری را شروع کردیم و اصلا مهم نیست. چون مگر دنبال ارث و میراث هستیم. 60-50 سال است در این ورزش هستم و به کسی نگفته‌ام که برای این ورزش چه کرده‌ام. دیگر گرفتن ورزشگاه که کار کوچکی برای من است.