درخواست عجیب از شاگردان برانکو

خبرنگاران باید سؤالات خود را ابتدا به دفتر مدیریت باشگاه بفرستند و پس از تأیید این سؤالات، مدیریت با بازیکنان تماس می‌گیرد که مصاحبه‌ انجام بدهند یا ندهند. یک فیلتر عجیب و سؤال‌برانگیز. یک ماجراجویی خنده‌دار! البته نمی‌دانیم چه کسی در باشگاه پرسپولیس تحصیلات در زمینه «علوم اجتماعی، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، مدیریت اجتماعی، مدیریت رسانه، ارتباطات اجتماعی، روانشناسی ارتباطات و جامعه‌شناسی ارتباطات» دارد که قرار است سؤالات خبرنگاران را آنالیز و نکات مثبت و منفی را از آن استخراج کند؟ اما این طرح توسط مسئولان باشگاه مطرح شده و مدیر روابط عمومی نیز آن را تأیید می‌کند.

یکی از بازیکنان که فایل صوتی صحبت‌هایش به صورت امانت فعلاً نزد ما می‌ماند، روز گذشته گفت: «خودمان هم متعجبیم و نمی‌دانیم قضیه چیست اما به خاطر اینکه یک بازیکن، یک انتقاد منطقی داشته، این‌طور به شعور ما توهین می‌کنند. انگار عقل نداریم که بفهمیم چه باید بگویم و چه حرف‌هایی را نباید به زبان بیاوریم که این‌طور برای‌مان قانون می‌گذارند و خود محمود خوردبین که بخشنامه را به ما داده هم متعجب بود.»

البته این یک طرف ماجراست و کل داستان نیست. مدیران باشگاه، عصر روز جمعه بخشنامه‌ای به بازیکنان دادند که طی آن، هیچ بازیکنی بدون اجازه باشگاه نباید مصاحبه کند. بازیکنان وقتی مجوز انجام مصاحبه را دارند که باشگاه به آنها بگوید با کدام خبرنگار و کدام رسانه حرف بزنند. این یک فیلتر محسوب می‌شود یا به قول آن بازیکن پرسپولیس، توهین به شعور بازیکن است! به همین خاطر، پرسپولیسی‌ها عصبانی شده‌اند و خودشان اعلام کردند نیازی به ممنوع‌المصاحبه شدن نیست، شنیدیم آنها به صورت خودجوش و تا زمانی که سایه مصاحبه‌های «فرمایشی» در میان باشد، دیگر مصاحبه نمی‌کنند.

با این حساب، بازیکنان موضع گرفته‌اند که این بار در حمایت از محسن بنگر کاری انجام بدهند که مدیران باشگاه دیگر به این شکل، به شعورشان توهین نکنند و به دنبال فیلتر کردن مصاحبه‌های آنها نباشند. باید دید این جدال پشت پرده به کجا می‌رسد؟