کاپیتان استقلال دق کرد!

ضا رجبی درباره درگذشت رضا احدی عنوان کرد: احدی اولین پیش‌کسوتی نیست که از بین ما رفته و آخرین پیش‌کسوت هم نخواهد بود. متأسفانه ما اصلا هیچ نگاهی به امثال احدی‌ها  که اخلاقی و سالم هستند و در دوران زندگی و فوتبال خود دچار حاشیه نمی‌شوند، نمی‌کنیم. فوتبال به شما شهرت می‌دهد. جمع‌کردن این مشهورشدن، بخشی از آن بر عهده خود شخص و بخش دیگر آن بر عهده جامعه است.

وی ادامه داد:بعد از فوتبال، امثال احدی‌ها در جامعه رها می‌شوند و هیچ‌کس هم سراغ آنها نمی‌آید. در روزهای گذشته تمامی رسانه‌ها به موضوع رضا احدی پرداخته‌‌اند اما در دوران سالم‌بودن او، کسی حالش را هم نمی‌پرسید. خود من با وجود اینکه در پنج رده ملی فوتبال بازی کرده‌ام، تحصیلات دانشگاهی دارم و کارشناس تلویزیون هستم اما در فوتبال فعلی، جایی ندارم. فوتبالیست‌ها بعد از بازی هرچه داشته باشند اما در کنار فوتبال نباشند، دچار خلأ می‌شوند. احدی را هم عفونت و مریضی نکشت؛ او دق کرد و مرد چون جایی در فوتبال بعد از دوران بازی خود نداشت. در ورزش ما پیش‌کسوت خوشنام در فوتبال یعنی: «دو دور، دور امجدیه‌ زدن، یک فاتحه‌خواندن و رهاکردن». واقعا حالم از این روزهای فوتبال ایران به‌هم می‌خورد. همه کسانی که حاشیه دارند و اهل زدوبند در فوتبال هستند، در فوتبال ایران تیم دارند. سال‌هاست به دلیل وجود این افراد، موفقیتی در فوتبال کشور نداریم و هیچ‌کسی هم نیست به این وضع رسیدگی کند.

رحبی خاطرنشان کرد:احدی را از بازی اولی که به تیم ما، استقلال آمد و در مقابل هما بود، به یاد دارم. او چپ‌پایی باکلاس و باتکنیک بود که لژیونر شد و به فوتبال آلمان هم رفت. در بیمارستان هم  گفتم تمام بیماری‌های جسمی حاصل روح انسان است. رضا احدی بزرگوار که از بین ما رفت؛ بقیه پیش‌کسوتان را دریابیم. اگر نگاهی به لیگ‌های کشور کنید، متوجه می‌شوید در بحث مربیگری چندین سال است که چرخه‌ای وجود دارد و هیچ‌کس هم نمی‌تواند این چرخه را تکان دهد و با این همه هزینه‌ای که در فوتبال ایران می‌شود، هیچ خروجی‌ای ندارد.