زیرآب آندو را در مسیر استقلال زدند!

آندو از نیم‌قدمی استقلال به سمت سایپا راهنما زد و با تیمی که نیم‌فصل اول کاپیتان سابق تیم ملی را در اختیار داشت، به توافق رسید تا سایپا در نیم‌فصل دوم با کاپیتان فعلی تیم ملی به مصاف حریفان برود.

 

قیمت بالا بود یا پرویز نمی‌خواست؟

از همان لحظه اول که خبر توافق آندو و سایپا رسانه‌ای شد، دلایل متنوعی برای توافق نکردن تیموریان و استقلال به گوش رسید و این گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد... عده‌ای می‌گویند پرویز مظلومی از اول هم آندو را نمی‌خواست و فقط برای این‌که بعدها هواداران او را سرزنش نکنند، به افشارزاده گفت با تیموریان پای میز مذاکره بنشیند.

گروهی ادعا می‌کنند مبلغ درخواستی آندو سنگین بود و استقلال نمی‌توانست 800 میلیون تومان طلب سال قبل، 700 میلیون پیشنهاد مالی فصل جاری و چندصد میلیون مالیات فصل گذشته را بپردازد.

بعضی‌ها هم مدعی هستند آندو اصلاً برای مذاکره به دفتر افشارزاده نرفته بود و فقط می‌خواست تکلیف مطالبات خود را روشن کند که افشارزاده هم به سبک «سنگ مفت، گنجشک مفت» یک سنگی انداخت و پیشنهادی داد که نگرفت و آندو گفت مبلغ پیشنهادی شما اصلاً به خواسته من نزدیک نیست!

اما حالا شایعه جدیدی به گوش می‌رسد، شایعه خوردن زیرآب آندو تیموریان از سوی یک بازیکن بانفوذ در حدفاصل تماس افشارزاده با آندو تا مذاکره رودرروی این دو!

مذاکره اولیه با سایپا به بن‌بست رسیده بود

آندو ظهر دیروز مذاکره کوتاهی با سایپا داشت. او یک میلیارد و سیصد میلیون برای نیم‌فصل خواست و سایپا چرتکه انداخت و گفت؛ «فقط 13 بازی تا پایان فصل مانده و نمی‌توانیم در ازای هر بازی صدمیلیون به تو بدهیم، تازه امکان دارد تو بعضی بازی‌ها را هم به دلیل محرومیت یا مصدومیت از دست بدهی!»

زیرآب‌زنی در مسیر باشگاه

سایپا رقم پایین‌تری به آندو پیشنهاد داد و انگار تیموریان به سرش زد با همین رقم کمتر برای استقلال بازی کند... با تماس‌های تلفنی قرار مذاکره گذاشته شد. استقلالی‌ها ابتدا از حضور آندو استقبال کردند اما در حالی که تیموریان در مسیر باشگاه استقلال بود، یک عضو بانفوذ مجموعه آبی زیرآب تیموریان را زد. گویا این بازیکن با افشارزاده تماس می‌گیرد و به او می‌گوید درخواست یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی آندو از سایپا در رسانه‌ها پیچیده و اگر شما حتی با نصف این قیمت هم او را جذب کنید، بازیکنان استقلال که همه طلبکار هستند، باورشان نمی‌شود و این رقم تیم را به‌هم می‌ریزد. افشارزاده هم این توصیه را می‌پذیرد و وقتی روبه‌روی آندو می‌نشیند، حرف‌هایی می‌زند و ارقامی پیشنهاد می‌دهد که تیموریان «نه» بگوید.

راست و دروغش گردن راوی که می‌گفت افشارزاده به آندو گفته حرفی از طلب 800 میلیونی فصل قبل نزن، مالیات گذشته را هم از ما نخواه و برای امسال هم 450 میلیون قرارداد ببند که 30 درصدش را اول به تو می‌دهیم و مابقی هم مثل بقیه بازیکنان، یعنی هر وقت به آنها پول دادیم، به تو هم می‌دهیم!

حرفی که باعث ناراحتی آندو شد

آندو هاج و واج می‌ماند که استقلالی‌ها اگر او را نمی‌خواستند و یا چنین شرایطی داشتند، چرا تقاضای مذاکره حضوری کردند؟! البته شایعه شده حرفی که باعث ناراحتی آندو شد، چیز دیگری بود! استقلالی‌ها به او گفتند گزینه اول ما و مظلومی، برادر محرم نویدکیاست و اگر سپاهان، رسول نویدکیا را به ما ندهد، با تو قرارداد می‌بندیم.

البته هیچ‌کس این نقل قول را تأیید نمی‌کند اما به هر حال پشت درهای بسته اتفاقاتی افتاد که آندو راضی شد به سایپا تخفیف بدهد و با این باشگاه قرارداد ببندد.

توصیه کروش به کاپیتان

گویا آندو بعد از مشورت با کارلوس کروش، تمایل پیدا کرده بود به استقلال برگردد. می‌گویند در دوحه، کروش با آندو حرف زده و به او گفته به تیم قعرنشین مسیمیر قطر یا تیم‌های چینی و تایلندی نرو و سعی کن به تیمی بروی که صدرنشین باشد. شایعه شده عبدا... ویسی هم که در دوحه حضور داشته، به آندو پیشنهاد بازی در استقلال خوزستان را داده که تیموریان از او عذرخواهی کرده و گفته نمی‌توانم برای زندگی به خوزستان بیایم... کروش به این فکر می‌کرد که بازی در چین و تایلند و پروازهای طولانی برای همراهی تیم ملی، آندو را خسته می‌کند و بازی در تیم قعرنشین هم به شخصیت کاپیتان تیم ملی لطمه می‌زند.

ترس از دودستگی در استقلال

جالب است بدانید در جمع استقلالی‌ها شایعه شده همین فاکتور کاپیتان تیم ملی بودن، باعث شد زیرآب آندو در استقلال بخورد چون اگر آندو استقلالی می‌شد، ممکن بود ملی‌پوشانی مثل خسرو حیدری، امید ابراهیمی و حتی جوان‌ترهایی مثل میثم مجیدی و... به سمت آندو گرایش پیدا کنند و در تیم دودستگی به وجود بیاید!

صدالبته آندو حالا که به سایپا پیوسته، می‌گوید اصلاً قصد بازی در استقلال نداشت!